کد خبر: 1108204
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۰
یکی از اعضای بسیج که در جریان ناآرامی‌های اخیر با ضربه چاقوی مخلان امنیت مجروح شده‌بود، پس از ۱۲ روز بستری در بیمارستان به شهادت رسید.

یکی از اعضای بسیج که در جریان ناآرامی‌های اخیر با ضربه چاقوی مخلان امنیت مجروح شده‌بود، پس از ۱۲ روز بستری در بیمارستان به شهادت رسید.
به گزارش «جوان»، عصر روز چهارشنبه ۱۳ مهر ماه مأموران کلانتری ۱۱۰ شهدا به قاضی محمد وهابی، بازپرس ویژه قتل دادسرای امور جنایی تهران خبر دادند مرد جوانی که ۱۲ روز قبل در جریان اغتشاشات تهران زخمی و به بیمارستان منتقل شده بود، بر اثر شدت جراحات فوت کرده‌است.
با اعلام این خبر بازپرس جنایی همراه تیمی از کارآگاهان پلیس آگاهی راهی محل شدند و تحقیقات خود را آغاز کردند.
مأموران پلیس در بیمارستان با پیکر مرد ۴۴ ساله‌ای به نام پوریا احمدی روبه‌رو شدند که با اصابت بیش از ۱۰ ضربه چاقو به بدنش فوت کرده‌بود.
بررسی‌های مأموران پلیس نشان داد پوریا از بسیجیان تهران بوده که روز چهارشنبه ۳۰ شهریور ماه امسال همزمان با اوج‌گیری اغتشاشات خیابانی برای دفاع از جان، مال و ناموس همشهریانش همراه تعدادی دیگری از بسیجیان لباس رزم به تن می‌کند و برای مقابله با اغتشاشگران اوباش راهی خیابان‌های شرق تهران می‌شود.
او در جریان درگیری‌ها و آتش‌افروزی‌های عده‌ای از آشوبگران با ضربات متعدد چاقوی فرد یا افراد ناشناسی به شدت زخمی می‌شود. دقایقی بعد بسیجیان و مأمورانی که برای نظم و امنیت در محله حضور داشتند، پیکر خونین و چاک چاک او را برای درمان به بیمارستانی منتقل می‌کنند.
پس از این حادثه، تیم پزشکی تلاش زیادی برای نجات جان بسیجی مدافع امنیت آغاز می‌کنند، اما سرانجام وی بر اثر شدت جراحات پس از ۱۲ روز بستری به شهادت می‌رسد.
همزمان با ادامه تحقیقات درباره این حادثه، قاضی محمد وهابی به مأموران پلیس و کارآگاهان ویژه پلیس اگاهی دستور داد تا با بررسی دوربین‌های مداربسته محل حادثه عامل یا عاملان شهادت پوریا احمدی را شناسایی و بازداشت کنند.
بسیجی مخلص
شهید پوریا احمدی متولد ۱۳۵۷ همراه خانواده بسیجی‌اش در یکی از خیابان‌های اطراف منطقه پیروزی زندگی می‌کرد. به گفته همرزمان و دوستان بسیجی‌اش او مردی با اخلاص و فداکار بود که بدون هیچ طمع و ادعایی عاشق انقلاب اسلامی بود و حاضر بود جانش را برای دفاع از کشورش بدهد و در نهایت هم در درگیری با اغتشاشگران با ضربات متعدد چاقوی سیه‌دلان و کینه‌ورزان به شهادت رسید.
او از سال‌ها قبل برای کسب روزی حلال شغل آزاد را پیشه خود کرد و از بسیجیان فعال سپاه محمد رسول‌الله (ص) تهران بزرگ بود. شهید پوریا احمدی متأهل بود و از خود دو دختر ۱۶ و ۹ ساله به یادگار گذاشته‌است. او دومین شهید اغتشاشات شهر است که در نا‌آرامی‌های اخیر به شهادت رسید.
وداع با پیکر شهید
مراسم وداع با این شهید مدافع امنیت ساعت ۱۶ پنج‌شنبه ۱۴ مهر با حضور جمعی از همرزمان وی در معراج شهدای تهران و مراسم تشییع وی نیز ساعت ۱۰ صبح جمعه ۱۵ مهر با حضور جمع کثیری از مردم از میدان امام‌حسین (ع) به سمت میدان شهدا برگزار شد و در ادامه در قطعه شهدای بهشت زهرا (س) تهران به خاک سپرده شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار