کد خبر: 1106725
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۶
رئیس شورای عالی ریاستی وابسته به دولت سرسپرده یمن به عربستان سعودی، با خالد بن سلمان، وزیر دفاع عربستان دیدار و درباره تحولات و تلاش ها در زمینه تحقق امنیت در یمن رایزنی کرد.

رشاد محمد العلیمی، رئیس شورای عالی ریاستی وابسته به دولت سرسپرده یمن به عربستان سعودی، با خالد بن سلمان، وزیر دفاع عربستان دیدار و درباره تحولات و تلاش‌ها در زمینه تحقق امنیت در یمن رایزنی کرد.

بر اساس این گزارش، دو طرف به بررسی تلاش‌ها با هدف تحقق امنیت، ثبات و صلح در یمن پرداختند.

آخرین تحولات یمن و تلاش‌های صورت گرفته در آن از دیگر محورهای گفتگوی طرفین بود.

وزیر دفاع عربستان ضمن تحسین روابط برادرانه و عمیق بین دو کشور و ملت، بر حمایت ائتلاف عربی به رهبری عربستان از شورای رهبری ریاست جمهوری یمن و موافقت با طرح‌های این شورا در جامعه بین المللی برای برقراری امنیت، صلح و ثبات در یمن و پایان بحران در این کشور برای دستیابی به راه حل سیاسی جامع تاکید کرد.

در حالی وزیر دفاع سعودی از روابط برادرانه و عمیق سخن می‌گوید که کشورش جنگی علیه یمنی‌ها به راه انداخته است و زیرساختها یمن را ویران و شماری زیادی از یمنی‌ها را شهید و هزاران نفر را مجروح کرده است.

عربستان سعودی از فروردین ۱۳۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی از جمله امارات و با کمک و چراغ سبز آمریکا و حمایت رژیم صهیونیستی، حملات گسترده‌ای را علیه یمن آغاز کرد. برخلاف انتظار سعودی‌ها، حملات آنها به سپر محکم مقاومت ملت یمن برخورد کرد و بعد از ۷ سال پایداری و ضربات دردناک یمنی‌ها به عمق اراضی عربستان، به ویژه تأسیسات آرامکو، ریاض به ناچار تن به آتش بس به امید خروج از باتلاق جنگ یمن داد.

منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار