کد خبر: 1116553
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۰
آرمین بینا

مأموران پلیس در بررسی مرگ مرموز سارق حرفه‌ای به رد پای مالخری رسیدند که خانه سه طبقه‌اش را انبار مسروقه کرده‌بود. متهم که شواهد حکایت از این دارد در مرگ سارق نقش داشته‌است، هنگام دستگیری برای فرار از دست پلیس خودش را از پشت‌بام خانه‌اش به پایین پرت کرد و راهی بیمارستان شد.
ساعت پنج دقیقه بامداد ۳۰ شهریور ماه امسال، قاضی محمد جواد شفیعی، بازپرس ویژه قتل دادسرای امور جنایی تهران با تماس تلفنی مأموران پلیس از کشف جسد مرد‌ی ناشناس داخل گونی در جنوب تهران با خبر و همراه تیمی از کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی راهی محل شد. تیم جنایی در محل حادثه با جسد مرد جوانی داخل گونی کنار سطل زباله‌ای روبه‌رو شدند که ابتدا داخل نایلون بزرگی بسته‌بندی شده‌بود.
بوی تعفن و معاینات اولیه پزشکی قانونی در محل حادثه حکایت از آن داشت حدود پنج روز قبل مرد جوان در محل دیگری به طرز مشکوکی به کام مرگ رفته‌است و پس از آن به این مکان منتقل و رها شده‌است.
رد پا
همزمان با انتقال جسد به پزشکی قانونی مأموران پلیس برای شناسایی عامل یا عاملان مرگ مرد جوان، تحقیقات گسترده‌ای را آغاز کردند. مأموران در نخستین گام فیلم دوربین‌های مداربسته محل حادثه را مورد بازبینی قرار دادند که مشخص شد دقایقی قبل از کشف جسد از سوی مرد زباله‌گرد، موتورسیکلتی کنار سطل زباله توقف می‌کند و راکب آن گونی حامل جسد را از ترک موتورش پایین می‌آورد و کنار سطل زباله رها می‌کند و به سرعت از محل دور می‌شود.
با به دست آمدن این سرنخ، مأموران تحقیقات خود را ادامه دادند و در بررسی‌های دوربین‌های بعدی موفق شدند تصویر موتور سوار را به دست آورند.
شناسایی هویت
در حالی که تحقیقات درباره این حادثه ادامه داشت، مأموران پلیس هویت مرد فوت شده را با گرفتن اثر انگشت شناسایی کردند. بررسی‌ها نشان داد جسد کشف شده متعلق به متهم سابقه‌داری به نام کامبیز است که چند باری به اتهام سرقت دستگیر و روانه زندان شده‌است.
همچنین مشخص شد خانواده کامبیز چند روز قبل از کشف جسد، به اداره پلیس رفته و اعلام کرده‌اند پسر جوانشان به طرز مرموزی ناپدید شده‌است. بدین ترتیب خانواده کامبیز به پزشکی قانونی دعوت شدند و جسد پسرشان را شناسایی کردند.
با شناسایی جسد، پرونده وارد مرحله تازه‌ای شد و مأموران پلیس در بررسی‌های فنی و تحقیقات از خانواده کامبیز دریافتند وی روز حادثه قرار بوده به خانه یکی از دوستانش به نام بهزاد برود که ناگهان ناپدید می‌شود.
مالخر
بدین ترتیب مأموران پلیس تحقیقات خود را روی بهزاد متمرکز کردند که بررسی سوابق وی نشان داد بهزاد سابقه‌دار و مالخر لوازم سرقتی است، اما مدتی است محل زندگی‌اش را به مکان نامعلومی منتقل کرده‌است. از سوی دیگر مأموران پلیس تصویر به دست آمده از مرد موتور‌سوار را با عکس بهزاد مطابقت دادند و مشخص شد مرد موتور‌سواری که جسد را در کنار سطل زباله رها کرده‌است، چهره‌ای شبیه به بهزاد دارد.
بدین ترتیب بهزاد به عنوان مظنون تحت تعقیب قرار گرفت تا اینکه چند روز قبل مأموران محل زندگی وی را که خانه سه طبقه قدیمی در نزدیکی میدان رازی در جنوب تهران است، شناسایی کردند و برای بازداشت وی راهی محل شدند.
سقوط برای فرار
متهم وقتی متوجه حضور مأموران شد، برای فرار به پشت‌بام رفت، اما وقتی دید در محاصره مأموران پلیس قرار دارد از پشت‌بام به خانه همسایه پرید و به شدت زخمی و به بیمارستان منتقل شد.
مأموران پلیس در بازرسی از محل زندگی متهم با انبار بزرگی از لوازم سرقتی روبه‌رو شدند که مشخص شد معتادان و سارقان هر روز به خانه او رفت و آمد دارند و اموال سرقتی را به او می‌فروشند.
همچنین مأموران در زیر زمین خانه گودالی را مشاهده کردند که احتمال می‌رفت متهم برای دفن جسد اقدام به کندن گودال کرده‌است، اما به خاطر رفت و آمد خلافکاران به خانه‌اش موفق به دفن نشده و جسد را به بیرون منتقل کرده‌است.
پیامک مرموز
در حالی که متهم در بیمارستان تحت درمان قرار دارد، مأموران در بررسی تلفن همراه او با چند پیامک مرموز از سوی همسرش روبه‌رو شدند. در یکی از پیامک‌ها همسر بهزاد نوشته‌بود «کامبیز را هم مثل وحید به قتل رساندی» بدین ترتیب این فرضیه برای مأموران پلیس قوت گرفت که به احتمال زیاد متهم دست به قتل فرد یا افراد دیگری هم زده‌است.
مأموران پلیس در ادامه چند نفر از دوستان بهزاد را که به خانه او رفت و آمد داشتند، بازداشت و از آن‌ها بازجویی کردند. دوستان بهزاد همگی ادعا کردند روز‌های پایانی شهریور امسال وقتی به خانه بهزاد رفته‌اند، متوجه بوی تعفنی از خانه وی شده‌اند، اما متهم مدعی بوده بوی تعفن بوی لاشه مرغی است که به خاطر خرابی یخچالش فاسد شده‌است، بنابراین این احتمال هم برای مأموران قوت گرفت کامبیز به خاطر فروش لوازم سرقتی با بهزاد اختلاف پیدا کرده و بهزاد هم وی را به قتل رسانده و جسد را چند روزی در خانه‌اش مخفی کرده‌است، اما زمانی که بوی تعفن از آن منتشر شده جسد را بسته‌بندی و به بیرون منتقل کرده‌است.
تحقیقات درباره این حادثه تا بهبودی متهم و بازجویی از وی از سوی مأموران پلیس ادامه دارد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار