کد خبر: 1110746
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۱
مناطق صهیونیست نشین بیت اللحم در کرانه باختری فلسطین در شامگاه چهارشنبه ساعاتی ناآرام را سپری کرد که در نتیجه این درگیری‌ها زخمی شدن یک نظامی صهیونیستی تا کنون تائید شده است.
مناطق صهیونیست نشین بیت اللحم در کرانه باختری فلسطین در شامگاه چهارشنبه ساعاتی ناآرام را سپری کرد که در نتیجه این درگیری‌ها زخمی شدن یک نظامی صهیونیستی تا کنون تائید شده است. همچنین منابع محلی از زخمی شدن جوانی فلسطینی به ضرب گلوله نظامیان اسرائیلی در درگیری‌های بیت اللحم خبر دادند. این منابع تاکید کردند که این جوان فلسطینی از ناحیه سر هدف گلوله قرار گرفته و وضعیت وخیمی دارد.

زخمی شدن این جوان فلسطینی همزمان با آن است که ورودی شهرک صهیونیستی معالیه ادومیم در قدس اشغالی و در مجاورت بیت اللحم شامگاه چهارشنبه شاهد اجرای عملیات تیراندازی توسط «عدی التمیمی»، جوان فلسطینی بود. التمیمی که شامگاه چهارشنبه در عملیات ورودی شهرک صهیونیستی معالیه ادومیم به شهادت رسید، همچنین مجری عملیات اخیر در شعفاط بود که به هلاکت یک نظامی صهیونیست و زخمی شدن چند نظامی دیگر منجر شد. برخی منابع گفته اند که وی در جریان عملیات خود علیه اشغالگران یک قبضه اسلحه، سلاح سرد و یک نارنجک دست‌ساز همراه خود داشته است.

پیش از این در روز دوشنبه نیز سه نفر از فلسطینی‌ها با یک ماشین در چهارراه معالیه ادومیم در نزدیکی قدس اقدام به زیر گرفتن نظامیان صهیونیست کردند که در پی آن با تیراندازی صهیونیست‌ها مواجه شده و زخمی شدند، ۳ نفر از نظامیان صهیونیست نیز در این عملیات زخمی شدند.

گفتنی است رژیم صهیونیستی در هفته‌های اخیر در پی آغاز اعیاد یهودی تدابیر ویژه ای را در قدس اشغالی به اجرا گذاشته و یورش شهرک نشینان به مسجدالاقصی در این مدت نیز افزایش قابل ملاحظه‌ای داشته است. از سوی دیگر، ارتش رژیم صهیونیستی به علت نگرانی از انتفاضه مسلحانه در کرانه باختری، عملیات‌های نظامی علیه این منطقه به ویژه دو شهر جنین و نابلس را تشدید کرده است.

تنش‌ها و درگیری‌ها در کرانه باختری طی چند ماه گذشته چند برابر شده و سازمان ملل متحد هم در تازه‌ترین گزارش خود اعلام کرده است که سال جاری میلادی مرگبارترین سال کرانه باختری و قدس اشغالی از سال ۲۰۰۶ تا کنون بوده است. «لوسیا المی» هماهنگ کننده امور بشردوستانه سازمان ملل در اراضی اشغالی از افزایش اقدامات خشونت آمیز و محدودیت‌های اعمال شده در خصوص عبور و مرور در کرانه باختری از جمله شرق قدس اشغالی ابراز نگرانی کرد و افزود: «در سال ۲۰۲۲، دستکم ۱۰۵ فلسطینی از جمله ۲۶ کودک به دست نظامیان صهیونیست به شهادت رسیده‌اند بنابراین ۲۰۲۲، خونبارترین سال از ۲۰۰۶ تا کنون بوده است و میانگین ماهیانه قربانیان فلسطینی در مقایسه با سال گذشته میلادی ۵۷ درصد افزایش داشته است.»

هماهنگ کننده امور بشردوستانه سازمان ملل تصریح کرد، تنها از ابتدای اکتبر امسال ۱۵ فلسطینی از جمله ۶ کودک به دست نظامیان رژیم صهیونیستی در کرانه باختری و قدس کشته شده‌اند و به نظر نمی‌رسد که قربانیان، تهدیدی ملموس بوده‌اند.

لوسیا المی در ادامه به محدودیت‌هایی که رژیم صهیونیستی در خصوص رفت و آمده در شعفاط، قدس شرقی و نابلس اعمال کرده، اشاره کرد و گفت، این اقدامات، دسترسی بسیاری را به مراقبت‌های آموزشی، بهداشتی و معیشتی محدود کرده است.

منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار