کد خبر: 1104655
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۳
سهیلا سعیدی

وحید ابراهیمی، رئیس اداره امور معادن اداره کل صمت استان گفت: تاکنون ۳۸ معدن در استان تامین زیرساخت (راهسازی و برق رسانی) و 58 واحد معدنی راکد استان، تعیین تکلیف و سلب صلاحیت شده اند.

وی افزود: در یک دهه اخیر ۱۷ فقره مزایده جهت واگذاری و فعالسازی معادن مشمول انجام شده و سال جاری برگزاری مزایده سراسری کشوری برای واجدین صلاحیت فنی و مالی در دستور کار قرار دارد.

رییس امور معادن اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی اظهار کرد: در خراسان شمالی، تا کنون 272 پروانه بهره برداری معدن صادر شده است.

ابراهیمی گفت: از مجموع 272 فقره پروانه بهره برداری تعداد 160 واحد معدنی با ظرفیت های مختلف فعال هستند.

وی همچنین عنوان کرد: از مجموع 272 پروانه بهره برداری تعداد ۵۴ واحد معدنی غیرفعال هستند که فعالسازی آنها دردست پیگیری است و در صورت عدم اقدام بهره برداران در مهلت مقرر مستندات سلب صلاحیت آنها وفق قوانین و مقررات به شورای عالی معادن کشور یا شورای معادن استان ارائه تا در فهرست مزایده قرار گیرند.

از آغاز فعالیت دولت سیزدهم تا به امروز تعداد ۱۰ واحد معدنی غیرفعال با پیگیری این اداره کل و همچنین برگزاری ۲ فقره مزایده در سال گذشته فعالسازی و به چرخه تولید بازگشته است.

ابراهیمی خاطرنشان کرد: روز گذشته سه واحد معدنی غیرفعال استان در زمینه استخراج مواد معدنی مصالح ساختمانی و یا متقاضی انصراف از ادامه فعالیت تعیین تکلیف شدند و شورای معادن استان رای به سلب صلاحیت این واحدها داد تا در فهرست مزایده قرار گیرند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار