کد خبر: 1116710
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۰
نشریه پلتیکو، رقم حدودی دارایی‌های روسیه که در اتحادیه اروپا مسدود شده را اعلام کرده است.
محاسبات اولیه نشان می‌دهد که اتحادیه اروپا حدود ۷۰ میلیارد دلار از دارایی‌های روسیه که بخش اعظمی از آنها در بلژیک بوده است را مسدود کرده است‌.

پائولا تاما، یکی از نویسندگان گزارش پلتیکو می‌گوید: از مجموع ۷۰ میلیارد دلار دارایی روسیه که در اتحادیه روسیه مسدود شده ۵۱ میلیارد دلار در بلژیک، و ۵.۷ میلیارد دلار در لوکزامبورگ بوده است. این دو کشور به همراه ایتالیا، آلمان، ایرلند، اتریش و فرانسه ۹۰ درصد از دارایی‌های بلوکه شده روسیه را در خود جای داده‌اند.

بر اساس اسناد موجود، بخشی از این دارایی‌ها شامل ذخایر ارز خارجی روسیه است که معادل ۳۵ میلیارد دلار برآورد می‌شود. البته این گزارش می‌گوید رقم دقیق دارایی‌های بلوکه شده روسیه هنوز محاسبه نشده است.

کمیسیون اروپایی مدت‌هاست که تلاش می‌کند موضوع دور زدن تحریم‌ها را به عنوان یک جرم در سطح اتحادیه اروپا تثبیت کند. چنین اقدامی به کشورهای عضو اتحادیه اروپا این امکان را می‌دهد تا در صورت محکومیت کیفری روسیه، دارایی‌های این کشور را مصادره کنند.

اوکراین بارها از متحدان غربی خود خواسته تا پول روسیه را مصادره کرده تا از آن برای بازسازی اوکراین استفاده شود. البته هنوز چنین تصمیمی در اتحادیه اروپا اتخاذ نشده است.

چند ماه پیش روسیه اعلام کرد که ۳۰۰ میلیارد دلار از دارایی‌های حساب ذخیره ارزی این کشور در کشورهای غربی مسدود شده است. مسکو به شدت نسبت به این اقدام انتقاد کرده و می‌گوید که این مسئله از اساس دزدی است.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار