کد خبر: 1114864
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۷
نظامیان اوکراینی در حالی به سمت خرسون در حالی پیشروی هستند که روسیه خروج نظامیانش از این منطقه را به معنای تغییر وضعیت آن به عنوان بخشی از قلمرو این کشور ندانست.
دمیتری پسکوف سخنگوی کرملین روز جمعه در نشست با خبرنگاران اعلام کرد: وضعیت خرسون تعریف و تثبیت شده است و امکان تغییر آن وجود ندارد.

وی پیش از این گفته بود که مناطق الحاقی جدید به روسیه از جمله خرسون بخش جدایی ناپذیر کشور هستند و زیر چتر هسته‌ای مسکو قرار دارند.

وی در پاسخ به سوالی درباره وضعیت تامین امنیت مناطق الحاقی جدید از اوکراین به روسیه، گفته بود: تمام آن مناطق بخش جدایی ناپذیر روسیه هستند، بنابراین همه آنها تحت محافظتند و امنیت آنها به اندازه بقیه نقاط کشور تضمین می‌شود.

ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه ۹ مهر ماه سند الحاق چهار منطقه تصرف شده اوکراین یعنی لوگانسک، دونتسک، خرسون و زاپوریژیا به روسیه را امضا کرد و آنها را بخشی از خاک فدراسیون روسیه دانست.

پسکوف همچنین اعلام کرد که از زمان الحاق جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک و همچنین مناطق زاپوریژیا و خرسون، کار بر روی ادغام این مناطق به حوزه‌های اجتماعی، اقتصادی و قانونی کشور و همچنین سیستم امنیتی در دست انجام است.

پیش از این، لئونید اسلوتسکی نماینده پارلمان روسیه نیز گفت که روسیه قطعا به خرسون بازخواهد گشت.

شورای فدراسیون روسیه روز ۱۲ مهر ماه به اتفاق آرا قوانین مربوط به پذیرش ۴ منطقه از خاک اوکراین به روسیه را تصویب کرد.

ولودیمیر زلنسکی رییس جمهور اوکراین نیز در مقابل، فرمانی مبنی بر عدم به رسمیت شناختن اقدامات مسکو در زمینه استقلال کریمه و الحاق ۴ منطقه نامبرده را امضا کرده است.

پسکوف همچنین اعلام کرد که پوتین برنامه ای برای حضور و یا سخنرانی ویدویی در نشست های گروه بیست و اَپک ندارد.

منبع: ایرنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار