کد خبر: 1117304
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۰
«خداوند سال۱۴۰۱ همان خداوند سال۱۳۶۰ است»، این جمله رهبر معظم انقلاب زمانی بیان شد که کشور در شرایط عادی و آرام قرار داشت و کسی تصور نمی‌کرد چند ماه بعد فضا به گونه‌ای تغییر کند که ترور‌های کور آرامش مردم را تحت الشعاع قرار دهد، اما در سال۶۰ چه گذشت؟

«خداوند سال۱۴۰۱ همان خداوند سال۱۳۶۰ است»، این جمله رهبر معظم انقلاب زمانی بیان شد که کشور در شرایط عادی و آرام قرار داشت و کسی تصور نمی‌کرد چند ماه بعد فضا به گونه‌ای تغییر کند که ترور‌های کور آرامش مردم را تحت الشعاع قرار دهد، اما در سال۶۰ چه گذشت؟

به گزارش ایرنا، هفتم تیرماه زمانی که مسئولان قوه قضائیه در چهل‌و‌یکمین سالگرد بمب‌گذاری در دفتر حزب جمهوری اسلامی به دیدار رهبر معظم انقلاب رفتند، بیانات و نکات مهمی شنیدند که شاید ناظران سیاسی آن زمان عمق آن را درک نکردند و آن را یک بازخوانی تاریخی از آنچه بر ملت ایران به ویژه در اوایل دهه۶۰ گذشت، قلمداد کردند.
رهبر معظم انقلاب در آن دیدار فرمودند: «ملت ایران در سال۱۳۶۰ با قرار گرفتن در مدار یکی از سنت‌های الهی، یعنی جهاد و ایستادگی توانست دشمن را ناامید کند. امروز نیز همان قاعده و قانون جاری است و خداوند سال۱۴۰۱ همان خداوند سال۱۳۶۰ است و باید تلاش کنیم خود را مصداق سنت‌های الهی قرار دهیم تا نتیجه آن پیشرفت و پیروزی باشد.».
اما اکنون دشمنان ایران مسیر اعتراضات مردمی را به سمت ترور و اعمال خشونت منحرف کرده‌اند و می‌خواهند به هر قیمتی، میهن اسلامی را به آشوب بکشند تا سرمداران استکباری با خیال آسوده زیاده‌خواهی‌های خود را در منطقه دنبال کنند، شاید به همین دلیل است که رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار اخیر خود با جمعی از مردم اصفهان، حوادث اخیر را مورد اشاره قرار دادند و تأکید کردند: «افراد در صحنه و پشت صحنه این شرارت‌ها، بسیار حقیرتر از آن هستند که بتوانند به نظام آسیب بزنند. بساط شرارت بدون شک جمع خواهد شد و ملت ایران با نیروی بیشتر و روحیه تازه‌تر حرکت در میدان پیشرفت کشور را ادامه خواهد داد.»
مرور آنچه در بحبوحه سال۶۰ رخ داد و همپوشانی آن با رویداد‌های دو ماه اخیر نشان می‌دهد عملیات آشوب و ترور که در ابتدای انقلاب در دستور کار تروریست‌ها و فرقه منافقین قرار داشت، اکنون نیز ابزاری برای جریان‌های برانداز و معاند است، هر چند جوانان و نوجوانان امروز که متولدان سال‌های پس از جنگ تحمیلی هستند و از آن‌ها به عنوان نسل‌های سوم و چهارم انقلاب یاد می‌شود، آن ترور‌ها را ندیده‌اند و ذهن‌شان از این مقوله خالی است.
در سال۶۰ چه بر مردم ایران گذشت؟
در فاصله ۳۰خرداد سال۱۳۶۰ یعنی از عزل بنی‌صدر از ریاست جمهوری توسط مجلس و به دنبال آن اعلام مبارزه مسلحانه مجاهدین خلق که بعد‌ها به دلیل اقدامات‌شان علیه ملت ایران منافقین نام گرفتند تا سال۱۳۶۲ یعنی در یک بازه زمانی که بیش از دو سال به طول انجامید، جامعه ایران آبستن حوادثی بود که ترور در سرمشق آن قرار داشت، برآورد شده است که تنها در شهریور سال۶۰، ۶۰۰نفر از هموطنان قربانی ترور‌های کور شدند، یعنی به طور متوسط روزی ۲۰نفر به دست منافقان کوردل به خاک و خون کشیده شدند.
این ترور‌ها در کنار تحرکات تجزیه‌طلبانه و جنگ تحمیلی رژیم صدام با ایران که نوار غربی کشور را تحت اشغال داشت، شرایط وهم‌آلودی را بر فضای سیاسی و اجتماعی ایران حکمفرما کرده بود.
۳۰خرداد ۱۳۶۰ و با اعلام رسمی مبارزه مسلحانه منافقین با حکومت جمهوری اسلامی، خیابان‌های تهران و برخی شهر‌ها به صحنه آشوب تبدیل شد و عوامل این سازمان اقدام به تخریب اموال عمومی و تعدی به جان و مال مردم کردند.
هفت روز بعد یعنی در ششم تیرماه، از طریق بمب‌گذاری در مسجد ابوذر تهران، سوءقصد به آیت‌الله سیدعلی خامنه‌ای، امام جمعه تهران و نماینده امام در شورای عالی دفاع صورت گرفت که منجر به جانبازی رهبر معظم انقلاب شد. روز بعد، بمب‌گذاری در دفتر مرکزی حزب جمهوری اسلامی به وقوع پیوست و واقعه هفتم تیر رقم خورد، در این حادثه آیت‌الله محمد بهشتی، رئیس وقت دیوان عالی کشور و ۷۲تن از یاران امام که مناصب مهمی را در مجلس و دولت بر عهده داشتند، به شهادت رساندند که می‌توان به شهادت چهار وزیر، چند معاون وزیر، ۲۷نماینده مجلس و جمعی از اعضای حزب جمهوری اسلامی اشاره کرد.
هرچند تا میانه مرداد ماه ترور شخصیت‌های سیاسی صورت نگرفت، اما نبود روزی که خبری از وقوع ترور و به رگبار بستن مردم کوچه و بازار از سوی عوامل منافقین به گوش نرسد و خانواده‌ای داغدار نشود. در همین اثنی و در چهاردهم مرداد آن سال دکتر حسن آیت، عضو شورای مرکزی حزب جمهوری اسلامی، عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان قانون اساسی و نماینده تهران در دوره اول مجلس شورای اسلامی که نقش مهمی در تدوین اصول قانون اساسی و الحاق اصل ولایت فقیه به آن داشت و از مخالفان سرسخت بنی‌صدر بود، ترور شد.
شهریور ماه نیز برای ملت ایران پرهزینه بود. هفتم شهریور در یک اقدام تروریستی دیگر، جلسه شورای امنیت کشور در دفتر نخست‌وزیری هدف تروریست‌ها قرار گرفت و محمدعلی رجایی رئیس‌جمهور، محمدجواد باهنر نخست وزیر و چند تن دیگر از مسئولان کشور به شهادت رسیدند و بیش از ۲۰نفر مجروح شدند.
۱۷هزار ایرانی، قربانی ترور
فهرست ترور‌هایی که در این دو سال به صورت هدفمند و با هدف تضعیف نوپای جمهوری اسلامی صورت گرفت بسیار بلند است و تاکنون ۱۷هزار نفر از هموطنان به روش‌های مختلف قربانی ترور‌ها و اقدامات ضدانسانی تروریست‌ها و به ویژه منافقین شده‌اند.
از جمله این ترور‌ها می‌توان به هدف‌گیری ائمه جمعه اشاره کرد که از آن‌ها به عنوان پنج شهید محراب یاد می‌شود و عبارتند از: آیت‌الله سیدمحمدعلی قاضی‌طباطبائی، آیت‌الله سیداسدالله مدنی‌تبریزی، آیت‌الله سیدعبدالحسین دستغیب، آیت‌الله محمد صدوقی و آیت‌الله اشرفی‌اصفهانی که در فاصله آبان سال ۱۳۵۸ تا تیرماه۱۳۶۱ به شهادت رسیدند، البته مردم کوچه و بازار نیز از اقدامات تروریستی این گروهک‌های تروریستی در امان نبودند و گروهک‌های تروریستی و جریان نفاق با ترور‌های کور و کشتار عموم مردم بی‌گناه سعی داشتند مردم را از انقلاب اسلامی رویگردان کنند.
فرمان هدایت به سمت آشوب و ترور در سال ۱۴۰۱
از اواخر شهریور ماه امسال که اعتراضات به مرگ مهسا امینی آغاز شد تا به امروز یعنی ۳۰آبان ماه، صحنه‌گردانان اصلی اغتشاشات به تدریج ماهیت اصلی خود را به نمایش گذاشته‌اند و می‌توان گفت با عبور از فاز اعتراض، به مرحله ترور و اقدام مسلحانه روی آورده‌اند؛ موضوعی که نه تنها مسئولان داخلی به آن صحه گذاشته‌اند، بلکه حامیان غربی آشوبگران به ویژه امریکایی‌ها نیز به آن اعتراف کرده‌اند.
نگاهی به حوادثی که در چند روز گذشته به خصوص در روز‌های ۲۴، ۲۵ و ۲۶آبان در شهرهایی، چون مشهد، اصفهان، ایذه، صحنه، بوکان و مهاباد روی داد، نشان می‌دهد اغتشاشگران به دنبال یک جنگ داخلی مشابه آنچه در سوریه روی داد، هستند و طرح‌ریزی و اجرای ترور‌های کور با هدف کشتار مردم اعم از نظامیان و مردم عادی را کلید زده‌اند، در این روز‌ها ۱۴تن از نیرو‌های حافظ امنیت به همراه تعدادی از مردم در شهر‌های مختلف به شهادت رسیدند که از آن جمله می‌توان به شهادت دو دانشجوی بسیجی در مشهد و سه نیروی حافظ امنیت در اصفهان اشاره کرد.
رمز عبور چیست؟
شاید این پرسش که «رمز عبور از شرایط فعلی چیست؟» فهرست بلندی از منظر کارشناسان سیاسی، اقتصادی و اجتماعی و حتی فرهنگی داشته باشد، اما رهبر معظم انقلاب با نگاه همه‌جانبه به موضوعات هفتم تیرماه راهکار را تبیین کردند که بازگویی آن خالی از لطف نیست، ایشان خاطرنشان کردند: «در مقابل همه این حوادث، در رأس همه امام همچون کوه دماوند، سربلند ایستاد و مسئولان دلسوز و مردم و جوانان انقلابی نیز ایستادند و توانستند شرایط کشور را ۱۸۰ درجه تغییر دهند، به طوری که ناکامی‌های پی‌در‌پی به پیروزی‌های پی‌در‌پی تبدیل شد، منافقین از سطح خیابان‌ها جمع شدند، ارتش و سپاه قوی‌تر شدند و کشور به روال عادی بازگشت.»
ایشان تأکید کردند: ملت ایران در سال۱۳۶۰ با قرار گرفتن در مدار یکی از سنت‌های الهی یعنی جهاد و ایستادگی توانست دشمن را ناامید کند. امروز نیز همان قاعده و قانون جاری است و خداوند سال۱۴۰۱ همان خداوند سال۱۳۶۰ است و باید تلاش کنیم خود را مصداق سنت‌های الهی قرار دهیم تا نتیجه آن پیشرفت و پیروزی باشد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار