کد خبر: 1107191
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۰
نماینده مردم خمینی شهر در مجلس گفت: توجه دولت به دیپلماسی اقتصادی پاسخ محکمی به غربی‌هاست که جمهوری اسلامی ایران معطل مذاکره با آنان نمی‌ماند.

حجت‌الاسلام محمدتقی نقدعلی، با تاکید بر ضرورت توجه به دیپلماسی اقتصادی، اظهار داشت: از زمانی که دولت سیزدهم روی کار آمده، یکی از وجه‌های همت این دولت توجه به دیپلماسی اقتصادی بوده است.

وی تاکید کرد: دولت رئیسی تقویت دیپلماسی اقتصادی با همسایگان و کشورهای بلوک شرق را به خوبی در دستور کار خود قرار داده است و تأثیر مثبت این رویکرد را می‌بینیم.

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی متذکر شد: پیوستن جمهوری اسلامی ایران به سازمان همکاری شانگهای و انعقاد قرارداد بلندمدت با چین و روسیه از جمله اقدامات مهمی است که در دولت سیزدهم به خوبی پیگیری شده است.

نقدعلی ادامه داد: چند ماه پیش، یک تفاهم‌نامه ۴۰ میلیارد دلاری با روسیه منعقد شد که بسیار مهم بود، این در حالی است که دولتِ روحانی در زمینه دیپلماسی اقتصادی بسیار ضعیف بود.

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: توجه دولت به دیپلماسی اقتصادی پاسخ محکمی به غربی‌هاست که جمهوری اسلامی ایران معطل مذاکره با آنان نمی‌ماند.

وی تصریح کرد: عمده منفعتی که ممکن است مذاکرات در صورت موفقیت‌آمیز بودن به ما برساند، منافع اقتصادی است و اگر ما از مسیر دیپلماسی اقتصادی بتوانیم این موضوع را محقق کنیم، بسیار مهم است. این رویکرد خوب دولت سیزدهم پیام روشنی برای طرف غربی است که ما از کانال‌های دیگر هم می‌توانیم مشکلات اقتصادی را جبران کنیم و معطل مذاکرات نیستیم.

منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار