کد خبر: 1101192
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۹
سرپرست اداره كل راه و شهرسازي خراسان رضوي :
سرپرست اداره كل راه و شهرسازي خراسان رضوي گفت: نهضت ملّي ساخت مسكن نياز به مطالبه گري دارد كه رسانه ها مي توانند در اين مسير كمك كنند.
سیده سمیه ناصری

عباس يوسـف زاده با بيان اينكه نخستين دغدغه مردم به خصوص قشر جوان مسئله تأمين مسكن است؛ افزود: مردم از رسانه هاي رسمي و شناخته شده بايد از روند و عملكرد ساخت مسكن در نهضت ملي مسكن مطلع گردند و در اين مسئله بايد تمامي رسانه ها و دستگاههاي خبري به ياري ادارات راه و شهر سازي در اين زمينه بشتابند.

وي رسانه ها را بازوان ادارات راه و شهرسازي در بحث ساخت مسكن دانست و اذعان كرد: در نهضت ساخت ملی مسکن مطالبه گری رسانه ها به  پیشرفت این موضوع کمک قابل توجهي مي كند و ظرفیت بزرگي برای تحقق این اقدام دولت است.

يوسف زاده تصريح كرد: بر اساس سیاست‌هایی که در نظر گرفتیم زمین‌های با مقياس بزرگ را برای ساخت و تأمين مسكن براي متقاضیان شناسایی كرديم.

وي ادامه داد: برای بيش از 30 هزار متقاضی به غير از شهرستان مشهد هدف‌گذاری شده که منابع آن از محل دارايي هاي سازمان ملّي زمين و مسكن تأمين شده كه بزودي زمين مناسب در اختيار نهضت ملي مسكن قرار خواهد گرفت.

وي همچنين در خصوص قيمت ساخت واحدهاي نهضت ملي مسكن نيز گفت: 70 درصد قيمت ساخت مربوط به مصالح ساختماني و 30 درصد مربوط به دستمزد مي باشد كه با مديريتي كه دولت در حوزه مصالح و خدمات انجام مي دهد مصالح ارزان تر به اين واحدها تخصيص داده مي شود.

سرپرست اداره كل راه و شهرسازي خراسان رضوي اظهار داشت: پیش‌بینی ما این است که واحدهای قانون جهش تولید مسکن نزدیک به ۳۰ درصد از قیمت مشابه بازار ارزان‌تر باشد که در دو سالی که ساخت آن به طول می‌انجامد و در ۵ مرحله اعلامی باید وجه مازاد بر تسهيلات بانكي از سوي متقاضيان تأمين شود.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار