کد خبر: 1116906
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۳
سفیر چین در ایران گفت: خوشبختانه روابط چین و ایران بسیار قوی و تنگاتنگ است و حجم مبادلات ایران و چین از ۱۵ میلیارد دلار سال گذشته فراتر می‌رود.
چانگ هوآ، سفیر چین در ایران شنبه‌شب در حاشیه بازدید از نمایشگاه هنرمندان استان سمنان و نشست تخصصی جاده ابریشم در استانداری سمنان اظهار کرد: بالغ بر ۳.۵ سال است که به‌عنوان سفیر در جمهوری اسلامی ایران اقامت دارم و این اولین سفر من به استان سمنان است.‌

وی بیان کرد:‌ هدف سفر من، معرفی سمنان به‌عنوان عضو ائتلاف شهرهای گردشگری جاده ابریشم است.‌

سفیر چین در ایران اضافه کرد: بیشتر با شهرهای بزرگی همچون مشهد، اصفهان، شیراز و ... آشنایی داشتم و به‌منظور تعیین شهر عضو ائتلاف به این استان سفر کردم تا از نزدیک از این استان بازدید کنم و با انجام این بازدید و کلیپ‌های پخش‌شده، فهمیدم که جاده باستانی و تاریخی ابریشم در استان سمنان افتخار تاریخی این استان است.

هوآ گفت: به غیر از دیده‌ها و شنیده‌ها، آنچه مرا از ظرفیت استان سمنان مطمئن ساخت، جدیت، همکاری و مساعدت استانداری و شهرداری سمنان در امور مربوط به جاده ابریشم است.

وی تصریح کرد: دوستی ایران و چین به دو هزار سال پیش برمی‌گردد و جاده ابریشم نقش مؤثری در این بین داشته است.

سفیر چین در ایران اضافه کرد: جاده ابریشم نه‌تنها جاده معاملات و تجارت بوده؛ بلکه جاده فرهنگی و همدلی مردم نیز محسوب می‌شود.

هوآ افزود: در سال ۲۰۱۳ جمهوری چین پیشنهاد ائتلاف جاده ابریشم را ارائه داد که این امر با موافقت و تأیید جمهوری اسلامی ایران همراه شد.‌

وی با بیان اینکه ایران و چین برنامه ۲۵ ساله را امضا کردند، گفت: این برنامه نه‌تنها یک برنامه سیاسی و اقتصادی، بلکه یک برنامه جامع اقتصادی، نظامی، امنیتی و فراگیر در تمام زمینه‌هاست که بخش فرهنگ و گردشگری نیز از بخش‌های آن محسوب می‌شود.

سفیر چین در ایران اضافه کرد: برای پیشبرد و تحقق اهداف دوجانبه، همکاری تنگاتنگ گردشگری و فرهنگی بخش لاینفک تعامل بین دو کشور است.

هوآ ادامه داد: تأسیس ائتلاف جاده ابریشم نه‌تنها باعث می‌شود که شهرهای عضو در زمینه گردشگری همکاری کنند، بلکه شهرهای مختلف در سطح فراتر همچون اقتصادی و تجاری نیز مشارکت خواهند داشت.

وی تصریح کرد: بیش از ۲۰ کشور در این ائتلاف تاکنون مشخص شده‌اند که این امر سبب خواهد می‌شود تا همکاری‌ها تقویت شود.

سفیر چین در ایران اضافه کرد: ظرفیت خوبی در خصوص صنعت و کشاورزی در استان سمنان وجود دارد که می‌تواند موجب همکاری بیشتر دو کشور شود.

هوآ گفت: خوشبختانه روابط چین و ایران بسیار قوی و تنگاتنگ است و حجم مبادلات ایران و چین در سال گذشته، ۱۵ میلیارد دلار بود که امسال بیشتر خواهد شد.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار