کد خبر: 1100680
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۰
محبوبه قربانی

پرونده برومند نجفی، محیط‌بانی که از دو سال قبل به اتهام قتل یکی از شکارچیان غیرمجاز در بازداشت به سر می‌برد، روز گذشته هنگام خروج از دادگاه بسته شد. پدر مقتول که تهدید کرده بود در صورت اجرا نشدن حکم قصاص برومند را به قتل خواهد رساند، تهدید خود را عملی کرد و از محل گریخت.
به گزارش «جوان»، برومند نجفی یکی از محیط‌بانان استان کرمانشاه، ۱۴ مرداد سال ۹۹ هنگام گشت‌زنی در منطقه استحفاظی بیستون، به سرنشینان خودروی‌سواری پراید که برای شکار غیرمجاز وارد منطقه شده‌بودند، هشدار داد و سپس به سمت خودرو شلیک کرد. در جریان تیراندازی یکی از سرنشینان به نام یوسف فلاحی داروندی که مردی ۲۳ ساله بود، هدف اصابت گلوله قرار گرفت و جانش را از دست داد. با مرگ یوسف، محیط‌بان ۲۴ ساله به اتهام قتل بازداشت شد. با کامل شدن تحقیقات پرونده با صدور کیفرخواست به دادگاه کیفری یک استان کرمانشاه فرستاده و در شعبه سوم رسیدگی شد.
حکم قصاص
در جلسه رسیدگی به پرونده و در حالی که اولیای‌دم برای متهم درخواست قصاص کرده‌بودند، وی در جایگاه قرار گرفت و قتل عمد را انکار کرد. هیئت قضایی، اما بعد از شور دفاعیات برومند را نپذیرفت و او به قصاص محکوم شد.
رأی دادگاه با اعتراض وکلای متهم به دیوان عالی فرستاده شد، اما اعتراض صورت گرفته مورد پذیرش قرار نگرفت و رأی صادر شده تأیید شد. با تأیید حکم، فرمانده یگان حفاظت محیط‌زیست درخواست اعاده دادرسی را مطرح کرد که با پذیرفته‌شدن این درخواست، حکم قصاص متوقف شد.
جلسه اعاده دادرسی
به این ترتیب روز گذشته محیط‌بان برای رسیدگی به اعاده دادرسی، از زندان به دادگاه اعزام شد. ابتدای جلسه قاضی پرونده تلاش کرد پدر مقتول را از قصاص منصرف کند، اما او گفت: «حاضر به گذشت نیستم و تأکید می‌کنم اگر حکم قصاص صادر نشود، شخصاً اقدام به اجرای حکم قصاص می‌کنم و حق پسرم را می‌گیرم.» بعد از صحبت‌های پدر مقتول، محیط‌بان به جایگاه رفت و با گذاشتن دستش روی قرآن قسم خورد قتل عمدی نبوده، سپس درخواست گذشت کرد. بعد از دفاعیات متهم و اعلام ختم جلسه، پدر مقتول خیلی زود از دادگاه خارج شد. لحظاتی بعد ناگهان صدای تیراندازی به گوش رسید که مشخص شد، پدر مقتول از فاصله حدود دو متری با اسلحه کلاشنیکف به محیط‌بان شلیک کرده و متواری شده‌است. همچنین در روند بررسی‌ها مشخص شد قبل از حمله پدر مقتول، برادر او با تبر به سرباز بدرقه حمله و بعد از زخمی کردن دست سرباز وی را راهی بیمارستان کرده‌است.
برادرم تازه داماد بود
حبیب‌الله، برادر برومند گفت: «حادثه مرگ شکارچی غیرمجاز کاملاً غیرعمدی بود، چون برادرم و مقتول از قبل همدیگر را نمی‌شناختند و خصومتی نداشتند. او فقط به خاطر وظیفه‌ای که داشت دست به اسلحه شده‌بود. برادرم در زندگی به کسی آسیبی نزده‌بود.»
وی گفت: «فردی که شغل محیط‌بانی با این همه سختی را می‌پذیرد تا جان حیوانات را حفظ کند و مشکلی برای حیات وحش رخ ندهد، چطور حاضر می‌شود یک انسان را عمدی به قتل برساند. برادرم کسی نبود که دیگران را از خود برنجاند. افرادی هم که در آن منطقه برای کوهپیمایی می‌رفتند، او را می‌شناختند و از او راضی بودند.»
او درباره روزگار سخت خانواده‌اش بعد از این حادثه گفت: «زمانی که این حادثه برای برادرم اتفاق افتاد، ۴۰ روز از ازدواجش می‌گذشت. حالا همسرش و همه ما در شرایط سختی به سر می‌بریم.»

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار