کد خبر: 1107731
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۸
یک منبع دولتی در عراق اعلام کرد که یک کمیته امنیتی برای بازگرداندن آوارگان این کشور از اردوگاه الهول سوریه تشکیل شده است.

یک منبع دولتی در عراق اعلام کرد که یک کمیته امنیتی برای بازگرداندن آوارگان این کشور از اردوگاه الهول سوریه تشکیل شده است.

بر اساس اعلام منبع امنیتی مذکور، کمیته امنیتی متشکل از اعضای دستگاه اطلاعات، امنیت ملی، مشاور امنیت ملی و فرماندهی عملیات مشترک از چند روز پیش در اردوگاه الهول سوریه حضور دارد.

این منبع تاکید کرد که هدف از حضور این کمیته در اردوگاه الهول تلاش برای پایان دادن به حضور خانواده‌های عراقی در این اردوگاه است، به ویژه اینکه خانواده‌هایی بدون مدارک شناسایی رسمی در این اردوگاه حضور دارند و یا کودکانی که خانواده‌ای ندارند و این امر نیازمند بررسی‌های امنیتی پیش از انتقال آن‌ها به عراق است.

بر همین اساس، «کریم النوری» قائم مقام وزارت مهاجرت عراق گفت که بغداد به خوبی خطرات اردوگاه الهول بر امنیت ملی و ثبات این کشور را درک و برای پایان دادن به این پرونده در مرحله آینده تلاش می‌کند؛ زیرا این نگرانی وجود دارد که این اردوگاه به مکانی برای تولید نسل جدید تروریسم تبدیل شود.

وی گفت: کمیته عراقی در اردوگاه الهول به دقت هویت خانواده‌ها را بررسی می‌کند تا از انتقال هر گونه تروریست یا فردی که در عملیات‌های تروریستی مشارکت داشته به اردوگاه الجدعه ممانعت کند.

النوری ادامه داد: پایان دادن به پرونده اردوگاه «الجدعه» نیز نیازمند همکاری گسترده بین المللی با عراق است، البته برخی کشور‌ها همکاری خود با عراق را برای بستن پرونده این اردوگاه شروع کرده اند.

منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار