کد خبر: 1105635
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۸
عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر مشهد مقدس؛
عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر مشهد مقدس از سیاست توسعه‌ و گسترش خدمات شهرداری مشهد در حاشیه شهر مشهد، با محوریت حمل و نقل پاک خبر داد.

سید ابراهیم علیزاده، با بیان اینکه یکی از سیاست‌های شورای ششم، حمل‌ونقل کرامت‌محور در شهر مشهد و استفاده از حمل نقل پاک و انسان‌محور است، اظهارکرد: به همین جهت توسعه و ارتقاء سطح خدمات شهرداری در حاشیه شهر، سیاست قاطع شورای ششم بوده و لذا مقرر شد که توسعه سامانه هوشمند دوچرخه‌های اشتراکی در این مرحله به حاشیه شهر نیز اختصاص یابد.

علیزاده افزود: در حال حاضر سامانه هوشمند دوچرخه‌های اشتراکی سطح شهر در 124 ایستگاه و با ۷۰۰ دستگاه دوچرخه در اختیار شهروندان قرار گرفته است که از این تعداد ۷ ایستگاه در پارک ویژه بانوان جانمایی و مابقی نیز با محوریت هم‌پوشانی حمل‌ونقل عمومی در ایستگاه‌ها قرار داده شده است.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه در ادامه به پراکندگی و گسترش دسترسی عموم مردم به این خدمت اشاره کرد و گفت: در دور قبل تعداد 56 ایستگاه به بهره برداری رسیده بود که با همت همکاران شرکت تات، شاهد افزایش روزافزون این خدمات در مناطق 13گانه شهری بوده‌ایم و با نگاه ویژه مدیریت شهری به حمل‌ونقل پاک و کرامت‌محور در حاشیه شهر، در آینده نزدیک شاهد بهره‌برداری 17 ایستگاه در اتصال با مناطق کم‌برخوردار حاشیه‌ای خواهیم بود، که زیر ساخت مناسبی نیز برای آن در نظر گرفته شده است.

علیزاده در خصوص نحوه جانمایی و استفاده از دوچرخه در ایستگاه ها نیز گفت: در جانمایی این ایستگاه‌ها نیز نگاه کارشناسی حمل‌و‌نقلی مد نظر بوده و دوچرخه‌ها نیز همانند سایر ایستگاه‌ها به صورت مکمل ناوگان حمل‌ونقل عمومی عمل خواهد کرد.

عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر مشهدمقدس گفت: تمامی خدمات مدیریت شهری در دوره ششم، باید به سمت توازن مناطق شهری سوق یابد.

منبع: تسنیم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار