کد خبر: 1100880
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۲
ترامپ خواستار بازگرداندن اسناد ممتازی است که طبق گزارش‌ها از خانه او در مار-آلاگو ضبط شده است.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: به نقل از رویترز، «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور سابق آمریکا از پلیس فدرال این کشور درخواست کرد تا اسناد توقیف شده از خانه ویلایی اش در فلوریدا را به او بازگرداند.

ترامپ در شبکه مجازی خود موسوم به «تراث سوشال» که در حال حاضر فقط در آمریکا قابل دسترس است، با درخواست از اف بی آی نوشته است: محترمانه درخواست می‌کنم که این اسناد فوراً به محلی که از آنجا گرفته شده است بازگردانده شود، متشکرم!

مأموران اف‌بی‌آی دوشنبه هفته گذشته با یورش به عمارت ترامپ، ۲۰ جعبه شامل ۱۱ مجموعه اسناد طبقه‌بندی‌شده و فوق محرمانه را توقیف کردند. گزارش نشریه واشنگتن پست حاکی از آن است که اسناد طبقه‌بندی‌شده به تسلیحات هسته‌ای مربوط است.

ترامپ که یورش به عمارتش را «تجاوز» خوانده، به‌تازگی در پستی در فضای مجازی اعلام کرد که انتقال اسناد مختص او نبوده و «باراک اوباما» رئیس جمهور اسبق آمریکا نیز پس از پایان دوره حضورش در رأس قدرت، اسناد محرمانه بیشماری را از کاخ سفید خارج کرده است.

بر اساس گزارشی از فهرست اسنادی که روز جمعه به دستور دادگاه فدرال آمریکا منتشر شد، اف‌بی‌آی در جریان تفتیش و جستجو از خانه ویلایی ترامپ، اسنادی را کشف کرده است که دارای برچسب «فوق محرمانه» بوده‌اند.

وزارت دادگستری آمریکا روز جمعه توقیف این اسناد را تأیید کرد و گفت: دلایل احتمالی برای این موضوع وجود دارد که ترامپ قانون جاسوسی را نقض کرده است، چون بر اساس قانون فدرال آمریکا در اختیار داشتن یا انتقال اطلاعات دفاع ملی ممنوع است.

سندی که توسط مأموران فدرال منتشر شده، نشان می‌دهد که مأموران پلیس آمریکا مجموعه‌ای از سوابق طبقه بندی شده را در جریان بازرسی از خانه ترامپ بدست آورده‌اند.

موارد و اسناد ضبط شده از خانه ترامپ شامل مواردی است که به عنوان «طبقه بندی شده» و «فوق محرمانه» علامت گذاری شده‌اند و این عنوان بالاترین سطح طبقه بندی است که فقط برای نزدیک‌ترین مقامات اطلاعات امنیت ملی کشور محفوظ است.

در این گزارش گفته شده که مأموران اف بی آی بیش از ۳۰ جعبه سند شامل بیش از ۲۰ جعبه عکس، یادداشت دست نویس و فرمان اجرایی عفو راجر استون، متحد و مشاور قدیمی ترامپ را ضبط کرده‌اند. همچنین اطلاعاتی درباره «رئیس جمهور فرانسه» در این فهرست دیده می‌شود.
منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار