کد خبر: 1101200
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۱
سرپرست معاونت فنی و زیربنایی سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: مصون‌سازی زیرساخت‌ها در برابر تهدیدات احتمالی ضرورت دارد و منطقه آزاد ارس نیز از این قاعده مسثتنی نیست.

مصطفی طزری در جلسه کمیته پدافند غیرعامل منطقه آزاد ارس پس از بازدید و بررسی‌های انجام شده، اظهار کرد: یکی از توصیه‌های کلی این سازمان، مصون‌سازی زیرساخت‌های منطقه آزاد ارس در برابر تهدیدات و خطرات احتمالی است.

وی با تاکید بر این‌که در پدافند غیرعامل مهم ترین بحث پیش‌بینی و پیشگیری است، اظهار کرد: منطقه آزاد ارس به دلیل قرارگیری در نقطه صفر مرزی و نیز به علت استقرار واحدهای صنعتی در این منطقه، یکی از مناطق استراتژیک است که باید در کاهش آسیب پذیری و مصون سازی زیرساخت‌ها دقت و توجه لازم لحاظ شود.

طزری افزود: به استناد ماده ۶۵ احکام دائمی توسعه و ماده ۱۱ اساسنامه سازمان پدافند غیرعامل کشور، مسئولیت پدافند غیرعامل در مناطق آزاد کشور به عنوان عالی ترین مقام حاکمیت در منطقه بر عهده مدیرعامل آن منطقه است.

وی وجود برخی از آسیب‌ها در کشور را ناشی از عدم توجه به برخی دستورالعمل‌ها دانست و گفت: در اغلب موارد مشکل ما کمبود تجهیزات نیست. یکی از تهدیدات نوین، بحث‌های «سایبری» است؛ از این رو باید زیرساخت‌های سایبری در برابر تهدیدات مصون باشند.

طزری افزود: پیش بینی پیامدهای آبشاری که در شهرک‌های صنعتی، رعایت مجاورت‌های منطقه‌ای، لحاظ کردن جهت حرکت باد در جانمایی واحدهای صنعتی و تقویت تجهیزات ایستگاه‌های آتش نشانی منطقه آزاد ارس از جمله مواردی است که باید برای آن‌ها تصمیماتی اتخاذ شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر