کد خبر: 1107762
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۳
کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد که رئیس جمهور آمریکا در تماس تلفنی با «ولودیمیر زلنسکی» وعده داد: کمک نظامی ۶۲۵ میلیون دلاری جدیدی را به اوکراین می‌دهیم.

کاخ سفید امروز سه شنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: «جو بایدن» (رئیس جمهور آمریکا) در تماسی تلفنی با «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین رایزنی کرد.

بر اساس اعلام این رسانه، در بیانیه کاخ سفید در این خصوص آمده است: بایدن به زلنسکی گفت که واشنگتن ۶۲۵ میلیون دلار کمک جدید از جمله برای موشک‌های هیمارس ارائه خواهد کرد. رئیس جمهور آمریکا به رئیس جمهور اوکراین گفت که ایالات متحده هرگز الحاق مناطق اوکراین به روسیه را به رسمیت نمی‌شناسد.

در همین ارتباط، کاخ سفید جمعه ۱۸ شهریور ماه اعلام کرد که «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا از کنگره درخواست کرده تا بیش از ۹ میلیارد دلار برای کمک‌های بیشتر به اوکراین اختصاص دهد.

«کارین ژان پیر» سخنگوی کاخ سفید به خبرنگاران گفت که این کمک‌ها در ۲ بخش ۴.۵ میلیارد دلاری برای تقویت توانایی‌ها و تجهیزات دفاعی و بخش دیگر برای تقویت توان اقتصادی اوکراین پرداخت می‌شود.

از زمان روی کار آمدن بایدن در کاخ سفید در ژانویه ۲۰۲۱، آمریکا بیش از ۱۵.۲ میلیارد دلار به اوکراین کمک کرده است که اکثریت قریب به اتفاق این کمک‌ها با آغاز جنگ روسیه علیه اوکراین تخصیص داده شده است.

بر اساس آمار سازمان ملل، طی ۷ ماه جنگ در اوکراین، بیش از ۵۷۰۰ غیرنظامی کشته و نزدیک به ۸۲۰۰ نفر دیگر زخمی شده اند. دفتر کمیساریای عالی حقوق بشر گفت که انتظار دارد تلفات واقعی بسیار بیشتر میزان اعلام شده باشد.

بزرگنمایی جنگ اوکراین و رساندن آن به حد رویارویی نظامی و ایدئولوژیک دو جبهه شرق و غرب، سیاستمداران غربی را وادار ساخته که از هرچه دارند برای پیروزی در این جنگ بهره بگیرند.

منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار