کد خبر: 1100881
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۴
همزمان با تشدید تنش‌ها صورت گرفت
سفر گروهی دیگر از اعضای کنگره آمریکا به تایوان با واکنش و نگرانی شدید چین روبرو شده است.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: به نقل از راشاتودی، پس از اعلام سفر نمایندگان کنگره آمریکا به تایوان، «لیو شیائومینگ»، مقام ارشد وزارت خارجه چین اعلام کرد که پکن از واشنگتن می‌خواهد دخالت در امور داخلی چین را متوقف کند و به سیاست چین واحد متعهد باشد.

لیو همچنین با اشاره به حضور هیئت نمایندگان کنگره آمریکا در تایوان افزود: «این حرکت بسیار خطرناک مثل بازی با آتش است. کسانی که با آتش بازی می‌کنند، کشته خواهند شد.»

به گفته این دیپلمات ارشد چینی، کسانی که مانع اتحاد مجدد تایوان با چین شوند، با دیوار بزرگ فولادی روبرو خواهند شد که توسط ۱.۴ میلیارد شهروند چینی ساخته شده است.

ساعاتی پیش از این منابع منطقه‌ای خبر داده بودند که سناتور «ادوارد مارکی» در رأس هیئتی سیاسی از کنگره آمریکا روز یکشنبه وارد تایوان شدند.

براساس بیانیه کنگره آمریکا، سفر هیئتی از سناتور‌ها و نمایندگان این کشور به تایوان با هدف دیدار و گفتگو با مقامات منتخب و اعضای بخش خصوصی تایوان درباره کاهش تنش‌ها و سرمایه گذاری‌ها در بخش‌های صنعتی صورت گرفته است.

وزارت خارجه تایوان پیشتر اعلام کرده بود که هیئتی از هر دو حزب کنگره آمریکا به رهبری مارکی عصر یکشنبه برای یک سفر دو روزه وارد تایوان شده اند.

سفر این گروه از اعضای کنگره آمریکا به تایوان در شرایطی صورت گرفته که تنش‌ها در منطقه به دنبال سفر «نانسی پلوسی»، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان در ۲ تا ۳ اوت، یعنی دو هفته پیش تشدید شده است. انجام مانور‌های نظامی ارتش چین با با شلیک موشک در شش منطقه دریایی در اطراف تایوان بارزترین تشدید تنش در تایوان پس از سفر رئیس مجلس نمایندگان آمریکا بوده است.
منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار