کد خبر: 1115117
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۰
وزیر امور خارجه آلمان گفت که ترکیه و مجارستان باید جلوگیری از عضویت سوئد و فنلاند به ناتو را متوقف کنند.
«آنالنا بائربوک» وزیر امور خارجه آلمان تاکید کرد که مجارستان و ترکیه باید جلوگیری از تایید عضویت فنلاند و سوئد به ناتو را متوقف کنند.

وی در ادامه سخنانش گفت: «اصول شفاف واضحی برای اجازه دادن به پیوستن این دو کشور حوزه نوردیک به ناتو وجود دارد».

آنکارا و بوداپست هر دو روند پیوستن سوئد و فنلاند به ناتو را با تاخیر مواجه کرده‌اند. ترکیه معتقد است که سوئد و فنلاند باید به نگرانی‌های این کشور درباره حضور تروریست‌ها در این دو کشور پاسخ دهد. مجارستان نیز اعلام کرده تنها پس از حل تعدادی از اختلافاتش با اتحادیه اروپا، به پیوستن این دو کشور به ناتو رای مثبت خواهد داد.

بائربوک که در کنفرانس خبری مشترک با «توبیاس بیلستروم» وزیر خارجه سوئد صحبت می‌کرد، گفت: «آنکارا و بوداپست هر دو متعهد شده‌اند که روند پیوستن سوئد و فنلاند را رسمی کرده و این چیزی است که در حال حاضر نیاز است تا انجام دهند».

این در حالی است که «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه روز سه‌شنبه تاکید کرد که سازمان‌های تروریستی نظیر «پ‌ک‌ک» و «پی‌وای‌دی» نباید قادر باشند که از محیط‌های دموکراتیک در سوئد سوء استفاده کنند.

وی که این سخنان را در جریان کنفرانس خبری با «اولف کریسترسون» نخست وزیر سوئد مطرح می‌کرد، افزود: «تروریست‌ها زیادی در کشورهای اروپایی زندگی می‌کنند. آنها از ترکیه فرار کرده و به آلمان، فرانسه، هلند و دانمارک می‌روند».

رئیس جمهور ترکیه افزود: «ما شاهد آنها (تروریست‌ها) در خیابان‌های فنلاند و سوئد هستیم و من معتقدم که نخست وزیر کریسترسون من را درک می‌کند».

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار