کد خبر: 1101140
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۰
واکنش کاربران شبکه‌های اجتماعی به انتشار اخبار شبانه برجامی
انتشار خبر پاسخ شبانه ایران به پیشنهاد اتحادیه اروپا برای توافق نهایی برای احیای برجام با واکنش‌هایی در شبکه‌های اجتماعی همراه بود

انتشار خبر پاسخ شبانه ایران به پیشنهاد اتحادیه اروپا برای توافق نهایی برای احیای برجام با واکنش‌هایی در شبکه‌های اجتماعی همراه بود. برخی از کاربران از نیل به توافق نهایی استقبال کردند و از لزوم اخذ ضمانت‌های اجرایی نوشتند. برخی دیگر، اما همچنان بر لزوم عدم اطمینان به غرب نوشتند و از مذاکره‌کنندگان خواستند در نیل به توافق نهایی شتاب نکنند. بسیاری از کاربران نیز از حفظ آرامش روانی جامعه از سوی دولتمردان و عدم پیوند زدن برجام با تمامی مسائل و مشکلات تقدیر کردند. در ادامه بخش‌هایی از واکنش‌های کاربران را مرور کرده‌ایم.

امیر صالحی:
ما نه هشتگ روحانی متشکریم می‌زنیم نه رئیسی متشکریم، هر کدام هم کار درستی انجام دهند وظیفه خاص مسئولیت‌شان را انجام داده‌اند، اما همین که وزارت خارجه و دولت جدید به دروغ لغو تمام تحریم‌ها را اعلام نمی‌کنند و با روح و روان جامعه بازی نمی‌کنند جای قدردانی دارد!
زهرا شیخی:
هرچند به تداوم تلاش برای استیفای حقوق ملت ایران در مذاکرات معتقدم، اما طرف غربی را فاقد حُسنِ نیت و مشغول یک «جنگ فرسایشی زمان بر» می‌دانم که عمده‌ترین هدفش در حال حاضر «شرطی کردن اقتصاد ایران به برجام» و «کاهش قیمت نفت کشورمان در بازار‌های جهانی» است. #برجام
مهدی عرب صادقی:
اساس توافق تضمین کننده منافع ملی، مردم و عزت ملی است، این برجام برای اقتدار کشور مفید خواهد بود، قبلاً عده‌ای آن را برای پیروزی جناحی و به هر قیمتی می‌خواستند! و این پاداش رأی صحیح است.
ح. ابوالقاسمی:
شاید شما یادتون نیاد، اما دوران ظریف، ملت تا صبح بیدار می‌موندن ببینن نتیجه مذاکرات چی می‌شه ولی الان، انگار نه انگار. اینکه روحانی مذاکرات رو به معیشت ملت گره زده بود دور از واقع نبود. حتی اومدن آب هم به #برجام ربط داشت.
مجیدرضا حریری:
به سلامتی امشب نتیجه بررسی ایران در مورد پیشنهاد اتحادیه اروپا ارائه می‌شه، اما بدونید جواب اگر منجر به توافق بشه برخی شروع به توییت می‌کنند که بعد دوسال تسلیم شدند و مردم را علاف کردند تا توافق بنام خودشون تموم بشه! اگر جواب منفی باشه همون برخی شروع می‌کنند به اینکه چرا توافق نمی‌کنید.
علیرضا زادبر:
امضای توافق بدون اخذ ضمانت محکم یعنی تکرار تجربه پیشین، نوبت قبل ما پول خرید خانه را داوطلبانه و با عجله پرداخت کردیم، اما طرف مقابل نه تنها کلید خانه را تحویل نداد بلکه زیر قرارداد زد و ما متضرر شدیم. الان علت طولانی شدن مذاکرات، اخذ تضمین است وگرنه امضا برای شوآف آسان است.
الف. میرزائی:
تقریباً همه اعتقاد دارن متن برجام قویتر شده، اما من از همه دوستان اصلاح طلب و انقلابی تقاضا دارم به‌خاطر مردم هم که شده بازی تخریب هم و اینکه کی از اون یکی بهتر بود و کری‌خوانی رو ادامه ندیم اجرای توافق گام به گام نیاز به انسجام درونی داره تقابل ما با هم به ضرر کشور و به نفع دشمنه.
علیرضا سلیمانی:
مذاکرات احیای برجام با بی‌اعتمادی مطلق به امریکا صورت گرفته و این یعنی ایران هر تضمین سیاسی واشنگتن اعم از اعلام رئیس‌جمهور یا مصوبه کنگره را برای پایداری توافق ناکافی می‌داند. بر خلاف برجام، نه امضای کری که این بار ساختار‌ها و مکانیسم‌های اجرا مهم‌ترین عوامل پایداری توافق هستند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار