کد خبر: 1116496
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۰
رهبر معظم انقلاب در دیدار دست‌اندرکاران کنگره شهدای قم تبیین کردند
بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار دست‌اندرکاران برگزاری کنگره شهدای قم که در تاریخ هشتم آبان ۱۴۰۱ برگزار شده بود، صبح پنج‌شنبه در محل برگزاری این همایش در قم منتشر شد که در آن ایشان از مسئولان می‌خواهند همه ظرفیت هنری خود را برای انتقال پیام شهدا به کودکان و نسل نو به‌کار گیرند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در این دیدار با تأکید بر لزوم زنده نگه داشتن یاد شهیدان و شنیدن پیام آنها، قم را شهر «قیام و اقامه» خواندند و گفتند: قم هم قیام کرد، هم ایران را به قیام واداشت که این از برکات حرم حضرت فاطمه معصومه (ع) و حوزه علمیه و همچنین مردم خوب آن بود که شهدای زیادی در راه مبارزه تقدیم کردند، البته شهیدانی همچون مطهری، بهشتی و باهنر نیز که پرورش‌یافتگان قم هستند و بلکه همه شهدای ایران، شهیدِ قم محسوب می‌شوند، چراکه قم بود که با پاسخ به ندای امام بزرگوار، نهضت را آغاز کرد.
ایشان با اشاره به نقش درخشان مردم قم در پیروزی انقلاب و دفاع مقدس و امتحان‌های پی‌درپی تا امروز، بر نشان دادن ویژگی‌های برجسته شهدا با زبان هنر تأکید و خاطرنشان کردند: هر یک از حوادث درخشان قبل و بعد از انقلاب مانند ستاره و نقطه درخشان تاریخی است و حادثه اخیر شاهچراغ نیز یکی از این ستاره‌هاست که اگر چه عده‌ای را داغدار و دل‌های همه را سرشار از غم و اندوه کرد، اما در تاریخ کشور ماندگار می‌شود و نشانه زنده بودن ملت و مایه افتخار و سربلندی است.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، شهید و شهادت را دربردارنده مجموعه‌ای از ارزش‌های ملی، دینی، انسانی و اخلاقی برشمردند و افزودند: شهید مظهر «ایمان صادق» و «عمل صالح» و «جهاد در راه خدا» است و هویت ملی را ارتقا می‌دهد، همچنانکه امروز فداکاری‌های شهیدان و پدران و مادران آن‌ها موجب عظمت ملت ایران شده است.
«شهدا» تضمین‌کننده عزت و امنیت ملت
ایشان همچنین شهادت را مظهر فداکاری و شجاعت خواندند و افزودند: شهیدِ دفاع مقدس جان خود را داد تا دشمن خبیث و ظالم نتواند وعده خود یعنی رسیدن به تهران و به ذلت کشیدن ملت را عملی کند و شهیدِ امنیت نیز جان خود را برای امنیت و آسایش مردم فدا می‌کند که این فداکاری‌ها تجسم همه معارف اخلاقی نهفته در شهید و شهادت است.
رهبر معظم انقلاب، شهادت را معامله با خدا و تأمین‌کننده مصالح ملی دانستند و گفتند: شهادت مایه همدلی و همچون نخ تسبیحی است که مجموعه‌ای از قومیت‌ها و زبان‌های مختلف را در میهن به هم پیوند زده و در هر شهر نام شهیدانی برجسته است که با یک هدف و در یک صف با دیگر هموطنان خود برای عزت اسلام و عظمت جمهوری اسلامی و تقویت ایران به شهادت رسیده‌اند. ایشان، انتقال جزئیات دفاع مقدس و شرح احوال شهیدان و پدران و مادران آن‌ها را ضروری خواندند و گفتند: این کار نیازمند زبان هنر و تولیدات هنری همچون فیلم و سریال، مستند و شعر است. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پایان سخنان‌شان ابراز امیدواری کردند همه کسانی که دل در گرو اسلام و انقلاب و ملت دارند، برای کودکان و نسل‌های نو و برای ایران عزیز همه توان و ظرفیت خود را به کار گیرند تا یاد و پیام شهیدان استمرار یابد و منتقل شود.
سلامی: رؤیا‌های شیطانی امریکا تعبیر نخواهد شد
روز پنج‌شنبه، اما فرمانده کل سپاه در اجلاسیه پایانی کنگره ملی شهدای استان قم که در مسجد جمکران برگزار شد در سخنانی اظهار داشت: شهادت جایگاهی بزرگ و معراجی برای رسیدن به خداوند و شهدا نیز چراغ راهی هستند تا راه را گم نکنیم. به گزارش سپاه‌نیوز، سردار سرلشکر حسین سلامی با تأکید بر اینکه شهدا سازندگان یک هویت عظیم بر مبنای فضائل دین در جامعه ما هستند، عنوان کرد: نخل قامت شهدا روی زمین فرو افتاد، اما شجره طیبه اسلام در سرزمین اسلام قد کشید و ریشه‌های این درخت تناور در عمق احساس و ایمان مردم ما عمیق شد و پیکره این شجره وسیع شد و شاخه‌های آن عزت، اعتبار، منزلت و کرامت برای مسلمانان آفرید.
امروز دشمن به جنگ با شهدا آمده است
فرمانده کل سپاه با تأکید بر اینکه امروز دشمن به جنگ با شهدا آمده است، اظهار کرد: اکنون شاهد یک آرایش سیاسی در صحنه جهانی هستیم. امریکا، انگلیس، آلمان، فرانسه، رژیم جعلی صهیونیستی، سعودی و دیگران در یک آرایش سیاسی به هم فشرده و جدی در امتداد ائتلاف‌های سیاسی گذشته خود به جنگ با خدا، رسول و شهیدان آمده‌اند. صف‌آرایی دشمن ژرفای یک توطئه عظیم علیه ملت را نشان می‌دهد و عده‌ای در داخل هم بازیچه دشمن شده‌اند تا ملت ایران را از بین ببرند.
وی عنوان کرد: هر چه علیه ملت کار انجام دادند و پدیده تکفیر را منتشر کردند تا با انتشار یک اسلام جعلی و ساخته دست استعمار انگلیس و امریکا، انقلاب اسلامی را از نفوذ بیندازند، اما امت اسلام با میدانداری یک رهبر بزرگ و نایب امام زمان (عج) با نقش‌آفرینی حاج قاسم سلیمانی توانست مقابل دشمن ایستادگی کند. دشمن احساس کرد همه سرمایه‌گذاری‌ها و نفش‌آفرینی‌های سیاسی‌اش در سرزمین‌های اسلامی مدفون شد و باز هم متعجب شد. سرلشکر سلامی به تحریم ملت ایران اشاره کرد و گفت: ماهواره‌ها به آسمان رفت و هسته‌های ریز ماده شکافته شد و ما به انرژی هسته‌ای رسیدیم و همه نیاز‌ها را در داخل تأمین کردیم و هرگز همانند شعب ابیطالب نبودیم، هر چند همه گرد آمده بودند تا گلوی ما را بفشارند و به دنبال این بودند که ملت را تسلیم کنند، اما رهبری از این تهدید فرصتی برای رفعت بخشیدن به منزلت مادی و شکوه مادی تمدن انقلاب اسلامی ساختند.
پیام شهدا: اشتباهات صدر اسلام تکرار نمی‌شود
فرمانده کل سپاه اضافه کرد: پیام شهدا این است که اشتباهات صدر اسلام توسط ملت ایران تکرار نمی‌شود و ملت ایران آگاه است، اکنون همه در میدان حضور دارند به ویژه عالمان، مراجع و مروجان شریعت، همیشه عالمان ما پرچمداران مبارزه با استکبار بوده‌اند، از شیخ فضل‌الله نوری شهید تا ایت‌الله مدرس و میرزای شیرازی و آخوند خراسانی، آیت‌الله بهبهانی، طباطبایی، مطهری، بهشتی، محلاتی، شهدای محراب و هزاران شهید که همواره پایه‌های ملت ضداستکباری ایران بوده‌اند و درخشش نور آن‌ها تا ابد فضای این سرزمین را منور و روشن کرده است. وی خاطرنشان کرد: من به عنوان یک سرباز کوچک خاطرات دل‌انگیزی از دغدغه‌ها، نگرانی‌ها، غصه‌ها، اما شجاعت، حکمت، ژرف‌اندیشی، تدبیر الهی، دشمن‌شناسی و ایستادگی رهبری دارم، امروز این مرد بزرگ سفینه نجات امت در امواج است.
دشمن برای ایران خواب‌های پریشان دیده
سرلشکر سلامی با بیان اینکه ملت در کنار رهبری ایستاده و سرافراز است، گفت: در حالی که دشمن فکر می‌کند با به صحنه آوردن عده کمی فریب‌خورده می‌تواند یک انقلاب باشکوه را در معرض آسیب قرار دهد، بداند ملت ایران زنده است و دشمن رؤیا‌های پریشانی دیده است.
وی ادامه داد: دشمن می‌خواهد برای ایران پادشاهان را منصوب و بعد خود آن‌ها را تبعید و ۴۰ هزار مستشار خود را در کشور ایران مستقر کند، دوست دارند خیابان‌های ما مملو از مراکز قمار باشد و چهره زنان ما را بی‌هویت سازند، آن‌ها دوست دارند همانند گذشته ما یکی از ستون‌های دوگانه سیاست نیکسون در خلیج فارس و ژاندارم منافع آن‌ها باشیم و جوانان ما خدا را تعظیم نکنند، می‌خواهند حجاب، سنگر کلیدی حفظ عزت، حرمت و صیانت از ارزش‌های والای اسلام را از زنان ما بگیرند. فرمانده کل سپاه خاطرنشان کرد: دشمن فکر می‌کند می‌تواند با به صحنه آوردن عده‌ای فریب‌خورده این انقلاب باشکوه را در معرض آسیب قرار دهد و این در حالی است که دشمن رؤیا‌های پریشان دیده است.
وی افزود: امریکا دوست دارد خیابان‌های ما را دودآلود و آتش گرفته ببیند، دوست دارد ما فضاپیما به آسمان نفرستیم، دوست دارد ما نیازمند و فقیر باشیم.
سرلشکر سلامی با بیان اینکه امریکا دوست دارد جوانان ما را در خیابان کشته ببیند، خاطرنشان کرد: امریکا دوست دارد چهره مردم ما را پژمرده ببیند، امریکا دوست دارد ملت ما را متفرق کند، او دوست دارد ایران را تجزیه کند و این رؤیا‌های شیطانی هرگز تعبیر نخواهد شد. ملت ایران ایستاده است. فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: همگان بدانند که فریاد‌های دشمن، فریاد‌های شیطان است و آن‌ها به جنگ خدا و رسول آمده‌اند تا معصومیت را از رخسار پسران و دختران ما بگیرند و نماد‌های شیطانی را به جوانان ما نسبت دهند و جوانان را از وطن، ولی و ملت دور کنند، این را همه بدانند که این توطئه دشمنان است. زنان ما از حجاب به عنوان سنگری برای حفظ ارزش‌های والای خود صیانت و حفاظت می‌کنند و جوانان ما، آن‌هایی که فریب خورده‌اند برخواهند گشت و ما دوست داریم آنان لباس جهاد بپوشند و مقابل مستکبران ایستادگی کنند نه اینکه پیاده‌نظام دشمن شوند و این هدفی است که در حال تحقق آن هستیم.
هیچ فصلی برای پیروزی دشمن باقی نگذاشته‌ایم
سرلشکر سلامی عنوان کرد: ما بر دشمن غلبه کرده و هیچ فصلی برای پیروزی دشمن باقی نگذاشته‌ایم و هیچ راهی برای غلبه کفار بر مؤمنان وجود ندارد و ما مسیر‌های جهاد را آموخته و به پیش خواهیم رفت. وی با بیان اینکه قدرت دفاعی خود را می‌افزاییم و بر مشکلات اقتصادی در کنار هم غلبه می‌کنیم، اضافه کرد: درست است که مشکلات وجود دارد، اما هیچ ایرانی‌ای حاضر نیست انقلابش به خاطر مشکلات اقتصادی آسیب ببیند، مردم واقع‌بین و علما در میدان هستند و به مردم آگاهی می‌دهند، آن‌ها مظاهر غیرت الهی و نماد‌های دین و ستون‌های مستحکم عزت ملت ایران هستند. فرمانده کل سپاه تصریح کرد: ما سرمایه‌های عظیمی داریم که اگر حرکت کنند، ایران به یک قدرت عالی در جهان مبدل خواهد شد و امروز در آستانه تبدیل شدن به یک قدرت جهانی هستیم و از هیچ چیزی نگران نیستیم و با امداد الهی پیش می‌رویم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار