کد خبر: 1102544
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۵
مدیر مخابرات منطقه خراسان شمالی از آغاز اجرای فاز دوم فیبرنوری طرح (USO) به میزان 400کیلومتر در راستای توسعه زیرساختهای استانی خبر داد.
سهیلا سعیدی

علیرضا هاشمی، مدیر مخابرات منطقه خراسان شمالی با بیان اینکه تاکنون طی دو فاز اجرای بالغ بر 900 کیلومتر طرح فیبر نوری(uso)  از سوی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به مخابرات منطقه به عنوان مجری طرح ابلاغ شده است گفت: در فاز یک به متراژ 500 کیلومتر و ابلاغ فاز دو در مرداد ماه سال جاری به متراژ 400 کیلومتر فیبر نوری روستایی از محل اعتبارات  USOجهت توسعه مناطق محروم به  مجموعه شرکت مخابرات در استان واگذار شده است.

هاشمی تصریح کرد: در راستای توسعه زیرساختهای ارتباطاتی در روستاها و مناطق محروم و کمتر توسعه یافته از محل تخصیص اعتبارات (USO) طرح خدمات عمومی اجباری روستایی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، تاکنون با پیگیری های انجام شده 350 کیلو.متر فیبر نوری از برنامه فاز یک طرح فوق در نقاط صعب العبور ،کوهستانی و روستاهای مرزی و  نقاط محروم استان با راه اندازی و ارتقاء 22 سایت اپراتوری به 4G و تحت پوشش قرار دادن 68 روستا به اینترنت پرسرعت ارتباطات سیار و تجهیز 26 مرکز روستایی به فیبر نوری  اجرا شده و کماکان حفاری و کابلکشی باقیمانده فاز یک  در حال اجرا می باشد .

وی یادآور شد: فاز دوم این طرح نیز به متراژ 400 کیلومتر در مرداد ماه سال جاری توسط وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به مخابرات ابلاغ شده است.

مدیر مخابرات منطقه افزود: طراحی و نقشه برداری فاز دوم اجرای طرح توسعه ارتباطات فیبر روستایی توسط طراحان شبکه مخابرات منطقه انجام و عملیات اجرایی آن بلافاصله پس از ابلاغ در مرداد ماه جاری در دوراهی راز به گوئینیک – باغلق به طول 18 کیلومتر آغاز شده و به یاری خداوند متعال تا پایان شهریور مسیر یاد شده به اتمام خواهد رسید.

هاشمی  عملیاتی نمودن دو فاز پروژه ملی  فیبر روستایی را برگی زرین از افتخارات مخابرات منطقه دانست و ضمن تقدیر از حمایتهای صورت گرفته توسط مسئولین استانی در جهت توسعه متوازن و ارائه خدمات در نقاط کم برخوردار، خواستار  همکاری و تعامل بیشتر تمام دستگاه های اجرایی مرتبط در راستای فرایند تکمیل و تسریع این پروژه ملی در استان شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار