کد خبر: 1106579
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۰
دنیا حیدری

زمان زیادی تا آغاز رقابت‌های جام جهانی قطر باقی نمانده و با این حساب فضای ورزش کشور بی‌شک در یک ماه آینده کاملاً فوتبالی خواهد بود. صدالبته که اهمیت جام جهانی به عنوان بزرگ‌ترین و مهم‌ترین رویداد فوتبالی دنیا دلیل خوبی است برای زوم کردن روی فوتبال، خصوصاً که حضور در این رقابت‌ها برای بسیاری از آقایان اهمیت زیادی دارد و بر همین اساس از مدت‌ها قبل در تکاپوی مهیا کردن حضور خود در قطر هستند. اما لزوم توجه ویژه به تیم ملی فوتبال برای حضوری پرقدرت در جام جهانی قطر دلیل قانع‌کننده‌ای برای پرت شدن حواس‌ها از سایر رشته‌های ورزشی و بی‌توجهی به آن‌ها نیست. مسئله‌ای که این روز‌ها به وضوح مشهود است!
نازنین ملایی، بانوی قایقران ایران درست در روز‌هایی که تیم ملی فوتبال ایران مهیای برپایی اردوی تدارکاتی اتریش بود، نه فقط بعد از هشت سال طلسم حضور قایقرانان ایران در رقابت‌های جهانی را شکست و موفق به حضور در این مسابقات شد که عملکردی قابل قبول و درخشان از خود به نمایش گذاشت. علاوه بر او دیگر نفرات اعزامی ایران به این رقابت‌ها نیز موفق به کسب رکورد‌ها و عملکردی قابل قبول شده‌اند، اما درخشش ملایی و شکسته شدن طلسم هشت ساله روئینگ ایران در مسابقات قهرمانی جهان در لا‌به‌لای اخبار و حواشی فوتبال به چشم نیامد و دیده نشد. درست مانند نایب‌قهرمانی رسول فروغی، قهرمان المپیک در مسابقات جایزه بزرگ که نمراتی قابل قبول در فینال این رقابت‌ها به ثبت رساند. نمراتی در سطح یک دنیا و بالاتر از نفراتی که مدعی سطح یک دنیا هستند، اما امتیاز‌ها و نمرات استثنایی او هم همانند موفقیت ملایی نتوانست نگاه‌ها را به خود خیره کند وقتی تمام توجه‌ها طی روز‌های اخیر معطوف فوتبال بود و تیم ملی!
کوچک‌ترین تردیدی در لزوم توجه به تیم ملی فوتبال ایران نیست، خصوصاً در اندک زمان باقیمانده تا رقابت‌های جام جهانی، اما توجه به تیم ملی فوتبال بی‌توجهی به سایر رشته‌ها و نادیده گرفتن نیاز‌ها و موفقیت‌های آنان را توجیه نمی‌کند، خصوصاً که امسال برای بسیاری از رشته‌های ورزشی سال کسب سهمیه المپیک است و مهیا کردن شرایط و امکانات برای آمادگی تیم‌ها جهت موفقیت در این مسیر، وظیفه وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک است که با دستاویز قرار دادن جام جهانی نمی‌توانند از زیر بار آن شانه خالی کرده و سایر رشته‌ها را به امان خدا رها کنند.
بی‌توجهی به رشته‌های منهای فوتبال طی هفته‌های اخیر در حالی به اوج خود رسیده که با نگاهی گذرا به حریفان ایران در جام جهانی قطر می‌توان به وضوح دید که این کشور‌ها علاوه بر توجه ویژه به فوتبال چطور آماده‌سازی سایر رشته‌های ورزشی را نیز در نظر دارند و چگونه با برنامه برای کسب سهمیه المپیک پیش می‌روند. حال آنکه به نظر می‌رسد چشم آقایان در ایران این روز‌ها جز فوتبال چیز دیگری را نمی‌بیند. نگاه تبعیض‌آمیزی که می‌تواند شرایط سایر رشته‌ها را برای کسب موفقیت در به دست آوردن سهمیه المپیک دشوار کند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار