کد خبر: 1104565
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۵
جلسه شورای قضایی خراسان شمالی به ریاست حجت الإسلام والمسلمین براتی زاده، رئیس کل دادگستری خراسان شمالی برگزار شد.
سهیلا سعیدی

در این نشست دکتر حسن بابائی، معاون قوه قضائیه و رئیس ثبت اسناد و املاک کشور به عنوان میهمان ویژه حضور داشت، بررسی راهکارهای تسهیل و تسریع در اجرای بهتر طرح کاداستر در اراضی کشاورزی خراسان شمالی به عنوان مهمترین محور مورد بحث و بررسی و تبادل نظر به شمار می رفت.

رئیس ثبت اسناد و املاک کشور با اشاره به کارنامه موفق استان خراسان شمالی در تثبیت صددرصدی اراضی ملی و منابع طبیعی استان و اجرای موفق طرح کاداستر در این اراضی از تلاش های رئیس کل دادگستری خراسان شمالی و مجموعه شورای حفظ حقوق بیت المال در اراضی ملی و منابع طبیعی استان قدردانی کرد.

بابائی همچنین با اشاره به توصیه های هشتگانه مقام معظم رهبری به قوه قضائیه به ویژه توصیه پنجم معظم له در خصوص ضرورت تثبیت مالکیت دولت و هویت بخشی به اراضی ملی و منابع طبیعی در کشور در راستای پیشگیری از وقوع جرائم مرتبط با این حوزه از جمله زمین خواری،ساحل خواری،کوه خواری و... ابراز امیدواری کرد و گفت:فرآیند تثبیت کامل اراضی زراعی و کشاورزی نیز در استان خراسان شمالی قبل از پایان سال جاری تکمیل شود.

رئیس کل دادگستری استان نیز در این جلسه اجرای طرح جامع حدنگار(کاداستر) در زمین های کشاورزی و زراعی  خراسان شمالی را از اولویت های مهم دستگاه قضایی استان برشمرد و تصریح کرد: خوشبختانه با همدلی،همراهی، همکاری و تعامل راهگشا و سازنده ای که در استان خراسان شمالی و مجموعه شورای حفظ حقوق بیت المال وجود دارد این موضوع در سال جاری به طور ویژه در دستور کار قرار خواهد گرفت و إن شاءالله سازوکار اجرای این طرح در خصوص اراضی زراعی نیز موفقیت آمیز خواهد بود.

حجت الإسلام والمسلمین رضا براتی زاده با اشاره به برخی موانع و محدودیت های موجود در خصوص اجرای طرح کاداستر در اراضی کشاورزی استان بیان کرد: با استفاده از ظرفیت صدا و سیما در جهت اطلاع رسانی،آگاهی بخشی و اعتمادسازی عمومی و همچنین با اتکاء به  قابلیت های بومی و محلی  و همکاری مؤثر مدیران کل ثبت اسناد و املاک و جهاد کشاورزی استان و همچنین استاندار محترم به عنوان  نماینده عالی دولت امیدواریم این هدف مهم در موعد پیش بینی شده  محقق گردد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار