کد خبر: 1114948
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۰
سردار قریشی در اختتامیه «ستاپ»:

جانشین سازمان بسیج مستضعفین اظهار امیدواری کرد حاصل تحول اساسی آموزش و پرورش در راستای تربیت انسانی موحد، مؤمن، متعهد، مسئولیت‌پذیر، تلاشگر، وطن‌دوست، دانا، سالم، بانشاط، دارای عزت نفس و پاکدامنی و همچنین خلاق و کارآفرین باشد.
سردار سیدقاسم قریشی، جانشین سازمان بسیج مستضعفین در اختتامیه رویداد ستاپ (سکوی تحول آموزش و پرورش) که در مرکز همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما برگزار شد، گفت: در ابتدا درود می‌فرستم بر شهدای مظلوم فتنه امریکایی - صهیونیستی و سعودی اخیر و همچنین درود می‌فرستم بر بانیان، خادمان و مشارکت‌کنندگان در این رویداد ملی؛ همه شما تحول‌خواهان که با دغدغه تحول در تعلیم و تربیت به ویژه در آموزش و پرورش با تشکیل سکوی تحول در آن یعنی جبهه علمی و تحول‌خواه مردمی متشکل از ده‌ها هسته دانش‌بنیان و خانه‌های خلاق در این مراسم حضور یافتید.
وی افزود: این رویداد با احصای چندین مسئله اصلی در حوزه آموزش و پرورش و تولید و ارائه محصولات راهگشایی خلاقانه، نوآورانه و روزآمد را ارائه خواهد کرد و یکی از مهم‌ترین مطالبات تحولی و اعتلابخش رهبر انقلاب اسلامی و همچنین نیاز‌های حیاتی کشور است و با ارائه آن به بزرگان عرصه تعلیم و تربیت آموزش و پرورش، حامیان و پشتیبانان این رویداد بزرگ ملی کمک ارزشمندی به تحول اساسی در حوزه آموزش و پرورش خواهد کرد.
قریشی ادامه داد: نگاه ساحت‌های تعلیم و تربیت جمهوری اسلامی یعنی ساحت‌های اعتقادی، سیاسی، علمی، اخلاقی، زیباشناختی، هنری، اقتصادی، حرفه‌ای، علمی و فناوری مبتنی بر ارزش‌های قرآن کریم و سنت معصومین علیه‌السلام نقش منحصر به فرد و برجسته آموزش و پرورش به عنوان مهم‌ترین نهاد تعلیم و تربیت رسمی عمومی و متولی فرایند تعلیم و تربیت در همه ساحت‌های آن موضوعی مهم به شمار می‌آید، به شکلی که رهبر انقلاب اسلامی فرموده‌اند «آموزش و پرورش و تعلیم و تربیت عمومی زیرساخت اصلی سعادت یک ملت و پیشرف آن است.»
وی ادامه داد: امیدوارم حاصل تحول اساسی آموزش و پرورش در راستای تربیت انسانی موحد، مؤمن، متعهد، مسئولیت‌پذیر، تلاشگر، وطن‌دوست، دانا، سالم، بانشاط، دارای عزت نفس و پاکدامنی و همچنین خلاق و کارآفرین باشد.
جانشین سازمان بسیج مستضعفین اظهار داشت: این موضوع سال‌ها است مورد مطالبه رهبر انقلاب اسلامی قرار دارد، ولی متأسفانه حتی از پیاده‌سازی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش طی ۱۰ سال گذشته بازماندیم و موفق به اجرای آن نشدیم، اگر چه اقدامات بسیار ارزشمندی در راستای سند تحول صورت گرفته و وقتی آن را با عرصه‌های دیگر مقایسه کنیم، معتقدیم با توجه به توانایی‌هایی که فرزندان این مرز و بوم دارند، کار شدنی است و با توجه به نقش پایه‌ای و ریشه‌ای که آموزش و پرورش در ارتقا و اعتلای ایران اسلامی دارد، باید اولویت ویژه‌ای برای سند تحول آموزش و پرورش قرار دهیم.
حل ۱۴ چالش آموزش‌و‌پرورش با راه‌های نوآورانه
مدیر خانه خلاق و نوآوری ستاپ نیز با بیان اینکه هدف رویداد ستاپ این است که با راه‌های نوآورانه و فناورانه حل مسئله کند، گفت: بعد از ماه‌ها بررسی و مشورت با فعالان و تحول‌خواهان به ۱۴ چالش کلیدی آموزش و پرورش رسیدیم.
در اختتامیه رویداد ستاپ، سید حسام نوربخش، مدیر خانه خلاق و نوآوری ستاپ گفت: از بهمن سال گذشته بعد از ماه‌ها بررسی و مشورت با فعالان و تحول‌خواهان به ۱۴ چالش کلیدی آموزش و پرورش رسیدیم.
وی با بیان اینکه هدف رویداد ستاپ این است که با راه‌های نوآورانه و فناورانه حل مسئله کند، افزود: در قالب پنج محور راهبردی در زیست‌بوم تعلیم و تربیت و نوآوری اقدام کردیم که شامل تقویت بنیان‌های فرهنگی و اجتماعی و ارتقای آن در تعلیم و تربیت، شخصی‌سازی با رویکرد‌های نوین، عدالت آموزشی و دسترسی به امکانات، تغییر امکانات از طریق ابزار‌های نوین و بهبود وضعیت است.
نوربخش ادامه داد: اتفاقاتی که در این رویداد افتاد برای خود ما قابل انتظار نبود. طی دو ماه ۱۵۰ طرح از ۱۵ استان به دبیرخانه ارسال شد. طرح‌ها از گروه‌های نوآوری و استارتاپی یا معلمان خلاق بود. در نهایت ۶۰ محصول یا کسب و کار انتخاب و به مرحله توانمندی رسیدند که این طرح‌ها مستعد شتاب‌دهی و شتاب‌دهنده بودند.
مدیر خانه خلاق و نوآوری ستاپ اضافه کرد: طرح‌ها ۳۰ تیر به شتاب‌دهی رسید و در خانه خلاق مستقر شد و امکاناتی نیز دراختیارشان قرار گرفت. همچنین ۳۰ طرح به مرحله سرمایه‌گذاری رسید؛ در دفترچه طرح‌های نهایی ۲۳ طرح وجود دارد و به ایستگاه پایانی رسیدیم. همچنین چالش‌ها را دریافت و پاسخ‌ها را ارائه دادیم.
وی با اشاره به اینکه این اولین رویداد تعلیم و تربیت با نام ستاپ است که برگزار شد، اظهار کرد: حدود ۱۰ الی ۱۲ شتاب‌دهنده خانه خلاق که پیشینه‌شان زیاد بود، فعال شدند. در این رویداد قرار شد چالش‌ها را با نوآوران مطرح کنیم و در این زمینه به مرحله پایانی رسیدیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار