کد خبر: 1113222
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۰
واکنش کاربران شبکه‌های اجتماعی به انتشار تصویری از نیلوفر حامدی در دوره براندازی نرم امریکایی‌ها
افشای اطلاعات جدیدی از فعالیت‌های نیلوفر حامدی موجب واکنش‌های بسیاری از کاربران شبکه‌های اجتماعی شده است.

افشای اطلاعات جدیدی از فعالیت‌های نیلوفر حامدی موجب واکنش‌های بسیاری از کاربران شبکه‌های اجتماعی شده است. بر اساس تصویری که منتشر شده است، نیلوفر حامدی، بهار سال ۱۳۹۸ از مسیر ترکیه به ژوهانسبورگ آفریقای‌جنوبی سفر می‌کند تا در دوره آموزشی براندازی نرم امریکایی‌ها شرکت کند. کاربران شبکه‌های اجتماعی با به اشتراک گذاشتن این تصویر از چگونگی حضور این خبرنگار در چنین دوره‌ای پرسیدند و از برخی مسئولان روزنامه شرق و خبرنگاران آن که به دنبال دفاع از حامدی بودند، خواستند مواضع خود را درباره این تصویر شفاف سازند. در ادامه بخش‌هایی از واکنش‌های کاربران را مرور کرده‌ایم.


فاطیما میرزایی:
اولش شک داشتم که نیلوفر حامدی جاسوس و در دوره‌های آموزشی براندازی نرم امریکایی‌ها شرکت کرده باشد، اما وقتی جاسوس اعظم (جیسون رضاییان) به سختی از او دفاع کرد، مطمئن شدم. در تصویر نیلوفر حامدی را در دوره‌های آموزشی براندازی نرم که توسط امریکایی‌ها ترتیب داده شده بود، نشان می‌دهد.
سیدامیر سیاح:
برخی مجری‌های لندنی که پول می‌گیرند در ایران آتش به پا کنند، تا همین چند سال پیش در روزنامه‌های زنجیره‌ای کار می‌کردند. آن سال‌ها وقتی ارتباط‌شان با جاسو‌س‌های خارجی لو می‌رفت، همکاران‌شان می‌گفتند: نه... این‌ها فقط روزنامه‌نگارند، آگاه کردن مردم جرم نیست! # نیلوفر حامدی
آمنه‌سادات ذبیح‌پور:
نیلوفر حامدی خبرنگار روزنامه شرق به همراه افراد دیگری دوره‌های آموزش جنگ ترکیبی را در کشور‌هایی از جمله امارات، هلند، ارمنستان و... دیده بود، متولی این دوره‌ها امریکا و CIA بود، همچنین نیلوفر حامدی منبع اول خبررسانی برای رسانه‌های بیگانه نیز بود.
امیر پارسا:
جمهوری اسلامی نیلوفر حامدی خبرنگار بی‌گناه روزنامه شرق رو که فقط در دوره آموزشی براندازی نرم امریکایی‌ها شرکت می‌کرده دستگیر و روانه اوین کرده! هیچ کجای دنیا با خبرنگار اینطور رفتار نمی‌کنن!
حامد یاری:
نیلوفر حامدی هستن خبرنگار خوب کشورمون که رفتن آموزش ببینن تو سیا و موساد و بیان به مردم خدمت کنن... حکومت جمهوری اسلامی هم روز به روز داره خدمت‌کنندگانش رو سرکوب و زندانی میکنه!
علی چاهخوزاده:
اینکه جاسوس CIA (جیسون رضاییان) برای حمایت نیلوفر حامدی و الهه محمدی سنگ تمام گذاشته فقط به این دلیل است که این افراد در خبرنگاری حرفه‌ای هستند و حمایت این جاسوس به خاطر محبت اوست؛ همان محبتی که راه‌های دور زدن تحریم را به CIA گزارش می‌داد!
محمدصادق عبداللهی:
عجیب است! می‌گویند از فلانی شناخت داریم، جاسوس نیست! خب اگر قرار بود شما بدانید کی جاسوس و مرتبط است که دیگر اسمش جاسوسی و نفاق نبود، پشت سر کشمیری هم نماز می‌خواندند، اما بعد شد عامل بمب‌گذاری و شهادت بهترین‌های انقلاب. بهتر نیست در تحلیل مسائل امنیتی، کمی محتاط باشیم؟ #نیلوفر حامدی
علیرضا پورمسعود:
جاسوسی و انجام مأموریت در کشور‌های دیگر با هدف جهت‌دهی به افکار عمومی در پوشش خبرنگاری هرگز مسئله پیچیده یا جدیدی نیست. حرفه شریف خبرنگاری با توجه به مقتضیات آن یکی از بهترین پوشش‌ها برای کار اطلاعاتی است و از دیرباز نیز مرسوم بوده، برای نمونه در اسناد ساواک سال ١٣۴٩ به جاسوسی خبرنگاران BBC حاضر در ایران اشاره شده است. نیلوفر حامدی بهار ٩٨ از مسیر ترکیه به ژوهانسبورگ آفریقای‌جنوبی سفر و در دوره آموزشی براندازی نرم امریکایی‌ها شرکت می‌کند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار