کد خبر: 1101205
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۲
فرماندار ویژه شهرستان کرج از ایجاد قرارگاه اقتصادی در فرمانداری ویژه کرج برای رسیدگی به مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی خبر داد.

غفور قاسم پور در مراسم افتتاحیه بزرگترین و پر تنوع ترین شرکت تولید کننده اسلایم ایران واقع در ماهدشت کرج گفت: حرکت این جوانان در شرایط اقتصادی و تحریم به عنوان تولیدکننده اسباب بازی در ایران جای تقدیر دارد.
وی افزود: با حجم کم سرمایه گذاری ایجاد اشتغال 50 نفری بسیار جای قدردانی دارد و در این شرایط اقتصادی مانند جهاد فی سبیل الله است.
قاسمپور با اشاره به اینکه جبهه‌های جنگ امروز علاوه بر حوزه‌های اجتماعی، امنیتی و سایبری حوزه‌های اقتصادی است، تصریح کرد: دشمن سعی می‌کند از این ناحیه به ما آسیب بزند؛ به همین دلیل رهبر معظم انقلاب نیز هر سال را با نام‌های اقتصادی در زمینه تولید و اشتغال نامگذاری می‌کنند و همه موظف هستیم در این زمینه گام‌های موثر برداریم.
فرماندار ویژه شهرستان کرج با اشاره به تأکید استاندار بر تشکیل قرارگاه اقتصادی در شهرستان‌ها گفت: بنابراین علاوه بر قرارگاه اجتماعی، قرارگاه اقتصادی را در فرمانداری شهرستان کرج برای رسیدگی به مشکلات واحدهای تولیدی به زودی ایجاد می‌کنیم تا باعث رونق تولید و ایجاد اشتغال باشد.
قاسمپور با بیان اینکه امکان توسعه در کشور فقط با حضور سرمایه‌گذار داخلی و خارجی فراهم است، اظهار کرد: باید بروکراسی اداری را کاهش و به این افراد کمک کنیم تا به رونق تولید و اشتغال بیانجامد. امروز یکی از دغدغه‌های نظام اشتغال جوانان است که با حمایت دولت‌مردان از حضور سرمایه‌گذاران میسر می‌شود.
به گفته قاسمپور ایجاد اشتغال پایدار در استان مورد تاکید دولت و استاندار است و قرارگاه اقتصادی نیز از همین هفته با هدف رونق اشتغال و اقتصاد آغاز می‌شود.
وی افزود: این مجموعه اگرچه خارج از شهرک صنعتی ولی در منطقه تجاری-صنعتی قرار دارد. قول می‌دهیم توسعه فعالیت چنین واحد‌هایی را تسهیل و مشکلات را در قرارگاه اقتصادی مرتفع کنیم و زمینه فعالیت آن‌ها در شهرک صنعتی فراهم شود.
به دنبال افزایش اشتغال تا 250 نفر هستیم
مدیر عامل شرکت تولید کننده اسلایم نیز گفت: از سال 97 فعالیت خود را با یک تولیدی کوچک با سه نفر نیرو شروع کردیم و اکنون با سرمایه سه میلیارد تومان توانسته ایم تعداد نیروهایمان را به حدود 60 نفر برسانیم و فعالیت هایمان را گسترش دهیم. قصد داریم با حمایت‌های دولت میزان اشتغال را به 250 نفر برسانیم.
علی ساعی افزود: با تولید این برند اسلایم توانسته‌ایم تماما جلوی واردات این محصول از خارج کشور را بگیریم و از خروج ارز از کشور جلوگیری کنیم. اکنون صادرات به باکو و عراق انجام می‌شود و در انتظار جوازهای سیب سلامت برای صادرات گسترده تر بوده ایم که اکنون دریافت کرده ایم.
وی با بیان اینکه تاکنون از تسهیلات دولت استفاده نکرده‌ایم، اظهار کرد‌: امیدوارم با کمک مسئولان موفق به دریافت کارت بازرگانی شویم تا مواد اولیه را خودمان به صورت مستقیم وارد کنیم. قبل از تحریم‌ها مواد اولیه را با قیمت 11 هزار و 200 تومان تهیه می‌کردیم اما اکنون با بیش از 10 برابر افزایش به 165 هزار تومان رسیده است.
ساعی با اشاره به اینکه بزرگترین مشکل تولیدکنندگان نبود حمایت دولت است، گفت: ما مشکل محل استقرار داریم. قرارداد فعلی تا 5 ماه دیگر به اتمام ‌می‌رسد ولی بعد از چند ماه بسته بودن درب کارگاه تولیدی برای دریافت استانداردهای لازم، امروز افتتاح شده است.
این واحد به عنوان بزرگترین و متنوع ترین تولید کننده اسلایم در ایران با مساحت حدود 1400 متر و با سرمایه گذاری مستقیم 30 میلیارد ریال، با ظرفیت تولید 5 تن و 50 نفر اشتغالزایی مستقیم به همراه 30 نفر اشتغالزایی غیر مستقیم افتتاح شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار