کد خبر: 1101026
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۰
فرمانده انتظامی آذربایجان شرقی با بیان اینکه از ابتدای سال‌جاری تاکنون ۵۷۴ پرونده جرایم اقتصادی در استان تشکیل شده است، گفت: ۶۴۳ نفر در این ارتباط دستگیر شده اند.

سردار حسین عبدی در نشست خبری به مناسبت گرامیداشت روز خبرنگار اظهار کرد: ارزش ریالی پرونده های جرایم اقتصادی تشکیل شده در استان ۸۶۰ میلیارد ریال است.

وی همچنین با تشریح عملکرد پلیس در سالجاری در حوزه های مختلف افزود: در حوزه فوریت های پلیس ۱۱۰، تعداد تماس های مردمی با این سامانه ۷۲۴ هزار ۲۷۴ مورد بود که در بیش از ۳۱۲ هزار مورد منجر به عملیات پلیسی شد.

عبدی ادامه داد: سرقت های در حال وقوع، مفاسد اجتماعی، شرب خمر، درگیری، شرارت، راه بستن، توزیع و حمل مواد مخدر، تصادفات و قاچاق کالا و ارز از جمله موارد فوریت دار برای پلیس بوده و شهروندان در تماس با این سامانه، این موارد را در نظر بگیرند.

وی افزود: در حوزه مواد مخدر نیز از ابتدای سالجاری تاکنون ۸۸۶ کیلوگرم انوع مواد مخدر کشف شده و ۲ هزار ۳۴۷ نفر در این ارتباط دستگیر شدند.

عبدی گفت: همچنین سه هزار و ۳۰۸ نفر معتاد تابلو و متجاهر در استان شناسایی، دستگیر و تحویل کمپ های ترک اعتیاد شدند و ۲ هزار ۸۳۲ فقره پرونده در این زمینه تشکیل شد.

وی در مورد مراجعات به کلانتری ها، خاطرنشان کرد: در این مدت بیش از ۳۷۹ هزار نفر به کلانتری ها و پاسگاه ها مراجعه کرده اند که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۲ درصد بیشتر شده و در این زمینه ۹۳ هزار و ۸۲۸ فقره پرونده با موضوعات مختلف تشکیل شده که در بیش از ۵۰ درصد به سازش طرفین ختم شده است.

فرمانده انتظامی استان اضافه کرد: در حوزه پلیس فتا نیز یک هزار و ۸۷۹ فقره پرونده تشکیل شده که یک هزار و ۶۸۴ پرونده با دستگیری و شناسایی ۵۳۳ متهم به نتیجه رسیده است.

عبدی، از کلاهبرداری رایانه ای به عنوان بیشترین جرم در این حوزه اعلام و اظهار کرد: نشر اکاذیب، برداشت از حساب و پیامک هاب جعلی از دیگر جرم های رایج این حوزه است.

وی به کاهش سرقت خودرو و داخل خودرو نیز اشاره کرد و گفت: سال قبل سرقت در این حوزه ۴۰ درصد بود که امسال به ۳۴ درصد کاهش یافته واین نتیجه هشدارهای بازدارنده پلیس و رعایت نکات ایمنی از سوی پلیس است.

عبدی اضافه کرد: در مدت سپری شده از سالجاری، هیچ گونه سرقت مسلحانه بانک و طلافروشی که با موفقیت انجام شود در استان نداشتیم که نقش مشارکت اجتماعی و همچنین رعایت نکات پیشگیرانه در این امر بسیار حائز اهمیت است.

فرمانده انتظامی استان از کاهش آمار تصادفات و مرگ و میز ناشی از آن در استان در این مدت خبر داد و گفت: به رغم افزایش سفرها، شاهد کاهش ۲۲ درصدی تلفات ناشی از تصادفات بودیم اما تعداد مجروحان با هفت درصد رشد به ۶ هزار و ۸۵۶ نفر رسید.

عبدی همچنین از کاهش ۵.۲ درصدی انتقاد از عملکرد پلیس در سامانه ۱۹۷ خبر داد و افزود: شکایت از پلیس در این سامانه ۱۷.۷ درصد کاهش داشته، پیشنهادات همانند مدت مشابه سال قبل بوده و تقدیر از پلیس ۱.۲ درصد بیشتر شده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر