کد خبر: 1116459
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۶
صدها هزار شهروند فرانسه این روزها به علت تورم افسار گسیخته و بودجه محدود، باید میان گرسنگی و صرف‌نظر از وعده های غذایی یا وامدار شدن، یکی را برگزینند.

یک نهاد خیریه با ابراز نگرانی در باره پیامدهای منفی تورم بی سابقه بر خانوارهای این کشور، در عملکرد سالانه خود در باره مبارزه با فقر، اعلان کرده که بودجه نزدیک به نیمی از خانوارهایی که در سال ۲۰۲۱ درخواست کمک کرده اند، برای تامین هزینه های روزانه خوراک، کفایت نمی کرده است.

میانگین درآمد ماهانه که برای هر نفر یک هزار و ۱۰۰ یورو تعیین شده، برای شهروندان زیر پوشش این گروه در ۲۰۲۱، ۵۴۸ یورو بوده و کاملا زیر خط فقر قرار داشته اند.

این نهاد افروده است که هزینه های ضروری مانند اجاره خانه، قبض برق و بیمه، نزدیک به ۶۰ درصد از درآمد این خانوارها را می بلعید و در صورت محاسبه هزینه های دیگر مانند بازپرداخت اقساط یا هزینه های حمل‌ونقل، بودجه روزانه هر عضو ۴۸ درصد از خانوارهای تحت پوشش، برای ادامه حیات کمتر از پنج یورو بوده که باید برای خوراک، فراورده های بهداشتی و پوشاک هزینه شود.

این در حالیست که کمترین مبلغ هزینه برای خوراک روزانه، هفت یورو ارزیابی شده است.  

نرخ تورم فرانسه سالانه فرانسه در اکتبر به میران بی سابقه ۶.۲ درصد رسیده است 

این نهاد در سال ۲۰۲۱ به نزدیک یک میلیون شهروند فرانسه کمک کرده که یک چهارم آنان، مادران بدون همسر بوده اند.

شمار خارجی‌های دریافت کنننده کمک از این گروه که در دهه گذشته افزایشی بوده، در سال گذشته ۵۰ درصد افزایش یافته است.

چند گروه و انجمن خیریه فرانسه نهادی برای جلب توجه دولت به این شرایط وخیم تشکیل داده اند.

شروع جنگ اوکراین روابط اتحادیه اروپا با روسیه به عنوان مهمترین منبع تامین انرژی و مواد خوراکی این قاره را تیره کرد. تحریم های اتحادیه اروپا علیه روسیه اثر معکوس داشت و به گرانی و کمبود مواد غذایی، گاز، نفت و دیگر سوخت های فسیلی انجامید

 

منبع: ایرنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار