کد خبر: 1115258
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۲
در ویژه‌برنامه تحلیلی شبکه المیادین برای اتفاقات اخیر ایران مطرح شد، آیا عربستان که از طریق شبکه ایران اینترنشنال در حال حمایت از حقوق زنان (!) است، جرأت دارد یک انتخابات برگزار کند؟
شبکه خبری المیادین لبنان در برنامه دیگری از ویژه‌برنامه پوشش تحلیلی اغتشاشات در ایران، آن را توطئه‌ای از جانب آمریکا علیه ایران برشمرد که البته ایران توقع آن را داشته و برای مقابله با آن هم آماده بوده است.

این شبکه لبنانی در این برنامه مطرح کرد که جنگی ترکیبی در چند سطح در جریان است و آنچه امسال در ایران رخ داده، با اتفاقات سال ۱۳۸۸ کاملا متفاوت است.

توطئه‌های آمریکا، هر بار به یک شکل

المیادین در این برنامه میزبان علی رضا عباسی نماینده کرج در مجلس شورای اسلامی ایران بود. المیادین با اشاره به اینکه در روزهای اخیر اسم کرج در خبرها زیاد شنیده شد و یک نیروی بسیج و یک نیروی انتظامی ایران به شهادت رسید، از واقعیت ماجرا پرسید و عباسی گفت، ما از ابتدای انقلاب با انواع توطئه‌های امریکا دست و پنجه نرم کرده‌ایم و هر بار شکل‌های مختلفی در چهاردهه گذشته به خود گرفته است. اردوگاه شرق و غرب از ابتدای انقلاب تلاش خود را برای سرنگونی این نظام کرده‌اند و تا امروز آمریکا هر تلاشی توانسته به کار گرفته و امروز شاهد جنگ نرم هستیم که نه فقط علیه کرج بلکه علیه کل کشور در جریان است اما به هر حال ما نیز تجارب زیادی اندوخته‌ایم.

توطئه سه ضلعی

در پاسخ به این سخن مجری المیادین که رسانه‌های غربی اتفاقات ایران را چندین برابر بزرگنمایی کرده‌اند،‌ عباسی گفت، رسانه‌ها طوری وانمود می‌کنند که در طول پنجاه روز گذشته همه مردم هر روز در خیابان بوده و نیروهای نظامی در حال کشتن مردم هستند در حالی که واقعیت اینطور نیست... آنچه ما در کرج و دیگر شهرهای کشور شاهدیم، البته امر جدیدی نیست. رسانه‌های غربی در حال بزرگنمایی و گمراه کردن افکار عمومی در خصوص اتفاقات ایران هستند. این توطئه، توطئه مثلث عبری، عربی و غربی و به رهبری لندن و واشنگتن است که با پول برخی کشورهای مرتجع همسایه در حال اجر و ایجاد اغتشاش است. چرا؟ چون ایران در حال تبدیل شدن به الگویی برای کشورها و مردم منطقه است. لذا تلاش می‌کنند با ایجاد ناآرامی مانع پیشرفت‌های علمی و غیره شوند. 

المیادین در این برنامه گزارش کرد که هنوز بسیاری از کاربران در فضای مجازی در ایران عربستان را هدف انتقادات خود قرار می‌دهند و می‌گویند، بیش از صد نفر در عربستان سعودی با حکم قطع گردن با شمشیر رو به رو شده‌اند و صدای کسی در نیامده است. گناه آنان هم حمایت از مردم بحرین بوده است. مضحک است که عربستان سعودی، از حامیان حقوق زنان شده است.

بسیاری از مشکلات می‌تواند با حل مشکلات معیشتی برطرف شود

مجری المیادین از جنگی ترکیبی در چند سطح سخن گفت و عباسی درباره تعامل قوا در ایران با این توطئه گفت، ما در نظام اسلامی، مأموریت‌ها تفکیک شده است. قوه قضایی و قوه اجرایی و مقننه هر کدام مسئولیت خود را دارند. دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی هم وظایف خود را با دقت انجام می‌دهند. رویکرد نظام در خصوص این موضوع، اینطور است که همیشه بر تفاهم و فضای مثبت تأکید کرده است.

پیشنهادات ما حول محور اقتصاد و امور معیشتی است. مردم فشار زیادی را تحمل می‌کنند و تلاش ما کاستن از این فشار از طریق حمایت از تولید و افزایش فرصت‌های شغلی است. اگر سطح رضایت مردم در سطح معیشتی افزایش یابد، بسیاری از مشکلات هم با رفاه نسبی مردم کاهش می‌یابد. الان برخی کشورها در حال ضربه زدن به امنیت کشور با هدف مختلف کردن روند اقتصادی و معیشتی مردم هستند.  طبعا معترضان فرزندان این کشور هستند اما کسانی که دست به سلاح برده‌اند، موضوعشان فرق می‌کند. مردم کرج هم از اینکه مقامات، اغتشاشات در کرج را طی چند روز مدیریت و جمع کردند و برخی افراد دخیل را بازداشت کردند، راضی هستند.

 

اغتشاشات امسال با اتفاقات سال ۱۳۸۸ متفاوت است

المیادین پرسید، قبل از این توطئه شاید ایرانی‌ها از این حجم طراحی دشمن اطلاعی نداشتند، از این مقدار دشمنی لندن،‌ واشنگتن، پاریس و تل‌آویو. عباسی گفت، آنچه در دو ماه گذشته رخ داده، با اتفاقات گذشته رخ داده است. آنچه در سال 1388 رخ داد با اتفاقات امسال تفاوت دارد. در آن سال برخی مردم ابهام داشتند که اندک اندک فضا روشن شد. آن سال آن اتفاقات را امام خامنه‌ای فتنه خواندند چون فضا غبارآلود بود اما امسال جنایت‌ها از همان ابتدا برای همه روشن است. امسال با فوت یک خانم موج رسانه‌ای درست کردند و دارند روی گمراه کردن افکار عمومی موج سواری می‌کنند. هدف آنها همدردی با زنان یا قومیت‌های ایران یا حتی حجاب نیست. آنها هدفشان براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران است. برخی نیز تحت تاثیر جنگ روانی رسانه‌ها، فریب خورده‌اند اما بخش اعظم مردم، با حضور میلیونی خود نشان دادند که از طراحی دشمن کاملا آگاهی دارند. مسئولان نباید با جنایتکارها و مجرمین مسامحه کنند چون آنان امنیت داخلی کشور را هدف قرار داده‌اند.

عربستان اگر جرأت دارد، یک انتخابات برگزار کند

عباسی در پاسخ سوالی درباره حمایت عربستان سعودی از اغتشاشات در ایران به اسم دفاع از حقوق زنان از طرق شبکه ایران اینترنشنال گفت، به حکام عربستان سعودی می‌گویم که شما حق ندارید درباره حق زنان صحبت کنید. خیلی خنده‌دار است که عربستان سعودی از حقوق زنان حرف بزند. شما نگاه کنید ما یک نظام اسلامی تشکیل داده‌ایم و بیش از 43 انتخابات برگزار کرده‌ایم. آیا عربستان یک بار انتخابات یا یک همه‌پرسی برگزار کرده‌؟ عربستان جرأت برگزاری یک انتخابات دارد؟  آیا زن در عربستان سعودی از کمترین حقوق خود برخوردار است؟ ما در غرب می‌بینیم که ما را ناقض حقوق زنان می‌دانند اما در عین حال، عربستان سعودی با این وضع را متحد خود می‌دانند. اینها استانداردهای دوگانه خیلی آشکاری است.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار