کد خبر: 1100390
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۸
همزمان با رقابت‌های انتخاباتی عنوان شد
لیز تراس، وزیر خارجه انگلیس ادعا کرده که لندن باید از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای جلوگیری کند.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: به نقل از اسپوتنیک، «لیز تراس»، وزیر امور خارجه انگلیس که نامزد نخست وزیری این کشور است، در اظهاراتی انتخاباتی که به نظر می‌رسد برای جلب نظر اعضای تندور حزب محافظه کار عنوان شده، ادعا کرده که لندن و جامعه جهانی باید از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای جلوگیری کنند.

این ادعای وزیرخارجه انگلیس در حالی مطرح شده که ایران تا کنون پای بندی کامل خود به توافق هسته‌ای را در صورت پای بندی همه طرف‌های غربی و آمریکا به آن اعلام کرده است.

جمهوری اسلامی ایران همچنین تا کنون به دفعات هرگونه فعالیت غیرصلح آمیز هسته‌ای را به شدت رد کرده است.

ادعای وزیرخارجه انگلیس که در فضای رقابت‌های انتخاباتی در لندن صورت گرفته، در حالی است که تا کنون آژانس بین المللی انرژی اتمی در گزارش‌های متعدد خود صلح آمیز بودن برنامه هسته‌ای ایران را تائید کرده است.

وزیرخارجه انگلیس در ادعا‌های خود همچنین افزوده است که لندن به همکاری‌ها برای به نتیجه رسیدن توافق هسته‌ای با ایران ادامه خواهد داد، هرچند این مقام انگلیسی در این ارتباط توضیحی ارائه نداده که چرا طی چند سال گذشته و پس از امضای توافق هسته‌ای با ایران، شرکت‌های انگلیسی و دولت این کشور همکاری‌های اقتصادی خود با ایران را در سطح بسیار محدود و براساس تحریم‌های یکجانبه آمریکا دنبال کرده اند؟

این در حالی است که ایران تا کنون بیشترین همکاری‌ها در راستای پای بندی به تعهدات خود در توافق هسته‌ای را نشان داده است، هرچند به گفته مقامات ایرانی، تهران با بدعهدی و عهدشکنی طرف‌های غربی در توافق هسته‌ای روبروست.
منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار