کد خبر: 1114700
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۰
مدیرکل راهداری البرز خبرداد
مدیرکل راهداری البرز گفت: حوادث رانندگی منجر به فوت رانندگان در محور ماهدشت- اشتهارد و بالعکس در 6 ماهه نخست سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 57 درصد کاهش داشته است.

علی زندی‌فر، اظهارکرد: با انجام اقدامات ایمنی در محور ماهدشت- اشتهارد و بالعکس حوادث رانندگی منجر به فوت رانندگان در این محور در 6 ماهه اول سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 57 درصد کاهش داشته است.

وی با اشاره به اینکه این محور به دلیل فعالیت شرکت‌ها و کارخانجات متعدد یکی از پرترددترین محورهای مواصلاتی استان است، گفت: این اداره‌کل برای کاهش حوادث رانندگی و ارتقای ایمنی این محور از ابتدای سال تاکنون اقدامات قابل توجهی انجام داده است.

این مسئول بیان کرد: باتوجه به اینکه اکثر حوادث رانندگی این محور ناشی از واژگونی وسائل نقلیه است، راهداری البرز با استفاده از تجهیزات امانی خود شانه‌سازی و اصلاح شیب شیروانی محور مذکور را به طول 40 کیلومتر در دستور کار قرار داده که همچنان هم در حال اجراست.

زندی‌فر اجرای علملیات خط‌کشی میانی محور به طور کامل و اجرای سه خط در مناطق پرخطر و دور برگردان‌ها، اجرای شیار لرزاننده در کناره‌های محور به طول 150 کیلومتر با هدف هوشیارسازی رانندگان و جلوگیری از خروج وسائل نقلیه از محور(برای اولین بار پس از احداث این محور)، اجرای عملیات روکش آسفالت به طول 10 کیلومتر جهت رفع خرابی‌های رویه راه، نصب بیش از 600 مورد علائم عمودی در نقاط مورد نیاز و جایگزینی سریع تابلوهای سرقتی به طور مستمر از دیگر اقدامات اجرایی بوده است.
مدیرکل راهداری البرز تصریح کرد: همچنین در این بازه زمانی نصب بیش از 150 نیوجرسی در مناطق پرتگاهی، اجرای روشنایی نقطه‌ای در سه‌راهی اخترآباد، ایمن سازی سه‌راهی راشته، نصب حفاظ جانبی گاردیل به طول دو کیلومتر بر روی آبروها و پل‌های دارای اولویت و تشکیل تیم‌های گشت 24 ساعته جهت کنترل و نظارت وسائل نقلیه با هدف ارتقای ایمنی کاربران جاده‌ای محور اجرایی شده است.

وی تاکید کرد: اقدامات راهداری البرز برای ارتقای ایمنی محور ماهدشت- اشتهارد و بالعکس به اجرای پروژه‌های مذکور خلاصه نمی‌شود و به منظور ارتقای راه، اجرای عملیات احیای خط‌کشی و اصلاح شیب شیروانی در دیگر نقاط مورد نیاز بعد از برگزاری مناقصه و انتخاب پیمانکار آغاز خواهد شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار