کد خبر: 1114844
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۵
بمب افکن‌های آمریکا و جت‌های رژیم صهیونیستی در یک مأموریت با اهداف نمایشی و تبلیغاتی علیه ایران، بر فراز حریم هوایی فلسطین اشغالی پرواز کردند.
 

وزارت دفاع جمهوری اسلامی ایران در روزهای گذشته اعلام کرد که سامانه دفاع موشکی «باور- ۳۷۳» می‌تواند با انواع تهدیدات آیرودینامیک و بالستیک همچون پهپادها، جنگنده‌های نسل پنجم با سطح مقطع بسیار پایین، موشک‌های کروز، موشک‌های بالستیک و بالگردها مقابله کند.

به دنبال این موفقیت، چند بمب افکن آمریکا و جت‌های رژیم صهیونیستی بر فراز حریم هوایی فلسطین اشغالی پرواز کردند. در این پرواز نمایشی، چند بمب‌افکن «بی-۵۲» آمریکا  روز پنجشنبه بر فراز خاورمیانه پرواز کردند.

به نوشته روزنامه «تایمز اسرائیل» جنگنده‌های «اف-۳۵» رژیم اسرائیل برای نخستین بار دو فروند بمب‌افکن «بی-۵۲» متعلق به نیروهای سنتکام را در حریم هوایی فلسطین اشغالی اسکورت کردند. این روزنامه، این ماموریت را نمایش قدرت به ایران خواند.  

 

ارتش رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای اعلام کرد که این پرواز به عنوان بخشی از همکاری فزاینده با ارتش آمریکا که مؤلفه مهمی در امنیت (رژیم) اسرائیل، حفظ ثبات منطقه و خنثی کردن تهدیدات منطقه است، انجام شد.

این گزارش حاکیست، رادار بهینه‌ شده سامانه باور -۳۷۳ قادر است همزمان ۳۰۰ هدف را به‌طور همزمان در فاصله بیش از ۴۵۰ کیلومتری کشف و از میان آن‌ها ۱۰۰ هدف با اولویت بیشتر را برای درگیری اولویت‌بندی کند. برد رادار ردگیری این سامانه نیز به بیش از ۴۰۰ کیلومتر افزایش یافته است. هر آتشبار این سامانه قادر است تا با ۳۶ هدف به طور همزمان درگیر شود. ارتفاع درگیری این سامانه نیز به عدد ۳۲ کیلومتر افزایش پیداکرده است.

یک روزنامه صهیونیستی  نیز روز یکشنبه با اشاره به اعلام صنایع دفاعی ایران در ساخت موشک جدید برای سامانه پدافند هوایی «باور-۳۷۳» نوشت، ایران دفاع هوایی خود را در بحبوحه افزایش تنش‌ها بهبود می‌بخشد.

«سث جی فرانتسمن» تحلیلگر امور نظامی در مطلبی که  در روزنامه «جروزالم پست» منتشر شد نوشت، سامانه باور-۳۷۳ برای افزایش برد و قدرت پدافند هوایی ایران طراحی شده است. ایران می‌خواهد نشان دهد که می‌تواند آسمان خلیج فارس را  با پدافند خود پوشش دهد و حتی به دریای عمان برسد و همچنین از مرز شمالی خود با جمهوری آذربایجان و مرز با کردستان عراق محافظت کند.

فرانتسمن نوشت، ایران می‌خواهد نشان دهد که علی‌رغم بروز اغتشاش‌ها، به پیشرفت در زمینه ساخت انواع سلاح‌ها از جمله  ساخت موشک و رادار ادامه می‌دهد.

چندی قبل نیز یک وبگاه تخصصی امور نظامی در گزارشی نوشت، ایران در تولید انبوه تسلیحات ضد هوایی و تجهیزات مربوط به آن‌ها تقریبا به خودکفایی کامل رسیده است.

وبگاه «مانیتورینگ آرم‌ریس» که به بررسی تحولات نظامی منطقه و اوراسیا می‌پردازد، در گزارشی تحت عنوان «فناوری پیشرفته دفاع موشکی ایران» نوشت، جمهوری اسلامی ایران در طول یک دهه، سامانه‌های پدافند هوایی متعددی را  ساخته و با سرعتی چشمگیر به شاخه‌های مختلف نظامی خود معرفی کرد

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار