کد خبر: 1114264
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۲
سیاستی که دشمنان ایران از فردای پیروزی انقلاب اسلامی تا امروز به‌دنبال آن هستند، تجزیه کشور و تقسیم آن به چند کشور دیگر به منظور کاستن از اهمیت و قدرت کشورمان است.

 یکی از اقدامات و برنامه‌هایی که دشمنان ایران از فردای پیروزی انقلاب اسلامی تا به امروز آن را پیگیری کرده و همواره به‌دنبال اجرای آن بوده و همچنان هم هستند طرح و فکر شوم تجزیه ایران و تقسیم آن به کشور‌های متعددی بوده است. موضوعی که خوشبختانه با بصیرت و درایت امام خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی و سایر مسئولان و مدیران کشور در کنار میدان‌داری درست و بجای مردم ایران اسلامی تا امروز ناکام مانده است.

اما چرا دشمنان ایران به‌دنبال تجزیه کشور بوده و خواهان تقسیم این سرزمین به کشور‌های متعددی هستند؟ پاسخ بسیار روشن و واضح است. وجود ایرانی یکپارچه و بزرگ برای دنیای غرب و در راس آن نظام سلطه تهدیدآمیز و مشکل آفرین است. زیرا یک ایران قوی و قدرتمند می‌تواند تاثیر قابل توجهی برای بسیاری از کشور‌های همسایه خود و همچنین کشور‌های منطقه داشته باشد.

از طرف دیگر وجود یک ایران قوی با حکومت جمهوری اسلامی که با پیروزی انقلاب اسلامی بر نظام شاهنشاهی بر روی کار آمده است، بهترین الگو برای کشور‌های همسایه به خصوص کشور‌های اسلامی است تا با پیروی از انقلاب اسلامی در ایران، نظام‌های پادشاهی خودشان را سرنگون کرده و حکومتی مبتنی بر رأی و نظر مردم خودشان را بر روی کار بیاورند.

حال در این میان شاهد هستیم که با روی دادن حادثه مرگ «مهسا امینی» در محل «پلیس امنیت اخلاقی» تهران طرح‌هایی که دشمنان انقلاب اسلامی برای ایجاد آشوب در فصل بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها در ایران تدارک دیده بودند اندکی زودتر آغاز شد و به دنبال آن شاهد درگیری‌ها و اغتشاشات نسبتا گسترده‌ای در سراسر کشور بودیم که خوشبختانه با درایت مقامات و مسئولان کشور امروز دیگر به پایان رسیده است.

البته در این میان موضوعی که بیشتر از هرچیزی توجهات را نسبت به خود جلب می‌کند پیگیری همان طرح و نقشه قدیمی دشمن پیرامون تجزیه کشور از طریق اجرای برنامه‌های از پیش طراحی و تدوین شده در قالب گسترش ابعاد مختلف درگیری‌ها و آشوب‌های خیابانی در سطح کشور است. نمونه آن اقدامات را می‌توان اقدامات تروریستی دشمنان کشور در به آشوب کشاندن امنیت و ثبات در استان‌های حساس کشور نظیر «کردستان» و «سیستان و بلوچستان» و همچنین «خوزستان» است.

پر واضح است که در روز‌ها و هفته‌های اخیر شاهد برخی درگیری‌ها و اتفاقات ناخوشآیندی بودیم که در این استان‌های حساس کشور روی داده است و اگر بخواهیم خیلی دقیق و موشکافانه به علل و عوامل آن‌ها پرداخته و زمینه‌های بروز آن را بررسی کنیم متوجه می‌شویم که استان‌هایی که برای این طرح‌ها و نقشه‌ها انتخاب شدند دقیقا مناطقی هستند که دشمنان کشور سالهاست سودای جدا کردن آن‌ها را از خاک پاک میهن اسلامی ایران داشته و دارند.

نکته دیگر هرج و مرجی است که برای چندین هفته در فضای سیاسی و امنیتی کشور شاهد بودیم. موضوع مهم دیگر این است که دشمن به بهانه حجاب و گشت ارشاد درگیری‌ها و اغتشاشاتی تا امروز در سطح جامعه و در افکار عمومی کشور ایجاد کرده تا بلکه از این طریق و توسط ایجاد و شکل دادن به آنها، ناآرامی‌هایی را در استان‌های مختلف دامن بزند تا بلکه به زعم خود زمینه‌های ایجاد بحران‌هایی عمیق با هدف جدایی برخی از استان‌ها و شهر‌ها را از ایران فراهم کنند.

اما در این میان هدف اصلی دشمنان از ایجاد اغتشاش و درگیری در سطح کشور حرکت دادن فضای کشور به سمت و سوی جنگ داخلی است. برای همین هم است که در درگیری‌ها و اغتشاشات اخیر شاهد بوده و هستیم میزان خساراتی که به امکان و تاسیسات شهری وارد شده نسبتا قابل توجه بوده است.

تمامی این توطئه‌ها و نقشه‌های شوم دشمنان و در راس آن‌ها استکبار جهانی در شرایطی است که انقلاب اسلامی ایران که برآمده از مردمی انقلابی، فهیم و بابصیرت است بعد از عبور از مسیری سراسر خطر و آکنده از حوادث و بحران‌ها به درازای ۴۳ سال دیگر بیدی نیست که با باد‌های دشمنان و منافقان داخلی و خارجی بلرزد و آسیب ببیند.

منبع: دفاع پرس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار