کد خبر: 1116561
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۰
۲۲ شهید در ۲۴ ساعت از مردم و نیرو‌های حافظ امنیت، نتیجه ناامیدی هدایتگران آشوب از اعتصاب و اقدامات آشوبگرانه بود. در آغاز انقلاب نیز وقتی منافقین از همراهی مردم ناامید شدند دست به تروریسم کور زدند. بسیاری در فضای مجازی، پایان‌دادن به مماشات را مطالبه کرده اند با این نگاه که اقتدار، جذابیت ایجاد می‌کند، چه برای مردم و چه در دفع آشوب
زینب شریعتی

هر روز که اهل آشوب فراخوان حضور خیابانی و اغتشاش میدانی می‌دهند، برنامه‌های متفاوتی هم برای شب در نظر می‌گیرند؛ ترور در امامزاده، آشوب در زندان، به رگبار بستن مردم، زیر گرفتن نیرو‌های حافظ امنیت با ماشین، وغیره. این رویداد‌ها و برنامه‌ریزی‌ها حاصل همراهی نکردن مردم است. نه اینکه کسی با آن‌ها نیست، اما اکثریت مردم با آن‌ها نیستند و از سویی نظام هم تصمیم گرفته با خویشتنداری و بدون اسلحه گرم و سلاح جنگی با آن‌ها مدارا کند. حتی اکثریت دستگیر شدگان هم به دلیل رأفت دستگاه قضایی و نهاد‌های انتظامی و امنیتی، بدون محاکمه آزاد می‌شوند. پس جریان آشوب برای گرم نگه داشتن این تنور، بر آتش خشونت می‌دمد. کشته‌سازی گسترده حاصل چنین تفکری است. می‌کشند و بر عهده جمهوری اسلامی می‌گذارند، آشوب می‌کنند و می‌گویند معترضیم، آتش می‌زنند و می‌گویند ما نبودیم؛ «کار خودشونه»!
روز‌های ۲۴، ۲۵ و ۲۶ آبان هم که به بهانه سالگرد وقایع آبان ۹۸ فراخوان داشتند، انتظار چنین وقایعی می‌رفت. در دو سال گذشته، هیچ گاه کسی به شکل خیابانی سالگردی برای وقایع پس از گرانی بنزین در آبان ۹۸ نگرفت، اما امسال اهل آشوب پی بهانه برای زنده نگه داشتن اغتشاشات خیابانی هستند. از این رو خود را مدعی همه اتفاقات و وقایع می‌دانند!
شهیدان امنیت، قربانیان مماشات و ترور
در روز‌هایی که اهل آشوب فراخوان اعتراض داده بودند، درگیری‌های متعدد روی داد. سرهنگ حسن یوسفی از نیرو‌های اهل سنت فراجا در سنندج مورد حمله آشوبگران قرار گرفت و با ضربات متعدد چاقو و قمه به شهادت رسید.
یک نفر از آشوبگران در مشهد با چاقو به نیرو‌های حافظ امنیت حمله کرده و سه نفر از نیرو‌های بسیج را به شهادت رساند. اهل آشوب با چاقو و قمه کسبه را تهدید و مجبور به بستن مغازه‌هایشان می‌کردند، بسیجی‌ها برای مقابله جلو می‌روند و، چون سلاح مناسبی نداشتند، سه نفرشان شهید و دو تن زخمی می‌شوند. از جمله دو رفیق بسیجی به نام‌های شهیدان دانیال رضازاده و حسین زینال‌زاده. در بوکان سه شهید، در اصفهان سه شهید، در سنندج ۲ شهید، در سراوان ۲ شهید، در شیراز و قروه هر کدام یک شهید و در سراسر ایران ده‌ها مجروح حاصل آشوب این سه روز اغتشاشگران بود.
این خشونت‌ها بار دیگر این سؤال را ایجاد کرد که آیا نظام می‌خواهد همچنان صبوری کند و صرفاً به دنبال پراکنده کردن تجمعات خشونت بار این جماعت باشد یا وقت تغییر سیاست‌ها فرا رسیده است؟!
ایذه، قربانی سیاست تروریستی
ساعاتی از شب ۲۵ آبان گذشته بود که از شهر ایذه در استان خوزستان خبر رسید که راکبان دو موتورسیکلت به سمت حاضران در خیابان و از جمله نیرو‌های حافظ امنیت شلیک کرده‌اند، در واقع جمع را به گلوله بسته‌اند. برخی همان ابتدا درگذشته‌اند و برخی مجروح در بیمارستان هستند و حال تعدادی از مجروحان هم وخیم گزارش شده است. هفت شهید، ۱۰ مجروح و یک ملت استرس و نگرانی و غم. هنوز خبر این رویداد اعلام نشده بود که صفحه قیام ایذه در اینستاگرام که به زعم خویش اخبار مرتبط با قیام در این شهر را پوشش می‌داد، یک استوری گذاشت و با ذوق و هیجان گفت که دو موتورسوار محل حضور مأموران را به رگبار بستند... این اولین بار نبود که صفحات مجازی اهل آشوب از حمله به مردم و نیرو‌های حافظ امنیت ذوق می‌کردند؛ اساساً آن‌ها آموزش علنی و صریح چنین اقداماتی را در صفحات خود دارند، طبعاً وقتی هدف‌شان محقق شود، ذوق می‌کنند! اما ساعتی بعد، وقتی متوجه شدند یک کودک جزو قربانیان این حمله تروریستی است، این صفحه از دسترس خارج شد و براندازان بی اعتنا به سایر قربانیان حادثه، فقط نام این کودک را برجسته کردند. در میان شهدای حادثه تروریستی ایذه، نام «کیان پیرفلک» را امپراتوری رسانه‌ای حامی آشوبگران در ایران پسندید و برجسته کرد. چون از او و نحوه واکنش خانواده‌اش به مرگ پسر معصوم‌شان، می‌توانستند سناریویی علیه جمهوری اسلامی بسازند. مادرش با توضیحاتی متناقض فریاد می‌زد فرزندم را جمهوری اسلامی کشته و همین کافی بود که براندازان خونخواه او شوند. یک نفر هم نپرسید چطور می‌شود که از «یک اسلحه» تیر شلیک شده، اما آنی به دیگری خورده، «حماسه براندازان» بوده و بابتش ذوق می‌کنند و آنی که به یک کودک ۹ ساله خورده، «جنایت جمهوری اسلامی» می‌شود و مرگ بر رژیم کودک‌کش؟!
این اصطلاح رژیم کودک‌کش هم یادآور برچسبی ا‌ست که جهان اسلام و فعالان مدنی حامی فلسطین به اسرائیل داده‌اند و اینکه اکنون به دروغ از سوی براندازان در مورد جمهوری اسلامی تکرار می‌شود، می‌تواند تحلیل‌ها در مورد نقش موساد در ساماندهی فکری و عملیاتی جریان آشوب را تبدیل به خبر کند.
در میان قربانیان حوادث ایذه برای کیان باید عزادارتر بود. چه آنکه به نظر می‌رسد او گریه‌کن واقعی ندارد و عزاداران ظاهری‌اش فقط از باب فشار به جمهوری اسلامی عزادار و خونخواه او شده‌اند. مادرش هم سر مزار او نمایش سیاسی اجرا می‌کند و با ریتمی ناموزون لالایی سرشار از ناسزا می‌خواند و حاضران دست می‌زنند. پدر کیان هم مجروح و در بیمارستان بستری است، اما مادرش می‌گوید پدر را جمهوری اسلامی به گروگان گرفته است! گویا مجروحی را که در حال خونریزی است، باید ر‌ها می‌کردند و به بیمارستان نمی‌بردند؟!
گویا باقی شهدای ایذه در مراسمی مناسب و با حضور مردم شهر ایذه تشییع و پس از اقامه نماز بر پیکرهایشان به خاک سپرده شدند. سر مزار کیان، اما جماعتی کف می‌زدند و با توهین به بختیاری‌های ایران فریاد می‌زدند «بختیاری رسم نماز نداره»!
مادرش می‌گوید ما در ماشین‌مان می‌رفتیم و من گفتم از این مسیر نرویم، چون ساعت ۶ تیراندازی شروع می‌شود! بعد نیرو‌های پلیس به ما گفتند جلو نروید و ۲۰۰ متر جلوتر معترضان بودند. ما رفتیم و یگان ویژه به ما شلیک کرد!
روشن نیست مادر او از کجا می‌دانسته چه ساعتی تیراندازی شروع می‌شود، یا چرا با فرزند خود وسط آشوب بوده‌اند یا چرا نیرو‌های پلیس به جای آشوبگرانی که ۲۰۰ متر جلوتر بوده‌اند، باید به خانواده‌ای که بی گناه داخل ماشین‌شان هستند، شلیک کنند؟ یا چطور نیرو‌های حافظ امنیت هم در تیراندازی خودشان به ماشین این خانواده شهید شده‌اند؟!
فیلم‌ها منتشر، شهادت شاهدین موجود و قاتلان هم دستگیر و همه چیز روشن خواهد شد؛ فقط می‌ماند اینکه آیا دروغگویی سیاسی در این کشور جرم نیست؟ چنانکه دروغ‌های پدر مهسا امینی یا علی دایی هزینه‌ای برای آن‌ها نداشت و کسی با آن‌ها برخوردی نکرد.

نمای نزدیک
دستگیری عوامل حادثه تروریستی ایذه در مرز ماکو
معاون اقتصادی رئیس‌جمهور با اشاره به جنایت ایذه خطاب به مردم تأکید کرد مطمئن باشید هرکسی که در این حادثه دخالت داشته است هر که باشد و در هر سوراخی رفته باشد او را دستگیر خواهیم کرد و از او انتقام می‌گیریم. محسن رضایی روز گذشته در مراسم خاکسپاری شهدای حادثه تروریستی ایذه اظهار کرد: دو، سه نفر از مسببان این حادثه تروریستی در حالی که می‌خواستند از مرز ماکو (در آذربایجان غربی) خارج شوند دستگیر شدند و در حال بازگشت به سمت اهواز هستند. مطمئن باشید هرکسی که در این حادثه دخالت داشته است هر که باشد و در هر سوراخی رفته باشد او را دستگیر خواهیم کرد و از او انتقام می‌گیریم. وی ادامه داد: از مسئولان قضایی می‌خواهم که افراد جنایتکار را به ایذه بیاورند و در مقابل چشم مردم مجازات کنند تا بدانند ایذه قهرمان همیشه سرپای خود ایستاده است و با دادن چند شهید خم نمی‌شود و مسیر تاریخی خود را ادامه خواهد داد و به هیچ وجه در برخورد با مسببان کوتاهی صورت نخواهد گرفت.
معاون اقتصادی رئیس‌جمهور بیان کرد: خود من که به نمایندگی از رئیس‌جمهور در ایذه حضور پیدا کرده ام کار را دنبال خواهم کرد. به چه جرمی مردم خوب ایذه را به رگبار بسته اند؟ مردم ایذه همیشه یکی از کانون‌های تاریخ ساز قوم بختیاری بوده‌اند و از آزاد کردن مشروطه تا حادثه ۱۵ خرداد، ۲۲ بهمن تا بیرون کردن صدام از سرزمین‌های ایران اسلامی نقش داشتند. مگر دشمن می‌تواند ایذه را با شکست مواجه کند؟ مگر می‌تواند از چهره نورانی مردم ایذه غم و غصه به وجود بیاورد؟ رضایی گفت: ما امروز غصه دار هستیم و غم در دل ما خانه کرده است، اما ایذه سرپای خود می‌ایستد و به مسیرش ادامه می‌دهد و این تاریخ‌سازی خود را در ایران اسلامی دنبال می‌کند. کسی نمی‌تواند ایذه را به زانو دربیاورد. از مشروطه گرفته تا دفاع مقدس، بختیاری‌ها نقش خط مقدم بیرون کردن صدام را داشتند. امریکایی‌ها دیدند در حال شکست در تحریم اقتصادی هستند به همین دلیل گفته‌اند برادر تحریم ناامنی است و اگر در ایران ناامنی شود همان هدفی که در تحریم اقتصادی داشتیم و شکست خورد و به آن نرسیدیم از طریق ایجاد ناامنی در ایران می‌توانیم سرمایه‌گذاری در ایران را کم کنیم و معاملات نباشد و نیز بازار‌ها تعطیل شوند. دشمن می‌گوید حالا که در تحریم اقتصادی شکست خورده ایم باید برادری برای تحریم اقتصادی به نام ناامنی پیدا کنیم. وقتی حادثه‌ای در شاهچراغ، ایذه و اصفهان درست می‌کنند می‌گویند آیا ایران سوریه و لبنان می‌شود؟ در حالی که دشمن گول خورده است و بداند ایران نه تنها آن طور نمی‌شود و نه تنها سوریه و لبنان و نیز ایران را که بیش از ۴۰ سال آزاد کرده است، شما را هم از تمام این مناطق بیرون خواهد کرد و در کنار این قدرت نظامی، اقتصاد را هم درست خواهیم کرد. وی تأکید کرد: معترضان حق دارند حرفشان را در این کشور بزنند و این حق مردم است. اصلاً انقلاب آمده است تا صدای مردم به گوش دولتمردان برسد.

غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۸
7
1
قوه قضاییه باید برای گزافه گویی ها و دروغ پراکنی مادر کیان پیرفلک پرونده تشکیل داده و به این موضوع ورود کند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۸
6
3
خداوندا چرا صاحب اصلی این مملکت رو نمیفرستی تا دودمان آشوب و اغتشاش رو به باد بده ،اللهم عجل لولیک الفرج
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار