کد خبر: 1116343
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۸
جلال مهرگان

انتقام سخت، برخورد قاطع و کلیدواژه‌هایی که از این عناوین اقتباس می‌شود مدام در فضای عمومی جامعه مطرح می‌شود. مطالبه‌ای عمومی در پاسخ به رفتار اغتشاشگران مسلحی که به سبک تروریست‌های داعشی و تکفیری این روز‌ها حوادث خونین را در شهر‌های مختلف رقم می‌زنند و قربانی می‌گیرند.
پاسخ به فراخوان‌های منافقان، معاندان و تجزیه طلبان برای ایجاد آشوب و ناامنی در کشور از سوی شماری از فریب خوردگان و زخم دیدگان از نظام جمهوری اسلامی داده می‌شود. گاه با فشار دادن کلید بوق خودرو و گاهی هم با فشار ماشه اسلحه. از جمله در شهرستان ایذه که شامگاه چهارشنبه اغتشاشگران ابتدا با شعار‌های ساختارشکن و بعد تخریب اموال عمومی به ندای شمر‌های زمانه لبیک گفتند. در مقابل، اما مدافعان امنیت با سعه صدر تلاش کردند آن‌ها را از کف میدان خارج کنند، اما وقتی عقربه‌های ساعت به ۱۷:۳۰ رسید موتورسوران مسلح به سوی مردم تیراندازی کردند و در تاریکی شب از محل فرار کردند. ثمره این حمله تروریستی هفت شهید و ده مجروح بود، از جمله کودکی ۹ ساله به نام کیان پیرفلک و نوجوانی ۱۳ ساله به نام آبتین رحمانی بود. شامگاه چهارشنبه اغتشاش‌های صورت گرفته در اصفهان هم به شهادت دو نفر از مدافعان امنیت منجر شد. در محله خانه اصفهان اغتشاشگران موتورسوار به سمت مدافعان امنیت تیراندازی کردند که در جریان آن محسن حمیدی و محمدحسین کریمی به شهادت رسیدند و دو نفر دیگر هم مجروح و روانه بیمارستان شدند. حادثه‌ای که در شهرستان سمیرم اصفهان نیز تکرار شد و زخمی شدن هشت نفر را به دنبال داشت.
انتشار تصاویر حادثه شامگاه چهارشنبه خونین در فضای مجازی خصوصا عکس‌های کیان پیرفلک، پسربچه ۹ ساله بار دیگر خشم عمومی از رفتاری چنین هولناک را به همراه داشت و برخورد با قاطع با آشوبگران مسلح را به مطالبه‌ای عمومی تبدیل کرد. مسلح شدن اغتشاشگران رویکرد تازه از اتاق فکر آشوب‌ها است که در کف خیابان‌ها جنبه عملی پیدا کرده است. این عمل مجرمانه همزمان با حمله به مراکز دولتی و عمومی و ایجاد وحشت برای مردم اتفاق می‌افتد، رفتاری که سابقه آن به اتفاق‌های دهه ۶۰ و انجام ترور‌های کور از سوی سازمان منفور منافقان شباهت دارد با این تفاوت که اتاق فکر منافقان خانه‌های تیمی بود و اتاق فکر اغتشاشگران مسلح، اندیشه‌های منافقانه و تجزیه طلبانه. ترور‌هایی که عمده قربانیان آن مردم کوچه و بازار هستند. مردمی که در سخت‌ترین شرایط انقلاب را همراهی و برای مراقبت از آن همواره در میدان حضور داشته و مقابل هر گونه تعرض به دستاور‌های انقلاب صف آرایی کرده اند. صف آرایی که همواره مثل خار در چشم معاندان و بدخواهان بوده و از هر فرصت برای از دست رفتن امنیت بهره برده اند. از مهم‌ترین فرصت‌هایی که در حال حاضر در اختیار این گروه‌ها قرار گرفته ظرفیت‌های رسانه‌ای است که مدام با هزینه وهابی، صهیونیست، امریکا و دولت‌های غرب تامین می‌شود. دعوت به آشوب، تشویق به استفاده از سلاح و قتل و عام عمومی، انتشار گسترده خبر‌های دروغ و ایجاد فضای روانی برای کشاندن گرو‌های هدف به آشوب از دستاور‌هایی است که آشوبگران آن را به دولت‌های غرب هدیه میدهند، اما خود در چنگال عدالت گرفتار شده و مجازت می‌شوند. همه کسانی که هنگام عبور از خیابان با فشار دادن شاسی بوق خودرو یا موتورسیلکت هایشان با آشوبگران همراهی می‌کنند یا دیگران را به مداخله در این بحران تشویق می‌کنند همدست همان کسانی هستند که شامگاه چهارشنبه گلوله به قلب کیان، پسربچه ۹ ساله زدند. همان کسانی که ممکن است شبی دیگر و در خیابانی دیگر گلوله بعدی را نثار آن‌ها یا عضوی از خانواده آن‌ها کنند.

غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۷
0
1
خدالعنتشون کنه که پلیس ها وبسیج یهای ومردم عادی راشهیدکردن جلواین آشوبگرهاروبگیریدبه مجازت برسن
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار