کد خبر: 1106512
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۶
در بحبوحه الحاق مناطقی از اوکراین به روسیه، دولت آمریکا قصد دارد بسته تسلیحاتی جدیدی را راهی کی یف کند.
در ادامه جنگ افروزی‌های آمریکا در اوکراین، این کشور یک بسته تسلیحاتی دیگر را راهی کی یف می‌کند.

مقامات آمریکایی آگاه از موضوع اعلام کردند که دولت واشنگتن در حال آماده‌سازی بسته تسلیحاتی ۱.۱ میلیارد دلاری برای ارسال به اوکراین است، بسته‌ای که به گفته منابع مطلع به زودی اعلام خواهد شد.

خبرگزاری رویترز در این باره نوشت که این بسته جدیدترین کمک تسلیحات آمریکا برای نظامیان اوکراینی خواهد بود که با نیروهای روسی در شرق این کشور می‌جنگد.

این مقامات آمریکایی، که نخواستند نامشان فاش شود، اعلام کردند که جزئیات این بسته در روزهای آینده اعلام خواهد شد. همچنین یک منبع آگاه از این موضوع اعلام کرد که بسته تسلیحاتی جدید آمریکا شامل سامانه‌های هیمارس، مهمات همراه، انواع سامانه‌های های ضد پهپادی و سامانه‌های راداری، همراه با قطعات یدکی، کمک‌های آموزشی و پشتیبانی فنی خواهد بود.

بسته تسلیحاتی جدید آمریکا به مقصد اوکراین در حالی تدارک دیده می‌شود که مقامات واشنگتن در انتظار نتایج همه پرسی الحاق جمهوری‌های استقلال یافته در شرق و جنوب اوکراین به روسیه هستند. دولت آمریکا اعلام کرده است که در صورتی که مسکو پس از اعلام نتایج همه پرسی، این مناطق را به خاک خود الحاق کند، واشنگتن دور جدیدی از تحریم‌ها را علیه روسیه وضع می‌کند.

رئیس جمهور آمریکا نیز همه پرسی مذکور را محکوم کرده و وعده داده است که ایالات متحده هیچگاه نتایج را به رسمیت نخواهد شناخت.

منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار