کد خبر: 1107187
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۹
رئیس شورای شهر تهران گفت: در حوزه صدور پروانه ما دوباره گلایه‌هایی را مطرح کردیم که آنچه پیش‌بینی می‌کردیم اتفاق نیفتاده و باید تحرک خوبی در معاونت شهرسازی و سایر معاونت‌ها رخ دهد.
 
مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران در حاشیه نود و سومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران با اشاره به شناورسازی ساعت کاری ادارات گفت: مطابق با پیش‌بینی‌ها در روزهای ابتدایی سال، شلوغی و ترافیک زیادی را شاهد بودیم؛ به عقیده من شناورسازی ساعت کاری در کاهش حجم ترافیک اثرگذار بوده است.

وی ادامه داد: به اندازه‌ای که در تهران مسئله ترافیک مهم است که تأثیر آنچنان که باید احساس شود، نیست اما در مجموع کار خوب و منطقی است که سال‌های قبل مطرح و امسال عملیاتی شده است.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه وعده‌هایی که برای اتوبوس داده شد آنگونه که باید عملیاتی نشد است گفت: اتوبوس‌ها هنوز وارد چرخه نشده‌اند هرچند ۵۵ دستگاه اتوبوس و ۱۰ دستگاه دیگر نیز از بخش دیگر تحویل داده شد.

وی با اشاره به برگزاری جلسه‌ای در مجلس شورای اسلامی در خصوص اتوبوس و دعوت از شهرداری، شورا و خودروسازان و وزارت کشور یادآور شد: در این زمینه دو ساعت بحث شد و در جلسه مطرح کردیم که بگویید چه تعداد دستگاه اضافه می‌شود و اگرها کنار گذاشته شود.

 

چمران تصریح کرد: متأسفانه ۱۰ سال است که از شرکت‌های خودروسازی اتوبوس خریداری نشده است، با توجه به این موضوع، شرکت‌ها اقدامات را در بخش دیگری انجام دادند و تا دوباره شروع کنند زمان می‌برد اما ساخت را آغاز کردند و آمادگی لازم را در این زمینه دارند.

چمران گفت: قرار شد تمام شرکت‌ها دعوت شوند و تعهد دهند که چه تعداد اتوبوس خواهند ساخت. بخش عمده‌ای از منابع بالغ بر ۸۰ درصد را وزارت کشور و ۲۰ درصد را نیز شهرداری‌ها پرداخت می‌کنند.

 

وی ادامه داد: شهرداری تهران هرجا که قراردادی منعقد شده سهم خود را پرداخت کرده است.

 

چمران در خصوص کاهش زمان صدور پروانه ساختمان اظهار کرد: ما دوباره این گلایه را مطرح کردیم که آنچه پیش‌بینی می‌کردیم اتفاق نیفتاده و باید تحرک خوبی در معاونت شهرسازی و سایر معاونت‌ها رخ دهد. باید حرکت جهادی صورت بگیرد و زمان صدور پروانه به یک ماه کاهش یابد که به اعتقاد من این ظرفیت وجود دارد.

 

رئیس شورای اسلامی شهر تهران در رابطه با خسارات وارده به اتوبوس‌ها در پی اغتشاشات اخیر تصریح کرد: در شرایط کمبود منابع مالی و اقتصادی برای تأمین پول اتوبوس، شاهد هستیم که به اتوبوس‌ها و تأسیسات خدمات شهری آسیب می‌رسد. تأمین این اتوبوس‌ها از بودجه عمومی شهر است و ضربه بدی به اقتصاد شهری می‌زند.

منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار