کد خبر: 1107211
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۵
نماینده ولی فقیه در استان البرز:
نماینده ولی فقیه در استان البرز و امام جمعه کرج گفت: فعالان عرصه تعلیم و تربیت برای تاثیر گذاری سخن در بین مخاطبان ذائقه یابی کنند.

آیت الله سید محمد مهدی حسینی در همایش افتتاحیه طرح امین که در سالن تالار شهیدان نژاد فلاح کرج برگزارشد گفت: همه ما به ویژه کسانی که در عرصه تعلیم و تربیت فعالیت می کنند، مراقب سخنان خود باشند زیرا سخن بر روی مخاطب اثر می گذارد.

وی بیان داشت: فردی که در تعلیم و تربیت کار می کند باید ظاهری جوان پسند البته با رعایت شئونات اسلامی داشته و مسلط بر فضای مجازی و آگاه به مسائل تربیتی باشد و در بیان مطالب نیز اولویت بندی کند.

آیت الله حسینی همدانی با اشاره به اینکه سخنانی که گفته می شود باید مخاطب را به فکر ببرد و با زدن مثال های ساده آن را در مسیر تعریف شده هدایت کند، یادآورشد: باید کار تربیتی را با سوال و جواب در بین مخاطب جلو برد و همچنین برای یاد دادن مطلب تحکیم و سختگیری نداشت.

وی تصریح کرد: در آموزش و پرورش به اردوهای دانش آموزی توجه شود چرا که کارهای گروهی و تشکیلاتی اثر گذاری بیشتری دارند.

وی با بیان اینکه مربیان طرح امین در مدارس با توجه به هجمه دشمنان در فضای مجازی به هدایت دانش آموزان بپردازند، عنوان کرد: وظیفه ما تقویت کنجکاوی در بین کودکان و نوجوانان است که در فضای مجازی باید به آن توجه کرد.

حسینی همدانی ادامه داد: باید به مدیریت زمان در تعلیم و تربیت نیز دقت کرد و ما در مسیر گام دوم انقلاب، مقاومت ، جهاد تبیین و اعتلای فرهنگی قرار داریم که باید با نگاه مهندسی فرهنگی عمل کنیم.

امام جمعه کرج تاکید کرد: باید اسلام شناسی ، تسلط بر مسائل اعتقادی، بهره بردن از قرآن در آموزش ها در کف میدان باشد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار