کد خبر: 1112752
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۲
مراسم وداع با پیکر دانش آموز هشت ساله، شهید علی اصغر لری گویینی، شهید سیرجانی حمله تروریستی حرم مطهر حضرت شاهچراغ شیراز صبح دوشنبه در شهر کرمان برگزار شد.
پس از آیین وداع با این شهید خردسال در حسینیه ثارالله شهر کرمان، مراسم تشییع و بدرقه پیکر وی به سمت گلزار شهدای این شهر با حضور پرشمار هزاران نفر از اقشار مختلف مردم، مدیران و نیز فرماندهان و کارکنان نهادهای نظامی و انتظامی برگزار شد.

پیکر این شهید روز گذشته وارد زادگاهش شهرستان سیرجان شد و پس از آیین وداع با این شهید در سیرجان، برای تشییع در مرکز استان کرمان به مرکز دیار کریمان انتقال یافت تا پس از آنکه مردم مرکز استان نیز پیکر مطهر این شهید را بدرقه کردند، سرانجام در سیرجان تشییع و خاکسپاری شود.

مردم ولایتمدار و شهیدپرور شهر کرمان پس از قرائت زیارت عاشورا و اقامه نماز بر پیکر مطهر شهید حرم شاهچراغ از محل حسینیه ثارالله کرمان، با ندای لبیک یا حسین(ع)، یا زهرا (س) و یا زینب(س) این شهید بزرگوار را تا گلزار بین المللی شهدا کرمان بدرقه کردند.

قرار است فردا (سه شنبه) پیکر شهید دانش آموز حرم شاهچراغ در شهر سیرجان تشییع و در گلزار شهدا خاکسپاری شود.
شهید لری گویینی متولد ۱۳۹۳ در دبستان کعبه روستای چاه قوسکی شهرستان سیرجان در سال دوم مشغول به تحصیل بود که در حادثه تروریستی حرم شاهچراغ درحالی که همراه پدر خود مشغول زیارت و نماز بود به شهادت رسید و پدرش نیز که همچنان درگیر جراحت ناشی از حادثه است در بیماستان شیراز تحت درمان قرار دارد.
غروب چهارم آبان ۱۴۰۱ تروریستی مسلح با حمله به زائران و خادمان حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) در شهر شیراز ۱۳ نفر از جمله چند کودک و زن را به شهادت رساند و بنا بر آخرین اعلام مسئولان استان فارس ۳۰ نفر را مجروح کرد.

منبع: ایرنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار