کد خبر: 1113522
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۶
جو بایدن طی مداخله ای آشکار در امور داخلی کشورمان در میانه کارزار انتخابات میان دوره ای کنگره این کشور و در حالی که رسانه رسمی آمریکایی نسبت به سلامت روانی وی ابراز تردید کرده است، با وعده آزادسازی ایران مدعی شد که مخالفان، به زودی موفق به رهاسازی خود خواهند شد.
بایدن در این کارزار گسترده برای جذب کمک مالی برای نماینده حزب دمکرات در ایالت کالیفرنیا در غرب آمریکا با حضور چند تن که نوشته هایی در حمایت از معترضان ایران در دست داشتند، گفت: نگران نباشید، ما ایران را آزاد خواهیم کرد. آنها (معترضان) بسیار زود، خود را رها خواهند کرد.

بایدن در ادامه سخنانش در دانشگاه میراکاستا نزدیک سن دیگو، توضیح بیشتری در این باره نداد و به اقدامات مشخص دیگر آتی خود نیز اشاره ای نکرد.

شورای امنیت ملی کاخ سفید تاکنون به درخواست اظهارنظر در این باره پاسخی نداده است. 

ایالات متحده روز چهارشنبه اعلام کرد که برای لغو عضویت ایران در شورای بانوان وابسته به سازمان ملل متحد، تلاش خواهد کرد. این کمیسیون که دوره عضویت چهارساله ایران درآن با ۴۵ عضو به تازگی آغاز شده است، همه ساله در ماه مارس با هدف بهبود برابری جنسیتی و تقویت بانوان، نشست برگزار می کند.

این در حالی است که تارنمای آمریکایی هیل روز گذشته با بررسی سلامت روانی بایدن و مناسب بودن او از نظر روانی برای تصدی سمت ریاست جمهوری ایالات متحده آمریکا و ابراز تردید در این باره، خواستار برکناری او از طریق قانون اساسی شد.

این روزنامه با اشاره به برخی بدخلقی‌ها و اقدامات غیرقابل پیش بینی دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا، نوشت که اوضاع بایدن بسیار بدتر از ترامپ است.

هیل افزود: «ما اغلب می‌بینیم که او (بایدن) پس از ایراد سخنرانی گیج است و انگار نمی‌داند کجاست یا قرار است به کجا برود تا اینکه یک نفر با عجله می‌آید و بازوی او را می‌گیرد و مسیر درست را به او نشان می دهد.»

این نشریه ادامه داد: گاهی اوقات هوش و حواس دارد اما در بعضی مواقع به نظر می‌رسد گیج است. دیدن چنین رفتارهایی در افراد مسن غیرعادی نیست و بایدن تا چند روز دیگر ۸۰ ساله می‌شود. اگرچه بسیاری از سالمندان بالای ۸۰ سال هنوز از نظر فکری قوی هستند - برای مثال، آلن درشوویتز وکیل مشهور ۸۴ ساله است و هنوز هم سرحال است ولی بایدن یک فرد عادی نیست.

هیل افزود: بایدن رئیس‌جمهور ایالات متحده است و هنوز دو سال دیگر زمام امور این کشور در دست او خواهد بود. او ادعا کرده است که قصد دارد چهار سال دیگر در این سمت بماند. اگر آن طور که مشهود است، او واقعاً دچار زوال عقل شده باشد، احتمالاً اوضاع او بدتر خواهد شد.

این رسانه با یادآوری اینکه چگونه دموکرات‌ها ترامپ را به دلیل همین مسائل تهدید به برکناری کردند، خواستار برکناری بایدن از طریق قانون اساسی شد.

به گزارش ایرنا، پیش تر ۲۸ ژوئیه (۶ مرداد) ۵۴ نماینده جمهوریخواه به رهبری رونی جکسون نماینده تگزاس نامه‌ای را که در آن خواستار آزمایش سلامت روان بایدن شده را امضا کردند.

همچنین جمهوریخواهان چنین درخواستی را در ژوئن ۲۰۲۱ (خرداد- تیر ۱۴۰۰) با جمع آوری ۱۳ امضا و در فوریه (بهمن- اسفند ۱۴۰۰)  با جمع آوری ۳۷ امضا، مطرح کرده بودند.

منبع: ایرنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار