کد خبر: 1100487
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۰
سرمربی تیم ملی تنیس روی میز با تاکید بر اینکه تکرار سه مدال انفرادی و تیمی شاگردانش در بازی‌های اسلامی بیانگر حرکت در مسیر درست است، گفت: با این سه مدال پاسخ انتقادات را دادیم.
پرونده مسابقات تنیس روی میز بازی‌های کشور‌های اسلامی در بخش مردان در حالی بسته شد که تیم اعزامی ایران موفق شد همچون دوره قبل صاحب سه مدال انفرادی و تیمی شود.

در بخش انفرادی که در غیاب نوشاد عالمیان مدافع عنوان قهرمانی برگزار شد، امیرحسین هدایی و نیما عالمیان پس از پشت سر گذاشتن تمام حریفان خود برگزارکننده فینال تمام ایرانی بودند. در این دیدار که یک ساعت و نیم ادامه داشت هدایی با نتیجه ۴ بر ۳ پیروز شد و به عنوان قهرمانی دست یافت تا نیما عالمیان همچون دوره قبل نایب قهرمان شد. در بخش تیمی هم تیم ایران متشکل از برادران عالمیان، افشین نوروزی و امیرحسین هدایی به ترتیب در مصاف با مالدیو، بنگلادش (مرحله مقدماتی)، قرقیزستان (یک چهارم)، ترکیه (نیمه نهایی) و عربستان (فینال) به برتری ۳ بر صفر دست یافت و همچون دوره قبل قهرمانی را از آن خود کرد.

این عملکرد رضایت صد درصدی سرمربی تیم ملی تنیس روی میز را از عملکرد شاگردانش در قونیه به همراه داشته است به خصوص که با رقابت درون تیمی میان بازیکنان هم همراه بوده است. لطف الله نسبی در عین حال تاکید دارد که سه مدال و نتایج به دست آمده در قونیه پاسخی است به تمام انتقادها.

جمیل لطف الله نسبی در گفتگو با خبرنگار مهر با تأکید بر اینکه مسابقات تنیس روی میز بازی‌های کشور‌های اسلامی در سطح بالایی برگزار شد به دیدار‌های انفرادی اشاره کرد و گفت: همچون دوره قبل بازیکنان ایرانی، فینالیست مسابقات بودند، اما این موضوع نمی‌تواند دلیل بر این باشد که سطح مسابقات بالا نبوده و کار برای ملی پوشان ایران به نوعی راحت بوده است. در جدول این رقابت‌ها شاهد حضور بازیکن سنگالی با رنکینگ ۵۰ دنیا بودیم، اما همین بازیکن مقابل نماینده قزاقستان شکست خورد و نتوانست به مرحله نیمه نهایی صعود کند. در بخش تیمی هم، تیم این بازیکن از صعود به مراحل بالاتر بازماند.

سرمربی تیم ملی تنیس روی میز تأکید کرد: هدایی و عالمیان هر دو دیدار‌های خوبی برگزار کردند تا به فینال رسیدند. در دیدار نهایی هم رقابت آن‌ها خیلی نزدیک دنبال شد. بعد از اینکه در گیم اول نیما برنده از زمین خارج شد، هدایی شرایط خود را برای گیم دوم به گونه‌ای تغییر داد که توانست برنده این گیم شود. بعد از آن این مسائل روانی بود که بیشتر در جریان رقابت میان این دو بازیکن ایرانی تأثیرگذار شد. در این میان امیرحسین هدایی عملکرد بهتری داشت و بالاخره توانست در گیم هفتم برتری را از آن خود کند.

لطف الله نسبی با یادآوری اینکه فینال انفرادی بازی‌های اسلامی یک ساعت و نیم ادامه داشت، تصریح کرد: علاوه بر رقابت نزدیک بازیکنان و اینکه هیچ کدام به راحتی حاضر به واگذاری نتیجه گیم‌ها نمی‌شدند، عملکرد داوران هم در طولانی شدن این رقابت تأثیر داشت. در کل قضاوت‌های ضعیفی در این دور بازی‌ها شاهد بودیم که به نظرم در دیدار فینال انفرادی بیشتر محسوس بود.

سرمربی تیم ملی تنیس روی میز با اشاره به دیدار‌های تیمی و یادآوری اینکه شاگردانش تمام رقابت‌های خود در این بخش را با نتیجه سه بر صفر تمام کرده اند، گفت: ما در دیدار فینال، عربستان را شکست دادیم، اما فکر می‌کنم رقابتی که مقابل ترکیه در مرحله نیمه نهایی داشتیم، مهمتر از فینال بود. ترکیه را در شرایطی شکست دادیم که جو سالن با حضور تماشاگران میزبان، کاملاً به سود حریف بود. با این حال مقتدرانه بازی را به سود خود تمام کردیم.

وی ادامه داد: به نظرم از میان کشور‌های اسلامی تمام تیم‌های خوب با بهترین شرایط در مسابقات تنیس روی میز این دور بازی‌ها شرکت داشتند، اما نیجریه و مصر دو تیمی بودند که جایشان خالی بود. اگر شرایط به گونه‌ای شود که این دو تیم هم وارد جدول بازی‌ها شوند، قطعاً بازی‌های اسلامی جزو تورنمنت‌های خوب و سطح بالای دنیا خواهد شد.

لطف الله نسبی در واکنش به اینکه «در صورت ورود نیجریه و مصر به مسابقات قطعاً کار تیم ملی تنیس روی میز ایران برای قهرمانی سخت‌تر می‌شود»، گفت: این به نفع ما می‌شود. این که در شرایط سخت و در رقابت با تیم‌های قدرتر بتوانیم به نتیجه برسیم، لذت بخش‌تر خواهد بود و ارزش کارمان را بیشتر می‌کند.

وی همچنین در واکنش به اینکه «طی ماه‌های گذشته و حتی در آستانه بازی‌های اسلامی، انتقاداتی به شرایط ملی پوشان و در کل وضعیت تنیس روی میز وارد بود. فکر می‌کنید با عملکردتان در قونیه به این انتقاد‌ها پایان داده باشید؟»، اظهار داشت: انتقاد باید منصفانه و عادلانه باشد در این صورت از آن استقبال می‌کنم چرا که قطعاً می‌تواند کمک حال ما در پیشبرد اهدافمان باشد. اما وقتی انتقادات ناعادلانه و غیرمنصفانه است، شرایط فرق می‌کند. چون نشان می‌دهد که فرد منتقد دچار بیماری روانی است. در هر صورت همین نتایج گویای عملکرد و شرایط تیم است. با کسب دو مدال طلا و یک مدال نقره شرایط واقعی تیم را تشریح کردیم و پاسخ انتقاد‌ها را هم دادیم اگرچه اطمینان داریم با این سه مدال هم انتقاد‌ها ادامه دارد.

سرمربی تیم ملی تنیس روی میز در این رابطه ادامه داد: این که بعد از ۵ سال هر سه مدال تنیس روی میز مردان در بازی‌های اسلامی تکرار شده است، گویای شرایط واقعی این رشته است اینکه در مسیر درستی در حال حرکت هستیم. این نتایج نشان می‌دهد که شرایط تنیس روی میز کشور طی این مدت به سمت رشد و پیشرفت بوده، طوری که اجازه نداده کشور‌های دیگر از آن پیشی بگیرند.

این مربی همچنین در مورد غیبت نوشاد عالمیان در دیدار‌های انفرادی به موضوع ابتلای وی به کرونا اشاره و تصریح کرد: نوشاد به خاطر درگیری با کرونا که قبل از اعزام به قونیه دچار آن شد، به لحاظ بدنی افت کرده بود. به همین دلیل با درخواست خودش و صلاحدید ما در دیدار‌های انفرادی شرکت نکرد تا بتواند کمک حال تیم در بخش تیمی باشد. خوشبختانه غیبت او در بازی‌های تیمی مانع از دست رفتن مدال طلا هم نشد.

«قهرمانی امیرحسین هدایی در بازی‌های اسلامی و درکل شرایط خوب این بازیکن در ماه‌های اخیر این تفکر را ایجاد کرده که او به تدریج جای برادران عالمیان را می‌گیرد»، لطف الله نسبی در واکنش به این موضوع گفت: از رقابتی که میان هدایی و برادران عالمیان ایجاد شده، خوشحالم، چون به رشد و ترقی آن‌ها و مجموعه تنیس روی میز کمک می‌کند. این نوع رقابت‌ها را اصلاً مضر نمی‌بینم. همین که بازیکنان احساس کنند حاشیه امنیت ندارند کمک می‌کند تا تلاش بیشتری برای اثبات توانایی‌هایشان داشته باشند. چه خوب بود اگر این شرایط میان ۶-۷ بازیکن وجود داشت.

وی همچنین در پاسخ به این پرسش که «هدایی قهرمان دیدار‌های انفرادی شد چرا شما در دیدار‌های تیمی به طور کامل از او استفاده نکردید؟»، اظهار داشت: در مرحله مقدماتی این بخش از مسابقات از هدایی استفاده کردم، اما در مرحله حذفی ترجیح دادم از افشین نوروزی استفاده کنم به خصوص که ترکیب دوبل او با نیما بسیار خوب است. افشین بعد از مسابقات جهانی ۲۰۱۸ تا به امروز در هیچ رویدادی شرکت نداشت و لازم بود به او فرصت بیشتری بدهیم. به خصوص که جزو ترکیب اعزامی به مسابقات جهانی نیز است.

سرمربی تیم ملی تنیس روی میز با اشاره به اینکه مسابقات جهانی یک ماه دیگر برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: بعد از ۱۰ روز استراحت، اردوی آماده سازی این تیم با حضور نفرات کامل و برای شرکت در این رقابت‌ها، از سر گرفته می‌شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار