کد خبر: 1107358
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۹
اردوگاه جنین در کرانه باختری، مانند دژی محکم است که در صورتی که اشغالگران به آن وارد شوند، زنده بیرون نخواهند رفت.

عملیات‌های مقاومت فلسطینیان در کرانه باختری هر لحظه رو به افزایش است. طی ساعات گذشته چند عملیات تیراندازی در کرانه باختری به وقوع پیوسته و چندین مورد درگیری میان فلسطینی‌ها و اشغالگران رخ داده است.

در این میان اردوگاه جنین در کرانه باختری مدتی است که به دژی مستحکم علیه رژیم صهیونیستی تبدیل شده است. عملیات‌های مقاومتی رژیم صهیونیستی را به ستوه آورده و آن‌ها به دنبال راهی برای کاهش این عملیات‌ها ضد صهیونیستی هستند.

یورش‌های مکرر نظامیان رژیم صهیونیستی به این اردوگاه و شهادت مبارزان فلسطینی، ذره‌ای از عزم آن‌ها در رویارویی با نظامیان صهیونیست نکاسته است. تاکنون به شهادت رساندن مبارزان مقاومت هرگز باعث کاهش شدت مقاومت فلسطینی‌ها نشده و حتی بر قدرت آن‌ها افزوده است. در هفته‌های اخیر همچنین شاخه‌های مقاومت فلسطین در جنین به طور علنی حضور داشته و حتی در برخی موارد مانور‌هایی را نیز به اجرا گذاشته اند. به اذعان صهیونیست‌ها درگیری‌های جنین بی‌سابقه بوده و زنگ خطر را برای نهاد‌های امنیتی اسرائیلی به صدا درآورده است.

اردوگاه جنین کجاست؟

براساس اعلام آنروا - نهاد مربوط به امور پناهندگان فلسطینی در سازمان ملل- اردوگاه آوارگان جنین به‌صورت رسمی در سال‌۱۹۵۳ برای خانواده‌هایی که بعد از روز نکبت به‌عنوان پناهنده از مناطق حیفا و کارمل به منطقه رسیدند، تاسیس شد. فلسطینی‌ها، سالروز تشکیل رژیم صهیونیستی را که در پی بی‌خانمان‌کردن صد‌ها هزار فلسطینی و اخراج آن‌ها از شهر‌ها و روستاهایشان در سال‌۱۹۴۸ انجام شد، روز نکبت می‌خوانند.

همچون دیگر کمپ‌های آوارگان، این اردوگاه هم روی زمینی که آنروا برای مدتی نامعلوم اجاره کرده قرار دارد. این کمپ کمتر از۵۰۰ هزارمتر مربع وسعت دارد و حدود ۱۶هزار آواره فلسطینی در آن زندگی می‌کنند. محلی که این اردوگاه در آن قرار دارد، از نظر تاریخی جایگاهی والا در ملی‌گرایی فلسطینی دارد. این مکان، در دوران مبارزه با استعمار انگلیس، پایگاه نیرو‌های عزالدین قصام، رهبر فلسطینی-سوریه‌ای مقاومت بود. او در سال‌۱۹۳۵ در ۱۸کیلومتری اردوگاه به شهادت رسید. بسیاری از فرماندهان قیام سال‌۱۹۳۶ فلسطینی‌ها در منطقه جنین متولد شده بودند. احداث یک کمپ در چنین منطقه‌ای با این میراث سیاسی، آن را به نمادی از نکبت اسرائیل تبدیل کرده است.

کمپ آوارگان در واقع محل تجمع ابعاد حل نشده آرمان فلسطین است. کمپ‌های‌آوارگان یادآور سلب مالکیت از فلسطینی‌ها و ظلمی است که به آن‌ها رفته.» کودکانی که در دهه‌های‌۷۰ و ۸۰میلادی در شرایط طاقت‌فرسای این اردوگاه بزرگ شدند، بعد‌ها فرماندهان مقاومت فلسطینی شدند.

بعد از حمله اسرائیل به لبنان در سال‌۱۹۸۲، هسته‌های مقاومت فلسطینی در سرزمین‌های اشغالی شکل گرفت که بسیاری از آن‌ها در جنین یا اطراف آن ایجاد شد؛ از گروه‌های چپ گرفته تا نیرو‌های مرتبط با فتح.
در انتفاضه اول، که از سال‌۱۹۸۷ تا ۱۹۹۳ طول کشید، گروه‌های مقاومت به‌خصوص «پلنگ‌های سیاه» جنین بر سر زبان‌ها افتادند و ارتش اسرائیل بار‌ها در جست‌وجو اعضای این گروه، به جنین یورش می‌برد و خانه اعضای خانواده آن‌ها را تخریب می‌کرد. بسیاری از کودکانی که در آن دوران یورش اسرائیلی‌ها را به چشم می‌دیدند، بعد‌ها در انتفاضه دوم علیه ارتش رژیم صهیونیستی مقاومت کردند.

رعب و وحشت افسران اسرائیلی از مبارزان فلسطینی

روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحرونوت» به نقل از افسری که از وی به نام مستعار افسر «د» یاد کرد، نوشت: در طول سال‌های خدمت نظامی خود با چنین صحنه‌هایی برخورد نکرده است، زیرا صد‌ها اسلحه به سمت نیرو‌های ما نشانه رفته بود.

این فرمانده ۴۸ ساله رژیم صهیونیستی عملیات را پیچیده و جهنمی توصیف کرد که ۳ ساعت در زیر آتش شدید به طول انجامید. وی گفت که ده‌ها هزار فشنگ به سوی نظامیان یگانش و دیگر یگان‌های نظامی شرکت کننده در عملیات یورش شلیک شد و برای اولین بار، از بمب کناره جاده‌ای علیه این نظامیان استفاده شد
این فرمانده ۴۸ ساله رژیم صهیونیستی عملیات را پیچیده و جهنمی توصیف کرد که ۳ ساعت در زیر آتش شدید به طول انجامید. وی گفت که ده‌ها هزار فشنگ به سوی نظامیان یگانش و دیگر یگان‌های نظامی شرکت کننده در عملیات یورش شلیک شد و برای اولین بار، از بمب کناره جاده‌ای علیه این نظامیان استفاده شد.

این نظامی رژیم صهیونیستی اشاره کرد که ساعت هشت و ۵۰ دقیقه صبح روز چهارشنبه نیرو‌های یگان وی به خانه‌ای که مبارزان فلسطینی تحت تعقیب این رژیم در داخل آن حضور داشتند، رسیدند، اما مشخص شد که مبارزان فلسطینی برای آن‌ها «تله مرگ» گذاشته‌اند و آن‌ها چهار بمب به وزن ده‌ها کیلوگرم را یکی پس از دیگری منفجر کردند.

وی اشاره کرد که یادش نمی‌آمد سال‌ها پیش چنین حجم عظیمی از مواد منفجره را دیده باشد.

فرمانده یگان «مخفی» ارتش اشغالگر صهیونیستی گفت: این بمب ها، زیر پای ما را لرزاند و دود ناشی از آن از دور قابل مشاهده شده بود؛ به گونه‌ای که فرماندهان ما این دود‌ها را دیدند و فکر کردند که بلایی سر ما آمده است و افراد مسلح (مبارزان فلسطینی)، کل نیرو‌های ما را کشته اند.

«د» همچنین گفت که عملیات علیه مبارزان فلسطینی تحت تعقیب تنها ۱۰ دقیقه زمان می‌بُرد، اما به دلیل شدت تیراندازی سایر افراد مسلح، سه ساعت به طول انجامید. وی تصریح کرد: انتظار داشتیم با مقاومت مواجه شویم، اما نه به این حجم بزرگ.

وی با اشاره به اینکه ترکش‌های مواد منفجره از محل عملیات به محل نظامیان حلقه دوم که در حدود ۴۰ متری منزل مستقر بودند، رسید، افزود: بیم آن می‌رفت که عملیات با کشته و زخمی شدن نظامیان اسرائیلی به پایان برسد.

او با اشاره به اینکه هر نظامی از حال سایر نظامیان دیگر اطمینان حاصل می‌کرد، افزود: لحظه‌های سختی را گذراندیم.

روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارونت» همچنین در روایت دیگری به نقل از یک نظامی صهیونیست که در این حمله شرکت کرده بود، نوشت که نظامیان رژیم صهیونیستی با مقاومت سرسختی روبرو شدند.

وی گفت:
در اردوگاه جنین شما همیشه می‌دانید چگونه وارد شوید، اما هرگز نمی‌دانید چگونه از آن خارج شوید... ده‌ها نظامی به اهداف متمرکز تبدیل می‌شوند و به سوی آن‌ها از هر مکان مواد منفجره و هزاران گلوله پرتاب می‌شود
در اردوگاه جنین شما همیشه می‌دانید چگونه وارد شوید، اما هرگز نمی‌دانید چگونه از آن خارج شوید... ده‌ها نظامی به اهداف متمرکز تبدیل می‌شوند و به سوی آن‌ها از هر مکان مواد منفجره و هزاران گلوله پرتاب می‌شود.

این افسر رژیم صهیونیستی در پایان درباره بازگشت نظامیان رژیم صهیونیستی از اردوگاه جنین گفت: به سختی به خودرو‌های زرهی رسیدیم و نتوانستیم پیاده از آن (اردوگاه جنین خارج شویم... همگی احساس می‌کردیم که جان ما در خطر است.. واقعاً شبیه یک فیلم جنگی هالیوودی بود.

تل آویو مستاصل شده است

نیر دفوری خبرنگار نظامی شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که ارتش رژیم صهیونیستی درصدد اجرای عملیاتی گسترده و پیچیده در اردوگاه جنین (شمال کرانه باختری) است.

دفوری تصریح کرد در شرایطی که اوضاع امنیتی در کرانه باختری هر لحظه بدتر می‌شود، نهاد‌های امنیتی به مشکلات زیادی روبه رو هستند که یکی از آن‌ها احتمال محاصره کرانه باختری در جریان عید یهودی عرش است.

در همین حال، ایهود بن حیمو خبرنگار صهیونیست نیز عنوان کرد که محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان با فرماندهان سرویس‌های امنیتی فلسطینی دیدار کرده و آن‌ها به وی اطلاع داده‌اند سخت است بتوان نیرو‌های امنیتی را کنترل کرد و مانع از مشارکت آنان در درگیری‌ها با ارتش رژیم صهیونیستی شد.

جایی که مرگ انتظار صهیونیست‌ها را می‌کشد

قدر مسلم آن است که به اردوگاه جنین به دژی محکم در برابر صهیونیست‌ها تبدیل شده است. مقاومت و مبارزان فلسطینی به مسیر خود با قدرت ادامه خواهند داد و در داخل این اردوگاه مرگ در انتظار نظامیان صهیونیست است. همانطور که صهیونیست‌ها اذعان کرده اند در هر گوشه از این اردوگاه خطر و مرگ در کمین نظامیان صهیونیست است. امنیتی برای اشغالگران در کار نخواهد بود.

انواع بمب‌های کارگذاشته شده امانی به صهیونیست‌ها نمی‌دهد. آن‌ها در هر خانه‌ای که وارد شوند زنده از آن بیرون نخواهند آمد و در داخل خودرو‌های زرهی هم خود باید منتظر انفجار و انهدام خودرو زرهی خود باشند.

صهیونیست‌ها به خوبی می‌دانند که اگر دست به حماقتی بزنند، اردوگاه جنین برای آن‌ها به جهنمی تبدیل خواهد شد که از آن زنده بیرون نخواهند آمد. پای صهیونیست‌ها به اردوگاه جنین برسد، مبارزان فلسطینی آن‌ها را گلوله باران خواهند کرد. این جنگی فرسایشی است که صهیونیست‌ها را از پا درخواهد آورد.

آنچه در تحولات اردوگاه جنین و دیگر مناطق در کرانه باختری مشهود است اتحاد و همدلی است که میان فلسطینی‌ها وجود دارد و به عبارت دیگر وحدت صفوف در برابر اشغالگری وجود دارد.

نسل جدیدی از مبارزان فلسطینی شکل گرفته است که در مقابل رژیم صهیونیستی عقب نمی‌نشینند. اردوگاه جنین مانند گلوله برفی کوچکی است که در حال حرکت به مناطق دیگر کرانه باختری و مناطق فلسطینی نشین و بزرگتر شدن است. اینکه رژیم صهیونیستی به عملیات هوایی روی آورده نشان دهنده مخمصه‌ای است که آن‌ها در جنین به آن گرفتار شده اند.

مقامات رژیم صهیونیستی به خوبی می‌دانند که اگر متحمل تلفاتی در جریان ماجراجویی در اردوگاه جنین شوند، تاوان سیاسی آن را در صندوق‌های رای خواهند داد و از این رو عملیات گسترده نظامی رژیم صهیونیستی بعید است.

منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار