کد خبر: 1101033
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۹
رئیس شرکت فایزر در حالی که چهار دوز واکسن کرونا دریافت کرده بود، تست ابتلا به کرونای وی مثبت اعلام شد.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: «آلبرت بورلا» رئیس شرکت فایزر روز دوشنبه اعلام کرد که تست ابتلا به کرونای وی مثبت اعلام شده است.

وی در پیامی توییتری نوشت: «می‌خواهم به شما اعلام کنم که تست کرونای من مثبت شده است. از اینکه چهار دوز واکسن فایزر دریافت کرده‌ام احساس خوبی داشته و علائم خفیفی دارم».

رئیس شرکت فایزر اضافه کرد که در قرنطینه قرار داشته و اطمینان دارد که به زودی بهبود خواهد یافت.

براساس آخرین گزارش هفتگی همه گیری جهانی که توسط سازمان جهانی بهداشت (WHO) منتشر شد، تعداد قربانیان کرونا در هفته گذشته ۹ درصد کاهش یافت در حالی که موارد جدید نسبتاً ثابت مانده است.

براساس اعلام این سازمان، بیش از ۱۴۰۰۰ مورد مرگ ناشی از کووید-۱۹ در هفته گذشته و نزدیک به ۷ میلیون عفونت جدید وجود داشته است. غرب اقیانوس آرام جهش ۳۰ درصدی و آفریقا ۴۶ درصد کاهش را گزارش کرد. موارد ابتلا در قاره آمریکا و خاورمیانه نیز بیش از ۲۰ درصد کاهش یافت.

تعداد مرگ و میر‌های جدید در خاورمیانه ۱۹ درصد افزایش یافته است، در حالی که در آفریقا بیش از ۷۰ درصد، در اروپا ۱۵ درصد و در قاره آمریکا ۱۰ درصد کاهش یافته است.

سازمان جهانی بهداشت یادآور شد، زیرسویه Omicron BA.۵ همچنان در سطح جهانی غالب است و تقریباً ۷۰ درصد از تمام توالی‌های ویروس در جهان را تشکیل می‌دهد. شیوع سایر زیرمجموعه‌های امیکرون، از جمله BA.۴ و BA.۲، به‌نظر می‌رسد که با تصاحب BA.۵، در حال کاهش است.
منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار