کد خبر: 1116935
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۰
رئیس سازمان انرژی اتمی اعلام کرد
رئیس سازمان انرژی اتمی صدور قطعنامه در آژانس را اقدامی غیرسازنده برای حفظ فشار حداکثری خواند که کمکی به حل مسائل موجود نخواهد کرد و گفت: این اقدام اشتباه پاسخ محکمی از سوی ایران به همراه خواهد داشت.
«محمد اسلامی» معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی معاون رئیس‌جمهور در پاسخ به سؤالی درباره قطعنامه اخیر شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی علیه ایران اظهار داشت: پیش‌ از این همه گفته بودیم که صدور قطعنامه مشخصاً یک اقدام غیرسازنده برای حفظ فشار حداکثری است و هیچ کمکی به طرف‌های مقابل برای حل مسائل موجود نخواهد کرد.

اسلامی افزود: ما از مدیرکل آژانس هم شنیده بودیم و وی تأکید داشت که صدور قطعنامه کمکی به پیشبرد امور نخواهد کرد. به نظر می‌رسد سه کشور اروپایی و آمریکا به استفاده از انواع روش‌های مختلف فشار ازجمله صدور قطعنامه و تحریم عادت دارند و پرواضح است که این‌گونه فشارها بی‌سرانجام خواهد بود.
رئیس سازمان انرژی اتمی در ادامه با بیان اینکه این اقدام اشتباه و تصویب قطعنامه علیه کشورمان همان طوری که پیش‌تر هم گفته شده بود، پاسخ محکمی از سوی ایران به همراه خواهد داشت، تصریح کرد: برنامه‌های هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران مطابق قانون اقدام راهبردی مجلس پیش می‌رود و صدور قطعنامه‌های متعدد علیه ایران در پیشبرد این برنامه‌ها خللی ایجاد نخواهد کرد.
اسلامی تصریح کرد: تمامی برنامه‌هایی که در عرصه ملی از سوی ما دنبال می‌شود برای رفاه و پیشرفت ملت ایران است.

معاون رئیس جمهور در حاشیه مراسم بزرگداشت چهلمین سالگرد تشییع ۳۷۰ شهید در آبان ۱۳۶۱ و ۲۳ هزار شهید استان اصفهان با گرامیداشت یاد و خاطره این شهدا گفت: مردم ایران همیشه در صحنه‌های مختلف سربلند بوده‌اند و مردم اصفهان نیز در ۲۵ آبان ۱۳۶۱ در آزمون ایثار در دفاع مقدس سربلند بیرون آمد.

وی افزود: عملیات محرم بیش از یک هزار شهید داشت که بیش از ۷۰۰ شهید آن برای استان اصفهان بود  و مردم در آن روز ۳۷۰ شهید را بدرقه کردند.
رئیس سازمان انرژی اتمی خاطرنشان کرد: هم‌اکنون اصفهان بیش از هزار خانواده دارای دو شهید و حدود ۶۰ خانواده دارد که ۳ شهید را تقدیم این انقلاب کرده‌اند و حتی خانواده‌هایی آن روز فرزندان خودشان را به جبهه اعزام می‌کردند که یک فرزند داشتند و همان یک نفر هم به فیض شهادت نائل شد.
وی ادامه داد: در آن دوران جوانانی داشتیم که عاشقانه به امام خویش لبیک گفتند و برای بقای دین، اسلام و حفظ سرزمینشان جان‌فشانی کردند. روح همه شهدا شاد و ان‌شاءالله بتوانیم در مسیر پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی که چیزی جز عزت مردم و آبادانی ایران را به همراه ندارد، تلاش کنیم و سر از پا نشناسیم.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار