کد خبر: 1105443
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۵
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز خبرداد
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز گفت: آیین میهمانی لاله‌ها همزمان با سراسر کشور در 158 گلزار شهدای استان البرز برگزار و مردم و مسئولین به مقام شهدا ادای احترام خواهند کرد.

سلیمان رستمیان با گرامی داشت یاد و خاطر شهدا و ایثارگران، دوران دفاع مقدس را سرمایه‌ای بی‌نظیر و دانشگاهی عظیم برای مردم و مسئولین به‌ویژه نسل جوان و آینده کشور دانست و اظهار داشت: دوران دفاع مقدس گنج عظیمی است که رهبر معظم انقلاب نیز همواره به آن اشاره داشته‌اند، مردم و مسئولین علی‌الخصوص نسل امروز و آینده کشور باید از آموزه‌های دوران دفاع مقدس درس بگیرند و در زندگی خود از آن بهره ببرند.
وی یکی از مهم‌ترین درس‌های دوران دفاع مقدس را ایثارگری و شهادت‌طلبی عنوان کرد و افزود: اگر روحیه ایثارگری، مقاومت، شهادت‌طلبی و مجاهدت‌های شهدا و ایثارگران نبود ما هرگز نمی‌توانستیم جنگ را به دفاع مقدس تبدیل کنیم و امروز نیز انقلابی به این شکوهمندی را نداشتیم لذا با روحیه ایثارگری و شهادت‌طلبی جنگ را به دفاع مقدس تبدیل کردیم، امروز ما با اقتدار خود را پیروز جنگ هشت ساله می‌دانیم که منشأ اصلی آن ایثار و ازخودگذشتگی جوانان کشور بود.
رستمیان ادامه داد: جریان سازی به‌منظور ترویج فرهنگ ایثار و شهادت با محوریت دفاع مقدس محقق می‌شود، ما امروز نیاز جدی به ترویج این فرهنگ در جامعه داریم فلذا محور تمام برنامه‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز در هفته دفاع مقدس ترویج فرهنگ ایثار و شهادت علی‌الخصوص برای نسل نوجوان و جوانان جامعه خواهد بود.
وی افزود: برپایی نمایشگاه‌های فرهنگی و هنری در مدارس با محوریت دفاع مقدس و حضور دانش آموزان و دانشجویان جهت زیارت و عطرافشانی قبور شهدا و خصوصاً شهدای گمنام ازجمله برنامه‌هایی است که در این راستا در هفته دفاع مقدس اجرا خواهد شد.
حضور و اعزام راویان و پیام‌آوران ایثار به مساجد، مدارس و محافل فرهنگی
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز از برپایی کارگاه‌های اندیشه‌ورزی و اعزام راویان و پیام‌آوران ایثار به مساجد، مدارس و محافل فرهنگی در هفته دفاع مقدس خبر داد و گفت: حضور راویان ایثار در مساجد، مدارس و محافل فرهنگی بسیار تاثیرگذار است، باید از این فرصت به بهترین نحو برای ترویج ایثار و شهادت بهره برد، برپایی مراسم‌هایی چون شب خاطره، برپایی یادواره شهدا در شهرستان‌های استان البرز و اعزام راویان دفاع مقدس به اماکن علمی و فرهنگی استان مهم‌ترین برنامه‌هایی است که در این راستا اجرا خواهد شد.
وی افزود: یادگاران دوران دفاع مقدس که در این طرح مشارکت می‌کنند جوانان را با فرهنگ ایثار و شهادت آشنا کرده و این آشنایی خود بهترین روش برای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان و جنگ نرمی است که آنان برای منحرف کردن جوانان به راه انداخته‌اند.
برگزاری آیین میهمانی لاله‌ها پنج‌شنبه 31 شهریورماه همزمان با سراسر کشور در 158 گلزار شهدای استان البرز
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز در ادامه با اشاره به برگزاری آیین میهمانی لاله‌ها به‌عنوان شاخص‌ترین برنامه بنیاد شهید و امور ایثارگران در هفته دفاع مقدس، گفت: این برنامه باهدف زنده نگه‌داشتن یاد و خاطر شهدای والامقام و همچنین ادای احترام به مقام این کبوتران خونین بال پنج‌شنبه 31 شهریورماه از ساعت 15:30 همزمان با سراسر کشور در 158 گلزار شهدای استان البرز برگزار و مراسم متمرکز استانی نیز با حضور مسئولین لشگری و استانی در امام‌زاده محمد علیه‌السلام کرج برگزار و امت شهیدپرور استان البرز ضمن ادای احترام به مقام شهدا، مزار این کبوتران خونین بال را عطرافشانی و گل‌باران کرده و بار دیگر با آرمان‌های انقلاب اسلامی تجدید میثاق خواهند کرد.
وی افزود: تعویض پرچم گلزارهای شهدا نیز ازجمله برنامه‌هایی است که توسط خادمان شهدا انجام خواهد گرفت.
نواختن زنگ ملی ایثار در روز بازگشایی مدارس
رستمیان در ادامه از نواختن زنگ ملی ایثار در هفتمین روز هفته دفاع مقدس در روز بازگشایی مدارس خبر داد و گفت: این مراسم به‌طور همزمان در سراسر مدارس شاهد استان البرز برگزار و مراسم متمرکز استانی نیز با حضور مسئولین از ساعت 9 در مدرسه شاهد شهید مؤمنی کرج برگزار خواهد شد.
دیدار مسئولین با خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز از اجرای طرح سپاس، دیدار مسئولین با ایثارگران در هفته دفاع مقدس خبر داد و تصریح کرد: دیدار با خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران به‌ویژه والدین مکرم شهدا برای همه خدمتگزاران نظام موجب دلگرمی و قوت قلب است که باهدف احوال‌پرسی و بررسی مشکلات ایثارگران انجام می‌گیرد تا ضمن احوال‌پرسی بتوانیم مشکلات آن‌ها را مرتفع کنیم.
رستمیان گفت: این طرح در هفته دفاع مقدس با مشارکت مسئولین و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار و ضمن دیدار با خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران از این عزیزان تجلیل خواهد شد.
دبیر شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان البرز در پایان افزود: برگزاری مسابقات فرهنگی و ورزشی، تجلیل از ایثارگران دستگاه‌های اجرایی، تولید برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی و پخش از صداوسیمای استان البرز، مصاحبه با فرماندهان و پیشکسوتان دفاع مقدس توسط صداوسیمای استان البرز و تبلیغات محیطی گسترده در سطح شهر از دیگر برنامه‌هایی است که به همت بنیاد شهید و امور ایثارگران و دیگر دستگاه‌های اجرایی در هفته دفاع مقدس به اجرا درخواهد آمد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار