کد خبر: 1117315
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۰
با اختصاص ۱۰درصد از بودجه فارس به فناوری‌های دانش بنیان قرار است برگزاری نمایشگاه‌های محصولات فن‌بازار در محیط‌های اداری و دانشگاهی نیز افزایش یابد.

با اختصاص ۱۰درصد از بودجه فارس به فناوری‌های دانش بنیان قرار است برگزاری نمایشگاه‌های محصولات فن‌بازار در محیط‌های اداری و دانشگاهی نیز افزایش یابد.
محمدهادی ایمانیه، استاندار فارس که در جلسه فن‌بازار منطقه فارس سخن می‌گفت، با بیان اینکه ۱۰درصد از بودجه استان به فناوری‌های دانش بنیان اختصاص یافته است، فن‌بازار را مهم و اثربخش دانست و گفت: بر همین اساس استمرار و نظم در برگزاری جلسات آن الزامی است و جلسات، حداقل هر دو ماه یک بار با حضور معاونت اقتصادی استانداری تشکیل شود.
وی اکتفا به یک کارگزار را نادرست عنوان کرد و افزود: انحصار علاوه بر اینکه ایراد دارد، مشکل ساز نیز است. فعالیت‌های این حوزه می‌تواند متنوع باشد، بنابراین باید اجازه ورود همزمان را به دیگران بدهیم. هر کدام می‌توانند به صورت تخصصی در حوزه‌ای وارد شوند و عمده فعالیت و هدف خود را به آن مجموعه معطوف کنند. رقابت منجر به ارائه خدمات بهتر می‌شود.
ایمانیه خواستار تدوین و ارائه لیست محصولات موجود و قابل عرضه توسط فن‌بازار شد و اظهار داشت: در صورت ارائه این لیست، به دستگاه‌های استان ابلاغ می‌کنیم برای تهیه ملزومات خود، ابتدا از این طریق اقدام نمایند، در صورت عدم تأمین توسط فن‌بازار می‌توانند از شیوه‌های دیگری برای تهیه آن استفاده کنند.
وی در پاسخ به گلایه اعضای حاضر در جلسه مبنی بر عدم همراهی مدیران در این حوزه گفت: مدیرانی را که همراهی و مشارکت پایینی در این مبحث دارند به صورت محرمانه به بنده معرفی کنید.
نماینده عالی دولت در فارس با اشاره به حوزه‌های مختلفی که فن‌بازار می‌تواند ارائه خدمت کند، افزود: علاوه بر حوزه صنعت، سلامت، نفت و انرژی، عرصه کشاورزی به ویژه در استان ما وسیع و قابل توجه است، بنابراین در این حوزه به صورت جدی وارد شده و اقدام مناسب را انجام دهید.
وی توجه به نیازمندی‌های بخش خصوصی در کنار توانمندی‌های آنان را مهم عنوان کرد و اظهار داشت: تولید مواد اولیه داخلی، وظیفه اصلی فن‌بازار است، با هم افزایی و مشارکت اتاق فکر دانش بنیان استانداری به تولید مواد اولیه اقدام کنید.
ایمانیه با بیان اینکه از بودجه استان حتماً ۱/۰ به فناوری‌های دانش بنیان اختصاص یافته است، افزود: کاهش هزینه‌های بخش دولتی بسیار ارزشمند است. با بروز کردن تولید فناوری، اصلاح ماشین آلات و تغییر شیوه‌های مرسوم، به افزایش بهره‌وری کمک کنید.
استاندار فارس بر لزوم افزایش نمایشگاه‌های محصولات فن‌بازار در محیط‌های اداری و دانشگاهی تأکید کرد و افزود: دیدن توانمندی‌ها و همچنین مشاهده نیاز‌ها در فن‌بازار بسیار کمک کننده است.
وی با اشاره به ریز کردن برخی پروژه‌ها و برعهده گرفتن هر قسمت توسط یک شرکت یا یک فن‌آور، بر لزوم شناخت بازار تأکید کرد و گفت: ابتدا باید بازار به صورت دقیق رصد و سپس متناسب با نیاز‌ها برای تولید محصول اقدام شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار