کد خبر: 1100666
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۲
از ساعاتی پیش
رسانه‌ها از گلوله باران دوباره نیروگاه هسته‌ای «زاپروژیا» توسط ارتش اوکراین خبر می‌دهند.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: به نقل از شبکه تلویزیونی راشا تودی، ارتش اوکراین امروز شنبه نیز بار دیگر به سمت نیروگاه اتمی «زاپروژیا» (Zaporozhye) شلیک کرد.

منابع محلی با تأئید این خبر اعلام کردند که گلوله باران این نیروگاه هسته‌ای از ساعاتی پیش از سوی نیرو‌های ارتش اوکراین آغاز شده و کماکان با شدت ادامه دارد.

پنجشنبه هفته گذشته نیز این حادثه تکرار شده بود.

تا کنون در خصوص تلفات جانی این گلوله باران‌ها اطلاعات خاصی مخابره نشده است.

آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل پنجشنبه از طرفین جنگ در اوکراین درخواست کرده بود تا در خصوص ایجاد یک «منطقه امن» در اطراف نیروگاه هسته‌ای «زاپوریژیا» توافق کنند.

دبیرکل سازمان ملل در این باره با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: این تاسیسات نباید به عنوان بخشی از عملیات نظامی مورد استفاده قرار گیرد. بلکه، باید یک توافق فوری در سطح فنی بر سر یک محیط غیرنظامی شده جهت تامین امنیت منطقه به دست آید. صحبتی درباره استقرار نیرو‌های حافظ صلح در نیروگاه اتمی زاپوریژیا مطرح نیست. از ارتش روسیه و اوکراین می‌خوهد تا هر چه سریع‌تر تمام تنش‌ها نزدیی نیروگاه هسته‌ای مذکور را متوقف کرده و تجهیزات و پرسنل نظامی شان را از آنجا عقب ببرند.

روسیه پیشتر و در پی وقوع این حادثه، گلوله باران نیروگاه زاپروژیا توسط کی یف را «تروریسم هسته ای» توصیف و آن را محکوم کرده بود.

دولت روسیه چندی پیش از شورای امنیت سازمان ملل درخواست کرد تا درباره حمله نیرو‌های اوکراینی به نیروگاه اتمی «زاپروژیا» و پیامد‌های ویرانگرِ احتمالی آن، نشست اضطراری تشکیل دهد.

خبرگزاری «تاس» در این باره اعلام کرد که بنا بر اطلاعاتی که به این خبرگزاری رسیده، روسیه همچنین خواستار مشارکت «رافائل گروسی»، مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی شده تا درباره این موضوع گزارشی تهیه کند.

در روز‌های اخیر رسانه‌ها و مقامات روسیه بار‌ها اعلام کردند که نیرو‌های اوکراینی حملات توپخانه‌ای به نیروگاه اتمی منطقه زاپروژیا را افزایش داده و این مسئله احتمال آتش سوزی و انفجار این نیروگاه را افزایش داده است.
منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار