کد خبر: 1105997
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۴
دارنده مدال نقره و برنز سنگین وزن کشتی آزاد جهان با اشاره به رقابت تنگاتنگ ایران و آمریکا در مسابقات جهانی صربستان گفت: تیم آمریکا در این دوره با کشتی‌گیران خوبی حضور پیدا کرده بود و در برخی اوزان نمایندگان آنها از لحاظ فنی و بدنی از ما بهتر بودند.
رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی جهان روزهای ۲۴ تا ۲۷ شهریورماه به میزبانی شهر بلگراد صربستان برگزار شد و در پایان تیم ایران توسط رحمان عموزادخلیلی در وزن ۶۵ کیلوگرم و کامران قاسم‌پور در وزن ۹۲ کیلوگرم به مدال طلا، رضا اطری در وزن ۶۱ کیلوگرم، محمد نخودی در وزن ۷۹ کیلوگرم و حسن یزدانی در وزن ۸۶ کیلوگرم به مدال نقره، یونس امامی در وزن ۷۴ کیلوگرم و امیرحسین زارع در وزن ۱۲۵ کیلوگرم به مدال برنز دست یافت.

در رده‌بندی تیمی آمریکا با ۱۹۸ امتیاز قهرمان شد و تیم ایران با ۱۵۰ امتیاز نایب قهرمانی را از آن خود کرد. تیم ژاپن نیز با ۷۰ امتیاز سوم شد.

فردین معصومی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ضمن تبریک موفقیت و کسب ۷ مدال ملی‌پوشان در رقابت‌های جهانی کشتی آزاد بلگراد اظهار کرد: باید قبول کرد که در این رقابت‌ها از نظر جسمی و فنی کشتی‌گیران آمریکایی از ملی‌پوشان ما بهتر بودند و آنان با آنالیزی درست و دقیق، از جایی به ما ضربه زدند که نقطه قوت کشتی ایرانی بود.

وی با اشاره به اینکه کشتی‌گیران آمریکایی با زیرگیری‌های هوشمندانه به ما ضربه نهایی را زدند، گفت: باید قبول کرد که این سبک تخصص کشتی‌گیران ایرانی بود و اگر به کشتی حسن یزدانی و دیوید تیلور نیم نگاهی بیندازیم متوجه شدیم که در ۲ تا سه صحنه به راحتی با پای یزدانی رسید و با خاک کردن به موقع امتیاز لازم را از نماینده کشورمان گرفت.

معصومی به رقابت محمدحسین محمدیان و کایل اسنایدر نیز اشاره کرد و یادآور شد: در این رقابت هم اوج مهارت کشتی‌گیر آمریکایی را دیدیم که اسنایدر با درست پا گرفتن از محمدیان امتیاز لازم را کسب کرد. در رقابت کامران قاسم‌پور و کاکس هر جایی که به پای حریف رسیدیم توانستیم خوب مبارزه را ادامه دهیم و کشتی را بردیم. باید گفت که پس از این رقابت‌ها ارزیابی و تجزیه تحلیل لازم باید صورت گیرد تا بتوان نقاط قوت خود را تقویت کرد.

وی در خصوص رقابت علیرضا سرلک در وزن۵۷ کیلوگرم و اینکه چرا وی در این رقابت در حد انتظار ظاهر نشد، توضیح داد: او کشتی‌گیر خوب و قابلی است. رقابت در این وزن بسیار زیاد و فشرده است. کشتی آزاد حول سه کشور روسیه، آمریکا و ایران خلاصه می‌شود. کم پیش می‌آید که کشورهای دیگر از جمله جمهوری آذربایجان و گرجستان جایگاه سوم را بگیرند. در رقابت سه ضلع کشتی، شانس، قرعه‌کشی و روز آن ورزشکار بستگی دارد که کشتی‌گیران بتوانند جایگاه اول تا سوم را بدست آورند.

دارنده مدال نقره وزن ۱۲۰ کیلوگرم جهانی ۲۰۰۹ هرنینگ بیان کرد: به طور قطع، حضور روس‌ها در رقابت جهانی بلگراد باعث می‌شد که آمریکایی‌ها نتوانند با اقتدار قهرمان شوند. در مجموع در ۱۰ وزن، کسب ۷ مدال برای کشورمان در این آوردگاه خوب بود که نشان از جایگاه خاص کشتی ایران دارد.

معصومی تصریح کرد: خواسته و انتظار مردم از کشتی بالا رفته است و کسب مدال نقره و برنز در این آوردگاه‌ به طور قطع ما را راضی نمی‌کند بلکه برای آنکه همیشه پرچم کشتی بالا برود باید سعی و تلاش زیادی داشته باشیم.

وی در پاسخ به این سوال که چرا یزدانی در این رقابت همانند گذشته ظاهر نشد، آیا دلیل خاصی داشت؟ گفت: هیچ وقت کشتی‌گیری برای باخت به روی تشک نمی‌رود؛ نمی‌دانم در این رقابت چه عاملی باعث شد تا یزدانی در حد انتظار ظاهر نشود. یزدانی یک اسطوره تکرار نشدنی برای ما به حساب می‌آید. در چند سال اخیر بسیاری از مردم خاطرات زیادی را با کشتی یزدانی دارند چرا که وی کشتی ما را به دنیا معرفی کرد. باید قبول کنیم که وقتی همه اسم فوتبال ایران را می‌شنود یاد علی دایی و برخی بازیکنان بزرگ در ذهن آنان تداعی می‌شود، در حال حاضر در کشتی نام حسن یزدانی، برادران گرایی، کامران قاسم‌پور و رحمان عموزاد شناخته شده هستند.

پیشکسوت کشتی آزاد در خصوص پاسخ به این سوال که کامران قاسم‌پور در چه وزنی در المپیک می‌تواند کشتی بگیرد، گفت: به طور قطع توانایی کامران برای ما هویداست ولی به نظر می‌رسد که او بتواند در وزن ۹۷ قهرمان المپیک شود ولی در وزن ۸۶ کیلوگرم نیز شانس حضور در المپیک و پوشیدن ۲بنده تیم ملی را خواهد داشت که حضورش در این وزن بستگی به آمادگی او دارد.

معصومی همچنین در خصوص فرزندش (امیررضا) دارنده طلای نوجوانان و جوانان جهان نیز گفت: او تلاش کرده تا لیاقت خود را ثابت کند. باید گفت که آدم به امید زنده است و با امید زندگی خواهد کرد. امیرحسین زارع نماینده سنگین وزن کشورمان، کشتی‌گیری خوب و توانمند در این وزن است. امیدوارم امیررضا نیز با طی کردن مسیر درست بتواند به جایگاه واقعی خود برسد.

منبع: ایرنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار