کد خبر: 1116119
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۰
واکنش کاربران شبکه‌های اجتماعی به فشار اغتشاشگران به بازاریان برای تعطیلی کسب و کار
روز‌های گذشته اغتشاشگران و برخی معترضان بار دیگر برای به آشوب کشیدن کشور به میدان آمدند. اغتشاشگران با رفتار‌های خشونت‌آمیز در تلاشند تا بازاریان و کسب و کار‌ها را به تعطیلی بکشانند.

روز‌های گذشته اغتشاشگران و برخی معترضان بار دیگر برای به آشوب کشیدن کشور به میدان آمدند. اغتشاشگران با رفتار‌های خشونت‌آمیز در تلاشند تا بازاریان و کسب و کار‌ها را به تعطیلی بکشانند. این رفتار آن‌ها با اعتراضات بازاریان و همچنین کاربران شبکه‌های اجتماعی همراه بود. کاربران این رفتار را غیرقابل قبول و آن را دقیقاً مخالف شعار زندگی دانستند که معترضان آن را بهانه کرده‌اند. در ادامه بخش‌هایی از واکنش‌های کاربران را مرور کرده‌ایم.

تقی دژاکام:
اینکه با سنگ و شیشه شکستن و فحش خواهر و مادر به کاسب بدبخت که دنبال روزی و نون زن و زندگی‌اش است، مجبورش کنید مغازه‌اش را ببندد یا کرکره بازار از ترس شما اراذل و اوباش از داخل بسته شود، اسمش انقلاب نیست بدبخت‌ها. شما‌ها حتی کاریکاتور انقلاب هم نیستید.
مجید شاکری:
معترضین محترم! اینکه به اجبار و در دسته‌های چند نفره مغازه‌ها را با بی‌حرمتى وادار به بستن مى‌کنید، اسمش کنش مدنی نیست. کسبه با کرکره نیمه باز به کار خودشان ادامه می‌دهند ولی اثر تنش و تهدیدى که مى‌سازید باقی مى‌ماند.
علی بیطرفان:
یه خبر بدم تشتکاتون بپره! امروز توی یکی دو بخش از بازار کاسبا میان مغازه‌هارو باز کنن میبینن کرکره برقی بالا نمیره! علت چی بوده؟ شب قبلش اومدن کابل برق یه بخش از بازار رو دزدیدن برق اون بخش قطع شده!
م. قنواتی:
اینجا بندر ماهشهر در خوزستانه؛ ظهر یکی از فروشگاه‌های کیف و کفش استوری کرده بود با غیرت مغازه رو ببند، بعد اومدم بازار میبینم پشت شیشه زده فروش ویژه کتونی از امروز تا پنج شنبه... رگ به رگ نشه کمرت با این حجم از غیرت. خلاصه امشب همشون اومده بودن شیطونا #برای_ایران
فاطمه ترکاشوند:
خیابان ولیعصر (عج) رو دارم با بی‌آرتی میام پایین و خب قریب به اتفاق در‌ها بازه. کافه‌ها، آموزشگاه‌های زبان سرشناس، برند پوشاک آقایان، سوپرمارکت‌ها، مبل‌فروشی، لوازم ورزشی، برند فروش ادکلن، ساعت‌فروشی، پرده‌فروشی و... دقیقاً اعتصاب سراسری کجاست؟
محمدصادق عبداللهی:
فشار آوردن معترضان به بازاری‌ها برای تعطیلی و مقاومت صاحبان کسب و کارها، نشان دهنده فاصله معترضان و خواسته‌هایشان از خواسته‌های عموم ملت است. دغدغه‌هایی دارند که همین قدر با دغدغه‌های مردم فاصله دارند که باید با زور آن‌ها را همراه کنند.
سیده راضیه حسینی:
همه این چند وقت با تهدید و فحاشی و ترولینگ، افراد مختلف رو وادار به همراهی کردن و حتی با ضرب‌وشتم و تهدید خانواده و اسید پاشیدن رو صورت بچه، وحشت ایجاد کردن. الانم با خشن‌ترین تهدید‌ها فروشگاه‌های اینترنتی رو مجبور به اعتصاب اجباری کردن. مرگ بر دیکتاتور؟! دیکتاتور تویی.
فاطمه ترکاشوند:
اون چه‌جور انقلابیه که برای آزادی هنوز به ثمرننشسته، کسب‌وکار مردم رو به زور تهدید، به اعتصاب ملحق می‌کنی؟
احمد روستایی:
به زور بستن بازار‌ها هم مثل کتک زدن بسیجی‌ها و زدن زیر عمامه روحانیت یعنی دیکتاتوری و استبدادطلبی! یعنی فردای براندازی‌شون هم حتماً میخوان مردم رو به زور به کار‌هایی که خودشون دوست دارند وادار کنند و هر کس رو که مخالفشون بود، هتک حرمت کنند.
میثم مهدیار:
طراحان می‌دانند که تهدید و خشونت علیه کسبه و اجبار به تعطیلی کسب و کار توسط اغتشاشگران نوعی خودکشی است، چراکه باعث واکنش منفی بازار می‌شود. اما آن‌ها به تصویر اعتصاب بیشتر از واقعیت بازار نیاز دارند. این تصویرسازی‌های زورکی مصرف خارجی دارد و همین.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار